אהוד ברק מאיים: "לא נאפשר פגיעה באזרחי ישראל"

איך זה התחיל? מה קורה עכשיו באזור הדרום? האם הסבב הזה רחוק מסיומו, ומה יהיה הישג נדרש בסבב הנוכחי? אהוד ברק משיב לשאלות

שר הביטחון אהוד ברק קיים אתמול (מוצ"ש) הערכות מצב, ביקר במוצבי מערכות כיפת ברזל ודיבר אודות המצב הביטחוני.

"הסבב הזה התחיל בפגיעה בזוהיר אל-קייסי, מראשי הועדות העממיות, שעסקו בהכנה ככל הנראה של פיגוע גדול שאני עוד לא יודע לומר אם הוא סוכל", פתח ברק את דבריו.

עוד בנושא:

[postim]

"זה התפתח לסבב, עד עכשיו יש מעל שמונים רקטות בתוך שטח ישראל, יש 30 ניסיונות של יירוט שמהם הצליחו 27, זו הצלחה של 90%, אחוז גבוה ביותר, ואנחנו עם 13 או 14 הרוגים בעזה ומכות לא פשוטות בתשתיות של הועדות העממיות.

"הסבב ברצועה עדיין רחוק מסיום, והערנות לגבי פיגוע שיכול לבוא גם מסיני עדיין קיימת. כל היישובים במרחב ה-40 קילומטרמהרצועה חייבים לשמור על ערנות והקשבה להוראות גם מהרשויות והעיריות וגם מפיקוד העורף.

"אנחנו לא נאפשר לאף אחד לפגוע באזרחי המדינה, נפעל כנגד כל מי שמנסה לשגר פיגועים ורקטות ומי שיעשה כך ישלם מחיר כבד ולאף אחד לא תהיה חסינות".

הסבב הזה רחוק מסיומו?

"אני הייתי שמח אילו זה היה מסתיים עוד 10 דקות, אבל באופן ריאליסטי אי אפשר להעריך את זה. זה עשוי להימשך עוד יום או יומיים ונדרשת הרבה משמעת מהאזרחים בכל המרחב הזה.

"אני רוצה להודות לכל ראשי הרשויות במרחב, שוחחתי עם רובם, לאנשי השב"כ, לראש השב"כ, לאלוף פיקוד דרום, לרמטכ"ל, אני נמצא איתם בקשר בשעות הללו כדי להסתכל על המצב באופן שוטף ולברר שאנחנו נעשה את מה שצריך כדי להביא על עונשם את אלו שמנסים לירות.

"ברגע שהמצב יירגע אנחנו נהיה שמחים לשחרר את האזרחים מהמגבלות שהם חיים תחתן היום. אני חושב שלא צריך לעסוק בחששות או באפשרויות הפעולה של הצד השני מול המצלמות. אנחנו נערכים תמיד לקשת רחבה של אפשרויות בדרך כלל יותר ממה שקורה בפועל".

מה יהיה הישג נדרש בסבב הנוכחי?

"אין כרגע שום צורך בשום החלטות. הסבב הזה לא היה מתרחש אלמלא הניסיון של  הועדות העממיות, של אל קייסי ואנשיו, ליזום פיגוע בדרום כנראה דרך סיני, אנחנו לא בטוחים, ואנחנו גם לא בטוחים גם שהפיגוע סוכל.

"בהזדמנות הזאת הועדות העממיות ואחרות שעוסקת בהכנת פיגועים נגד ישראל, אנחנו מסתכלים עליהם ורואים מה נכון ואפשר לעשות. נתקפו כבר כמה מטרות ברצועת עזה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה וא מתרברב הגאותן הזה, הכל משמים וכולנו בידים של רבונו של עולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו