ראשי 'דגל התורה' קיבלו את ברכתו של הגראי"ל שטיינמן להסכם הקואליציוני

הח"כים משה גפני ואורי מקלב, מזכ"ל התנועה יעקב אשר והרב אליעזר סורוצקין עלו הערב לביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א בבני ברק והציגו בפניו את עיקרי ההסכם שהתגבש, לקראת החתימה • מחר צפוי להיחתם הסכם גם עם מפלגת 'כולנו'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כי יהדות התורה פתחו היום בסבב ביקורים אצל חברי מועצות גדולי התורה, כדי להציג בפניהם את הנוסח הסופי של הסיכומים עם הליכוד. בטיוטת ההסכם הקואליציוני 44 סעיפים, המתייחסים רובם ככולם לסוגיות מהותיות של יסודות הדת במדינה והמשך קיום מוסדות התורה והחינוך הטהור.

ראשי 'דגל התורה', הח"כים משה גפני ואורי מקלב, מזכ"ל התנועה יעקב אשר והרב אליעזר סורוצקין עלו הערב לביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א בבני ברק והציגו בפניו את עיקרי ההסכם שהתגבש, לקראת החתימה הצפויה מחר. גפני אמר למרן הגראי"ל כי "יהדות התורה הצליחה להשיג כמעט את כל הדברים שעמדנו עליהם, הראש ישיבה בירך אותנו בשבועות האחרונים שנצליח גם בגשמיות וגם ברוחניות וראינו את הסייעתא דשמיא על כל צעד וצעד". הגראי"ל שטיינמן אישר את ההסכם והעניק את ברכתו להצלחה.

על פי ההסכם עם יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן ימונה לסגן שר הבריאות האחראי בלעדית על המשרד, ח"כ משה גפני יהיה יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ מאיר פרוש סגן שר החינוך, ח"כ אורי מקלב יו"ר ועדת המדע וח"כ ישראל אייכלר סגן יו"ר הכנסת במשך מחצית הקדנציה.

קרא עוד:
[postim]

גם מפלגת כולנו סיכמה את הפרטים האחרונים של המשא והמתן ותחתום מחר על הסכם קואליציוני, ככל הנראה עוד לפני החתימה עם יהדות התורה.

המחלוקת היחידה שנותרה עם כולנו היא דרישתה לחברות בקבינט המדיני ביטחוני עבור מס' 2 במפלגה, אלוף במיל' וח"כ יואב גלנט, המיועד לתפקיד שר הבינוי, בשל ניסיונו הרב בענייני ביטחון. נתניהו בשלב זה מסרב, אולם מדובר בסוגיה זניחה שלא צפויה לגרום למשבר.

ביהדות התורה אומרים כי ימתינו עם החתימה הרשמית עד לאחר החתימה הצפויה עם משה כחלון. "הוא השותף הבכיר, ניתן לו את הכבוד", אמר בכיר במפלגה.

נתניהו לבית היהודי: תקבלו את תיק החינוך, אך לא את ראשות ועדת החוקה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בחיוב על בקשתו לקבל את תיק החינוך. לצד זה, עדיין נותרו מחלוקות משמעותיות בין המפלגות והרטוריקה הנשמעת הערב מכיוון המפלגה הציונית-דתית היא חריפה במיוחד נגד מהלכי הליכוד.

מוקדי המחלוקת העיקריים עם הבית היהודי הם תיק הדתות שהובטחה בו שליטה מלאה לש"ס, ודרישה להתחייבות של נתניהו לאי הקפאת הבנייה מעבר לקו הירוק. הליכוד גם מסרב להעניק למפלגה את ראשות ועדת החוקה החשובה, והתיק המוצע לח"כ איילת שקד הוא התיירות ולא התרבות והספורט בו היא מעוניינת. בנוסף, בנט דורש לקבל התחייבויות תקציביות משמעותיות למשרד החינוך המיועד לו, כדי לקדם בו רפורמות.

בבית היהודי נאחזים שוב באיום הריק מתוכן של אי הצטרפות לממשלה. "יש בסיעה רוב ללכת לאופוזיציה", אומרים הערב במפלגה בתקווה שהלחץ בו נתניהו מצוי יעשה את שלו.

שר הבינוי, אורי אריאל אמר היום בישיבת סיעת הבית היהודי כי "נתניהו מתעלל בנו, ובבנט באופן אישי, הוא הופך אותנו לשק החבטות של המשא ומתן". בראיון לגל"צ הוסיף אריאל, "אני מצטער על היחס כלפינו. חבל שמי שמדברים כשותפים בעבר ובעתיד מגיעים למציאות שלא מרגישים ידידות אמיצה בין הגופים".

ש"ס: דרעי מעוניין להחזיק בשלושה תיקים – הכלכלה, הדתות והרווחה או פיתוח הנגב והגליל

המשבר עם ש"ס עומד בעינו. יו"ר המפלגה אריה דרעי הודיע הערב בתום ישיבת סיעה דחופה שכינס, כי "הנפנו בבחירות את הדגל החברתי למען השקופים. ללא הנהגת מע"מ 0 על מוצרי יסוד וקבלת משרדים שיהוו ארגז כלים חברתי, לא נחזור לשולחן הדיונים".

גורמים המקורבים לשיחות אומרים כי דרעי ויתר על תיק הפנים המקוצץ, ומעוניין כעת בתיק הכלכלה יחד עם תיק הדתות ותיק כלכלי נוסף – הרווחה או פיתוח הנגב והגליל. מינויים נוספים שתקבל המפלגה יהיה ככל הנראה שר במשרד האוצר, עבור ח"כ יצחק כהן אשר זכה לשבחים רבים על תפקודו בעבר כסגן שר במשרד, תחת השר יובל שטייניץ; סגן שר במשרד הבינוי או החינוך וראשות ועדת הפנים של הכנסת.

במסגרת ההסכמים המתגבשים הסכימו כל המפלגות לדרישת הליכוד לקדם חוק אשר יאפשר הצבעה בבחירות לישראלים השוהים בחו"ל, ואילו סעיף הרפורמות במערכת המשפט נכלל בכל ההסכמים, למעט ההסכם עם כולנו המתנגדת למהלכים אותם יזמו נתניהו ובנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture