"ישראלי שנלחם בדאעש ומוחזק במעצר" – אמת או בדיה?

המדינה סערה בעקבות חשיפת הסיפור של בן חסין, שכביכול יצא למדינת אויב כדי להילחם בדאעש ונעצר לאחר שרצח נהג מונית שאיים להסגיר אותו • אלפים תרמו את סכום הכופר על מנת לשחררו מהכלא וכעת עולה השאלה: האם מדובר בכלל בתרמית?

אם יתברר כי אכן מדובר במתיחה מוצלחת שהצליחה להוליך שולל מדינה שלימה על מנת לגייס כספים רבים, אין ספק כי זה ייזכר כאחד הסיפורים הפיקנטיים ואחד מניסיונות התרמית הגדולות שראינו, תוך שמוליכים שולל את משרד החוץ, השר איוב קרא, ארגון זק"א, התקשורת הישראלית, האזרחים שתרמו עבור "פדיון שבויים" וכלל אזרחי המדינה שעקבו אחרי הסיפור.

כזכור, לפני כשבועיים הותר לפרסום כי ישראלי בשם בן חסין הגיע לפני כשנתיים לבקר את סבו וסבתו שעדיין מתגוררים במדינה שבה נולד, ובמהלך שהותו שם התנדב לכוח צבאי מקומי שפועל בין השאר נגד דאע"ש. בתוקף תפקידו זה הוא קיבל נשק אישי. יצוין כי לא מדובר בישראלי הראשון שיצא להתנדב במסגרת הלחימה נגד ארגון הטרור הרצחני – המדינה האסלאמית.

בפעם האחרונה שהוא יצא לחופשה, הוא עלה על מונית כדי להגיע לבית סבתו. במהלך הנסיעה הוא דיבר בטלפון הסלולרי בעברית. הנהג זיהה שהוא ישראלי, ולפתע סטה מהמסלול וטען שהוא מתכוון להסגיר אותו לידי פעילי דאע"ש. כדי למנוע זאת ממנו ירה בן חסין בנהג המונית באמצעות הנשק האישי שהיה ברשותו ברשות. הנהג נפצע פצעים אנושים, וכעבור מספר ימים מת בבית החולים. חסין נעצר והואשם ברצח.

אביו שמתגורר בישראל פנה למשרד החוץ בירושלים מיד לאחר שנודע לו הדבר. אנשי המחלקה הקונסולרית הבהירו לו שהם מוגבלים ביכולות שלהם במדינה המדוברת, אך הבטיחו לנסות לסייע. האב הצליח לדחות את תחילת המשפט שוב ושוב ובמקביל, ובהתאם לנהוג במדינה המדוברת ניהל משא ומתן להסדר כופר עם משפחת הנהג ההרוג, וסיכם עמם על סכום מכובד: 120 אלף דולרים.

ההסכם בין המשפחות אמור להיות מוצג בבית המשפט בדיון שנקבע ל-29 בינואר ולקבל תוקף של פסק דין. האב, שהוא אדם קשה יום, מתקשה לגייס את הסכום הדרוש. במשרד החוץ נאמר לו שאין בסמכותם או ביכולתם לסייע לו, והוא פנה לציבור בבקשת סיוע. בנמקו כי החשש הוא כי ללא תשלום הכופר, הוא יואשם בבית המשפט ברצח וגזר דינו תהיה מוות.

תוך פחות מ-24 שעות הודיע ארגון זק"א כי הצליח לגייס סכום של 120 אלף דולר לתשלום הכופר לשחרורו של הישראלי בן חסין, שעצור במדינה זרה כשסכנת מוות או מאסר עולם מרחפים על ראשו. מבצע הגיוס התחיל אמש בשעות הערב המאוחרות. יו"ר הארגון, יהודה משי זהב, יצא בפנייה נרגשת במטרה לגייס את הכסף ומאות אנשים נענו לפנייתו והכסף גוייס.

לדברי משי זהב, "קבלנו פנייה נרגשת מאביו של העצור וממשרד החוץ להיכנס לתמונה ולסייע בגיוס הסכום הנדרש לשחרורו. הבנו מיד שהזמן לא לטובתנו, כי המשפט אמור להתקיים ביום ראשון הקרוב ואם לא ישולם הכופר כפי שסוכם במשא-ומתן עם השלטונות, יש סיכוי גדול שיוחלט להטיל עליו עונש מוות. בסיוע אנשים עם לב חם, מהארץ ומהעולם, הצלחנו לעמוד ביעד ולגייס את הסכום הנדרש. בימים הקרובים הכסף יועבר למדינה הזרה בתקווה ובתפילה שהם יעמדו בהסכם והוא ישוחרר לחופשי".

אך האם מדובר בתרמית? בארגון זק"א הודיעו היום כי הם שוקלים להחזיר את הכסף לתורמים. "ארגון זק"א שוקל להחזיר לתורמים את הכסף שנאסף במבצע 'פדיון שבויים' עבור כופר להצלת חייו של בן חסין, הבחור הישראלי העצור במדינה איסלאמית", נכתב בהודעת הארגון.

בזק"א אומרים שעפ"י פניית ובקשת משרד החוץ איתם הם עובדים באופן שוטף, ארגון זק"א שעל דגלו חרוטה הסיסמה: 'להציל את מי שניתן להציל ולכבד את מי שנשאר כבר רק לכבד'. נענה למצווה החשובה של 'הצלת נפשות' ו'פיקוח נפש". ובתום לב גייס בקמפיין מהיר בגיוס המוני את הסכום הנדרש של מאה ועשרים אלף דולר עבור כופר להצלת חייו של בן חסין.

"ברגע שהמונה הראה שהגענו ליעד, עצרנו את הקמפיין והודענו לגורמים המעורבים על העמידה ביעד", המשיכו בארגון. "אולם זה כשבועיים מאז שפרסמנו שגייסנו את כל הכסף, איננו מצליחים לאתר גורם משפטי אחראי המוכן לקבל את הכסף לידיו ולהוכיח שיש עסקת כופר שבתמורה לכסף הבחור ישתחרר. וזאת מעבר לשאלות נוספות שהתעוררו. הכסף שנאסף על ידי זק"א נמצא בנאמנות אצל עו"ד אלן לואי בארה"ב. המכיר ומלווה את הפרשה זה חודשים ואף נמצא בקשר שוטף עם הגורמים במדינה האיסלאמית. לכן כגוף ציבורי אחראי, ומשום 'והייתם נקיים מה' ומישראל', אם תוך יומיים לא יימצא גורם אחראי ומשפטי שיעמוד מאחרי עסקת הכופר. עורך הדין הנאמן על הכסף יתן הנחייה לחברת הסליקה להחזיר את הכסף לתורמים".

בין היתר עלו שאלות קשות בשאר לנסיבות המעצר של חסין, שכזכור על פי פרסומים טען באמצעות אביו כי הוא נעצר לאחר שהרג נהג מונית שרצה להסגירו לידי דאעש בגלל ששמע אותו מדבר עברית בזמן שהסיע אותו. מבירור וחקירה שקיים עו"ד אייל פלטק עולה כי יתכן בכלל שחסין נעצר לאחר שהתקוטט באותה מדינה במקום מפוקפק, התקוטטות שהסתיימה במותו של האזרח האסלמי בגינו הוא עצור.

עו"ד אייל פלטק סיפר למעריב און ליין: "נגררנו להרפתקה שככל הנראה לא הייתה ולא נבראה. עבדו על כולנו והפילו את השר איוב קרא שהתגייס למען עבריין ישראלי שנמצא בכלא במדינה מוסלמית, הביכו את ארגון זק"א היקר שהתגייס לאסוף כסף, ועבדו על יהודים יקרים בעולם שתרמו הרבה מאד כסף, שכמעט הלך לקרן הצבי". עוד הוסיף עו"ד פלטק כי "סיפרו לנו על ישראלי שעובר עינויים נוראיים כמו עקירת ציפורניים, עונש מוות צפוי והתברר שכל אלו היו תפאורה להצגה אחת גדולה וניצול ציני של ארגון זק"א, שנחלץ לעזרת 'יהודי במצוקה'".

סיקור נרחב מהפרשה המוזרה:

סגן השר איוב קרא חשף פרשיה ביטחונית תחת צו איסור פרסום

יהודי מישראל שנלחם בדאעש עצור במדינה ערבית בחשד לרצח

הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח: "מפחד שירצחו אותי"

פדיון שבויים: הכסף לשחרור הישראלי שנלחם בדאעש גוייס בהצלחה

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא משנה מה הוא עשה
בכל אופן זה פדיון שבויים

איזה שטויות!!!
מה זה נקרא לא משנה מה הוא עשה????
הוא פושע, ועבד על כל עם ישראל במטרה לסחוט מהם רחמים וכסף!!!!
רק בשביל החוצפה הזו מגיע לו להישאר שם!!!
כל הכבוד ליודא משי זהב שלא מתבלבל ואומר בפרצוף אני מחזיר את הכסף לתורמים!!!

למה שטויות?????
זה ההלכה וזו מצוות פדיון שבויים
להציל כל יהודי שנמצא בסכנה
ועל פשעיו אם היו, יש אלוקים שמנהיג את העולם

כבר אז היו הרבה תגובות באתר כאן שטענ. שזה מתיחה ותו לא והנה צדקנו..

פדיון שבויים זו מצוה גם לפושעים, גם לשקרנים.

ברור ומבורר ואין ספק שנעשה עול לתורמים וזה לא דבר ראוי,
אך אל לנו להתבלבל א' מסתבר שזה לא השבוי אלא אחרים…
ב' כמו שאמרו קודם אין העול מצדיק את הישארותו בכלא ההוא
ג' ע"י שיחרורו יש סיכוי שיחזור לבורא עולם ויעשה את תפקידו לבוראו כי יהיה חשופ למידע ותוכן שונים, אך שם סיכויו קלושים יותר.
עכ"פ מה שברור זה שחובה גמורה ומכופלת במקום שיש מי שמשקר סביבו, [ויתכן שרוצה ברעתו] לפעול ביתר שאת לשיחרורו ולפדותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו