כוח בן 600 שוטרים אחראי לשקט השורר בעזה

מאז מבצע עמוד ענן נורו לעבר ישראל כ- 20 רקטות | 150 נורו בשנה שעברה | מצרים מפעילה לחצים על חמאס שישמור על שקט | 600 שוטרים פועלים מסביב לשעון

השקט הנשמר בעזה מזה תקופה, אינו מובן מאליו כלל. מסתבר כי התערבותה האינטנסיבית של מצרים, היא זו שאחראית לעניין. כך אומר הבוקר גורם ערבי בכיר לוואלה! חדשות.

קרא עוד:

[postim]

בחודשים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית במספר שיגורי הרקטות לעבר ישראל, בהשוואה למצב שלפני שנה. לפי נתונים המאושרים בידי גורמים ישראליים, מאז סיומו של מבצע "עמוד ענן" ועד היום, נורו כ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, בהשוואה לכ-150 בשנה שעברה. גם הברחות אמצעי לחימה לתוך הרצועה, רשמו ירידה ניכרת. כל אלו נזקפים לזכות המאמץ המצרי הניכר, בעיקר בחצי האי סיני וסיכול ההברחות מלוב.

מאז הגברת המעורבות מצד מצרים והפעלת מכבש לחצים על חמאס כי ידאג לשקט באזור, עושה הארגון ככל יכולתו, על מנת לשמור על השקט ברצועה, גם במחיר של עימות עם הארגונים האיסלמיסטים הקטנים. לפיכך, במשך 24 שעות ביממה, מפעיל חמאס ברצועת עזה, כוח של כ-600 שוטרים המונעים ככל יכולתם את שיגור הירי.

לפי טענות ישראל, אומנם הפעילות המצרית אינה מספקת בכדי להביא לפירוק תשתיות הטרור בחצי האי סיני, אך ניכרת התקדמות משמעותית ושיפור בכל הקשור לשקט של ישראל, בהשוואה לימיו של חוסני מובארק.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו