מי נתלה במי • בית שמש: לשכת דגה"ת מתניידת להיכלי הכוללים

עד הכולל: הלשכה הניידת של דגל התורה ערכה קבלת קהל בכוללי האברכים לטיפול בבקשת הנחה בארנונה • היוזם, סגן ראש העיר שמואל גרינברג: "דווקא בשעה זו שבממשלה מנסים להשמיץ את האברכים ולפגוע בזכויותיהם, אנחנו אומרים 'כן ירבה' ומחזקים את ידי האברכים"

זה הפך כבר למסורת בשנים האחרונות, אך כל פעם זו התארגנות מחדש, לוגיסטיקה מקיפה ותיאום עם מנהלי הכוללים, וכמובן העבודה הגדולה שנותרת לאחר מכן לטפל בכל הטפסים, אך עם זאת בדגל התורה לא מוכנים לוותר על הזכות הזו, הזכות לעמוד לעזרתם של אברכי הכוללים ומניעת ביטול תורה ברבים.

כך מדי שנה וגם בשבוע האחרון, לקראת סיום המועד בו ניתן להגיש בקשות להנחה בתשלומי הארנונה לעיריית בית שמש, מפעיל הסניף המקומי של 'דגל התורה' בראשותו של סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג את 'הלשכה הניידת' שמגיעה אל היכלי הכוללים ומקבלת את טפסי הבקשות של האברכים, ואלו מעוברים לטיפול מחלקת הגבייה של העירייה.

המבצע המיוחד נערך בכל שכונות העיר, במועדים שמתפרסמים מראש, מגיעים אנשי דגל התורה, והאברכים שכבר יודעים מכך, מגיעים עם כל הטפסים הנדרשים, בכדי שיוכלו לטפל בבקשות שלהם כראוי ולפי חוק.

קרא עוד:

[postim]

"זה לא רק קבלת טפסים", אומר סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג, "ישנם כאלו שיש להם שאלות, לא כולם מכירים את התקנות של עיריית בית שמש, ולכך מעבר לקבלת הטפסים, הנציגים שלנו משיבים לכל השאלות ומייעצים לכל פונה מה עליו לעשות".

כאמור בשבוע האחרון הגיעו אל כוללי האברכים ובתי הכנסת בכל שכונות העיר נציגי 'דגל התורה', היו שם סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג, חבר מועצת העיר הרב ישראל סילברסטיין שהינו גם יו"ר ועדת הנחות בארנונה וועדת ערער בארנונה, והרב יוסי גולדהירש מנהל לשכתו של סגן ראש העיר גרינברג.

ההיענות כמובן היתה גדולה, מדי יום הגיעו מאות אברכים הזכאים לקבל הנחה בארנונה, וקיבלו את השירות המלא מאנשי הלשכה הניידת, הפעילות נעשתה ברוגע, וכל אברך בתורו הגיש את הטפסים, או התייעץ בכדי לשמוע על הזכויות המגיעות לו על פי חוק.

סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג מסכם בהצלחה גדולה את המבצע. "כמפלגה שחרטה על דגלה את לימוד התורה, זכות היא לנו לעמוד לימין אברכי הכוללים, ודווקא בשעה זו שבממשלה מנסים להשמיץ את האברכים ולפגוע בזכויותיהם, אנחנו אומרים 'כן ירבה' ומחזקים את ידם של האברכים".

לדברי גרינברג הפעילות מלכתחילה נעשית עבור טיפול בטפסי בקשות להנחה בארנונה, אך בפועל אברכים רבים מנצלים את המפגש עם נציגי דגל התורה גם לנושאים אחרים, אם זה טיפול במפגעים בטיחותיים, הצעות בתחום התחבורה הציבורית, נושאים עירוניים, ואפילו בקשת סיוע מול בירוקרטיה ממשלתית.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו