Yonatan Sindel/Flash90

מקורב לבנט: "הוא החליט להדיח את נתניהו; לפיד משפיל ומבזה אותו"

בסביבת יו"ר ימינה טוענים כי הוא קיבל החלטה להצטרף למפלגות השמאל ולהדיח את נתניהו. הם זועמים על יאיר לפיד שגורר את ישראל לבחירות חמישיות העיקר שלא לתת לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה: "לפיד מנסה להרוס את בנט בפני הציבור שלו"

"בנט הולך על המרכז-שמאל. לבנט אין שום ספק בעניין הזה. הוא החליט להדיח את נתניהו וזהו" – כך אומר אדם המקורב ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, לפרשן הפוליטי שלום ירושלמי.

בטור אותו פרסם ב'זמן ישראל' כותב ירושלמי, כי מהפגישה היום של בנט ונתניהו לא ייצא שום דבר, וכי השניים יסיימו את הפגישה עם סיכום להמשיך לעמוד בקשר. לפי ירושלמי, הפגישה החשובה יותר תהיה במוצאי החג, עם האח לשעבר יאיר לפיד.

אך יש בעיה: בנט ושקד לא מאמינים שהוא באמת רוצה להניח בידיו של בנט את המפתחות. "לפיד יודע שבנט בפנים", אומר המקורב. "אז מה הוא רוצה? מה הוא מקשקש? הוא אומר לבנט בוא ניפגש, בוא תגיד שאתה עם המשותפת, יש לו כל מיני דרישות".

שלום ירושלמי מוסיף לצטט את המקורב לבנט: "לפיד אומר שבנט רוצה לקחת את ההמלצה ולרוץ לנתניהו. איזה שטויות. למה שבנט יכייס אותו? מה נתניהו ייתן לו? את ראשות הממשלה?".

המקורב לבנט ממשיך: "לפיד אמר בפירוש שאם בנט יהיה ראשון ברוטציה, הוא מעדיף בחירות. אולי לשם הוא מכוון. בנט רואה שלפיד מעביר אותו מסע של ביזוי והשפלה לא רלוונטיים. הוא דורש מבנט להתפרק מכל הנכסים שלו לפני שמשהו נסגר.

"יש לנו תחושה שלפיד מנסה להרוס את בנט בפני הציבור שלו. הוא מעדיף בחירות מאשר לתת לבנט להיות ראשון או בכלל. מה הבעיה לתת לו להיות ראשון? בנט יקיים הסכמים. הוא לא שקרן כמו נתניהו".

ההצעה של המקורב לקראת הפגישה המכרעת מחר היא להשיג הסכם כתוב בין לפיד ובנט, שאותו ינסחו גדעון סער וזאב אלקין המנוסים, ושיסלול את דרכו של בנט ראשון ללשכת ראש הממשלה, בלי תנאים ובלי התניות. בינתיים לפיד מתעקש להיות המועמד שיקבל את ההמלצות לנשיא, בנט מסרב. האם יצליחו בפגישה להגיע לסיכומים ולהקים ממשלה ללא הליכוד?

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט אמר: מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אבל האמת היא שמה שהיה הוא מה שיהיה, כיון שמה שהיה היה רצונו יתברך שמו וזה מה שגם יהיה, לא משנה כלל מה התרחיש שיתרחש

דרעי צריך גם לדרוש להיות ראש ממשלה בין בנט ללפיד ולפני סער ועודה

גם לי מגיע להיות ראש ממשלה, הייתי ילד טוב, אכלתי את הארוחה עם כפית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו