Gil Eliyahu/POOL

בנט נתן הנחיה לעבוד מהבית; כך משרדי הממשלה התחמקו מיישומה

ראש ממשלה חלש: נפתלי בנט נתן הנחיה כי בעקבות התפרצות הקורונה משרדי הממשלה יעברו לעבודה של חמישים אחוז מהבית, אך בפועל זה לא קורה • עובדת: "אין אכיפה של מסכות, של כללי היגיינה ושל ריחוק חברתי בתוך המשרדים"

גם במשרדי הממשלה לא מתעניינים בהנחיות של ראש הממשלה נפתלי בנט: ההוראה לצמצם את העבודה במשרדי הממשלה בחמישים אחוז ולהשאיר עובדים לעבור מהבית לא מיושמת – כך עולה מפרסום הערב (ראשון) של ירון אברהם במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפני שבוע בלבד התייצב ראש הממשלה נפתלי בנט מול אזרחי ישראל והכריז כי "הגל החמישי של הקורונה כבר כאן". בנט ביקש מהמעסיקים להעביר את מי שניתם למתכונת עבודה מהבית, והסביר כי גם במגזר הציבורי ייושם צעד דומה. מאז ירדה הנחייה, וישנו גם נוהל של נציבות שירות המדינה בנושא, אך בפועל המצב נראה אחרת.

מלבד לכך שהמשרדים לא מיישמים את ההנחיה, מבדיקה שערכו עולה כי בחלק ממשרדי הממשלה קיבלו החרגות מההנחיות. במשרד החוץ למשל יכולים לעבודה למתכונת של 30% עבודה מהבית בלבד, ולא 50%.

עוד מדווח ירון אברהם על החרגה נוספת מההנחיה שנתן ראש הממשלה: לשכות השרים קיבלנו החרגה מלאה מהנוהל, וכול העובדים בהן יכולים להגיע לעבודה כרגיל בהיקף מלא.

ויש עוד: מסתבר כי ברבים ממשרדי הממשלה לא השתנה דבר בהקפדה על כללי ריחוק השונים. "אצלנו לא יצאו שום הנחיות חדשות לגבי האומיקרון", סיפרה לחדשות 12 עובדת באחד ממשרדי הממשלה. "יותר מזה – אין אכיפה של מסכות, של כללי היגיינה ושל ריחוק חברתי בתוך המשרדים".

"בהתפרצות הראשונה של הקורונה, כשהכול רק התחיל לפני שנתיים, חילקו אותנו ממש למשמרות", הוסיפה העובדה. "המטרה הייתה להוריד את כמות האנשים שנמצאים בכול רגע נתון במשרד. אין אכיפה לא של כמות אנשים שנכנסים למעלית, לא של העובדים מסביב, ממש תחושה כאילו זה לא נמצא פה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו