פלאש 90

בנט וסער הצהירו כי לא יישבו בממשלת לפיד – ומתכננים להתחלק בראשות

הסקרים מעניקים את המקום השני ליאיר לפיד, אך יחדיו - שווים גדעון סער ונפתלי בנט יותר מנדטים, ואיחוד ביניהם אחרי הבחירות עשוי להביא להם את ראשות הממשלה • האם לכן החליטו להודיע באותו יום, אך בהודעות נפרדות, כי לא יישבו בממשלת שמאל?

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט, הצהירו היום (רביעי), כל אחד מהם לחוד, כי לא יישבו בממשלה תחת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. בכך, הקטינו את סיכויי האחרון לנצח במירוץ לראשות הממשלה, אך גם חסמו לבנימין נתניהו את האפשרות להמשיך ולהדביק אותם אל ממשלת שמאל בראשות לפיד.

אך האם מאחורי ההצהרות, יש גם שיתוף פעולה בין ראשי המפלגות המבקשים להחליף את בנימין נתניהו מימין? ייתכן מאוד כי התשובה לכך חיובית, ושיתוף הפעולה עוד יימשך גם אחרי הבחירות.

לפי הסקרים האחרונים, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, אחריה יש עתיד ורק לאחר מכן תקווה חדשה וימינה. אך לליכוד, גם אם ימינה תחבור לגוש הימין, אין רוב להקמת ממשלה. כעת, אחרי ההצהרות של בנט וסער, גם ללפיד אין אופציה לממשלה.

גורמים במערכת הפוליטית, צוטטו הערב על ידי עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות 12 אומרים כי הפתרון של סער ובנט הוא להקים סיעה משותפת או בלוק משותף אחרי הבחירות, שיאפשר להם להגיע למו"מ עם לפיד עם מספר גבוה של מנדטים ולומר לו לשבת תחתיהם.

בראיון לחדשות 13 הערב אמר גדעון סער: "לא ניתן להקים ממשלה בראשות מועמד שנמצא שמאלה מהמרכז. הציבור נמצא ימינה מהמרכז. בכנסת הבא יהיו 80 מנדטים ימינה מהמרכז. יאיר לפיד הוא שותף, אני ארכיב את הממשלה הבאה".

סער לא אישר ולא הכחיש את הדיווח כי יתאחד אחרי הבחירות עם נפתלי בנט, אלא רק הסתפק באמירה הבאה: "לא משיב על שום שאלה תיארוטית 27 יום לפני הבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להמעיט בהצהרות שריו לשעבר, סער ובנט, וטען: "הם אומרים פעם אחר פעם שהם לא יישבו תחת לפיד, אבל המספרים מוכיחים שלגדעון (14 מנדטים) ולבנט (11 מנדטים) אין איך להקים ממשלה בלי לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. אם מצביעי 'הליכוד' יצביעו למפלגות אחרות, או לא ייצאו בבחירות להצביע מח"ל, נקבל את לפיד ראש ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו