דרעי וכחלון הודיעו על מימוש מע"מ אפס בתתחבורה הציבורית ובמחיר המים

הממשלה הסמיכה את יו"ר ש"ס השר דרעי ואת שר האוצר להגיע להסכמות על תכנית מע"מ אפס, ואלו הקצו יותר ממיליארד שקלים לשכבות החלשות • על פי הסיכום שהשיג דרעי, הירידה הבאה בתעריף החשמל תכלול הנחות למשפחות הנזקקות • ההטבה במחיר המים תתבצע בתעריף ולא במע"מ כדי להיטיב גם עם מי שאינם לקוחות התאגידים

שר האוצר, משה כחלון ושר הפריפריה, אריה דרעי, הודיעו היום במסיבת עיתונאים במשרד האוצר על הורדת מחירים בתחבורה הציבורית ובמים. התעריפים יוזלו במלוא גובה המע"מ אשר נגבה עליהם כיום. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה.

בתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי. זאת לצד צעדים נוספים רבים אותם מבצעת הממשלה בתחום זה, למשל רפורמה בתעריפים והגברת השירות. צעד זה הינו בשורה לשכבות החלשות אשר עושות שימוש נרחב בתחבורה הציבורית, ובשורה לכלל האוכלוסייה באופן גורף. אנו מקווים כי הוזלת המחירים תוביל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית ותסייע בהפחתת יוקר המחיה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות.

בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי. הכמות הבסיסית תוקצה פר נפש על מנת להפוך את הצריכה היומיות של שתיה ורחצה לנגישה לכולם וזולה יותר מצריכה עודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש), וכמובן יוזיל את העלות לכל משקי הבית בישראל .

מתווה הפחתת מחירי התחבורה הציבורית והמים יבטיח את ירידת המחירים באמצעות חקיקה, וימנע פגיעה במערכת המס הישראלית. ההחלטה על מתווה זה, לאר מיטיבה עם ציבור הצרכנים, ומשקפת אחריות כלפי מערכת המס.

קרא עוד:
[postim]

הבוקר התגלעו חילוקי דעות בישיבת הממשלה בין השרים אריה דרעי ומשה כחלון על גובה הסכום שדורש יו׳ר שס השר אריה דרעי למימון תוכניתו למע"מ אפס על תחבורה ציבורית, מים וחשמל.

השר דרעי דרש למעלה ממיליארד שקלים לתכניתו, ואילו באוצר היו מוכנים לממן 680 מיליון שקלים בשווה לסכום הכספים הקואליציוניים שהובטחו לש"ס. הממשלה הסמיכה את השרים דרעי ושר האוצר כחלון להגיע להסכמה בעניין ואלו הגיעו כאמור להסכמה הנרחבת בתחומי סיוע שונים.

.הגיעו להסכמות. דרעי וכחלון בדרכם לישיבת הממשלה 
(אילוסטרציה: אלכס קולומיסקי-פלאש 90)

שר האוצר, משה כחלון: "התחייבנו להוריד את יוקר המחיה בישראל ואנו עושים זאת. היום אנחנו מודיעים על הפחתת מחירים בתחבורה ציבורית ומים. כלומר כל אדם ישלם 17% פחות עבור תחבורה ציבורית ומים. ההסדרה הזו תחוקק כך שאי אפשר יהיה לבטלה. כלומר, אנו מבטיחים שההנחה תישאר להרבה מאוד שנים. במקביל, אנחנו שומרים על מערכת המיסוי בישראל ולא פורצים את מערכת המע"מ האחיד".

שר הפריפריה, אריה דרעי: "אני שמח ונרגש שהגענו ליום הזה שבו אני מקיים את הבטחתי ומודיע על הפחתת המע"מ על התחבורה ציבורית כולה, אוטובוסים ורכבות והפחתת המים לשכבות החלשות בחקיקה בכנסת. למה בחקיקה? כדי שזה יהיה מעוגן ומקובע בחוק ואי אפשר יהיה לבטל זאת. גם על החשמל סיכמתי עם שר האוצר כחלון שהירידה הבאה בתעריף תכלול הנחות למשפחות הנזקקות. אני מודה לשר האוצר כחלון על העזרה שלו לסייע לשכבות החלשות בסך של כמיליארד שקלים ואני מבטיח שנעשה זאת גם בהמשך בכל מה שנוכל לסייע למי שזקוק לעזרתנו".

(אילוסטרציה ראשי: מרק ישראל סלם – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו