By VOA - http://www.amerikaninsesi.com/content/suudi-arabistanda-93-isid-militani-tutuklandi/2739372.html, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39846340

הרמטכ"ל לשעבר חושף: "הרגנו לדאעש מאות פעילים ופגענו בהם"

גדי איזנקוט מתאר את ההכנות לתקיפה באיראן ומסביר האם הדבר אפשרי • בנוסף הוא חושף את המלחמה הישראלית הסודית בדאעש: "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם צבאות רבים במבצעים מיוחדים, ופוגעים בדאע"ש בהיקף נרחב מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט אומר בראיון לבן כספית שיתפרסם מחר (שישי) בעיתון מעריב כי כאשר נכנס נתניהו ללשכת ראש הממשלה והבין את חומרת האיום האיראני – הוא הופתע והחליט לפעול בנושא בתקיפות.

"כשנתניהו נכנס ללשכת ראש הממשלה וגבי אשכנזי מציג לו מה נעשה בנושא האיראני, על פי התיאורים אני מבין שנופלת לו הלסת. ביבי נכנס לזה בצורה מאוד רצינית. אצל אולמרט כבר הוקצו תקציבים משמעותיים, נתניהו ממשיך ומפנה כסף ייעודי לנושא. הגעתו של ביבי מאיצה את תהליכי בניין הכוח".

"גם ברק וגם נתניהו קבעו שלושה עקרונות להפעלת הכוח מול איראן: שתהיה יכולת, שיהיה כורח, כלומר 'הסכין על הצוואר', ושתהיה לגיטימציה בינלאומית. אתה לא יכול לעשות את זה סתם ככה, לבד, בלי הודעה מוקדמת. זה אירוע אזורי, גלובלי, עם משמעויות עמוקות מאוד. השיח שמתקיים סביבו לא מספיק רציני".

על פרישת האמריקאים מההסכם אומר הרמטכ"ל לשעבר, כי "זו שגיאה אסטרטגית לאור העובדה שהיא שחררה את האיראנים מכבלים מסוימים. כשהם החלו להפר את ההסכם, הייתה להם לגיטימציה להפרות הללו, בגלל היציאה האמריקאית. ואז הסנקציות חלקיות, אין פיקוח, הסינים והרוסים לא משתפים פעולה עם האמריקאים".

"כדי להשיג פצצה לא מספיק חומר בקיע. ויש עוד מרכיב, קוראים לו אמריקה. ארצות הברית של היום היא ארצות הברית אחרת מזו של 2015. עד כמה האיראנים סופרים את האמריקאים זה מרכיב רלוונטי מאוד, ולצערי כרגע הם לא סופרים אותם ולא לוקחים בחשבון תקיפה אמריקאית. הם מנצלים את המצב, וזו בעיה".

במענה לשאלה של בן כספית אם ישראל יכולה לתקוף לבדה באיראן, בלי ארה"ב, עונה איזנקוט כי "זה מורכב. בוא ניקח את ארצות הברית. כשאתה מרים F35, הם לא צריכים שתעדכן אותם, הם יודעים את זה, הכל מחובר למערכות שלהם. אל תשכח שאחרי מערכה קטנה בשומר החומות רצת אליהם לקבל רכבת אווירית של מיירטים וחימושים. יש את עניין הלגיטימציה הבינלאומית, את היום שאחרי. על כל הדברים האלה צריך לעבוד".

קאסם סולימאני, שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, חוסל על ידי האמריקאים בינואר 2020. איזנקוט חושף בריאיון איך ישראל כמעט חיסלה אותו כשנה וחצי קודם לכן, לאחר שיגור הרקטות האיראניות לעבר רמת הגולן. "במבצע 'בית הקלפים' סולימאני ניצל ממוות", מספר איזנקוט. "הייתה החלטה, שקיבלה אישורים, לפגוע באותו אירוע בכל מי שפועל נגדנו, תהא דרגתו אשר תהא. החלטנו שאם הוא יהיה באיזה חפ"ק או חמ"ל או משהו בסביבה, נוריד אותו מתוך ההחלטה שכל מי שפועל נגדנו בן מוות. והיה לנו אישור לזה. אבל לא הצלחנו לסגור עליו מעגל".

במהלך הראיון ל'מעריב' הוא חושף כי צה"ל השתתף במלחמה נגד דאעש: "אנחנו מחליטים להשתתף במלחמה מול דאעש, וישראל מנהלת מלחמה בכל רחבי המזרח התיכון. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם צבאות רבים, באין ספור מבצעים מיוחדים, ופוגעים בדאע"ש בהיקף נרחב מאוד. אני יכול להעריך שבפעילות שלנו נהרגו מאות פעילי דאעש ומעל אלף פצועים, הושמדו מתקנים ותשתיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קשקשן.
מחפש דרך לפוליטיקה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture