"נסיר את הצל שהוטל על האסלאם" • ארדואן מבטיח טיפול שורש בדאע"ש

בצל פלישת הטנקים הטורקיים לסוריה מצהיר הנשיא ארדואן: "מטרתנו להבטיח את שלום העם הסורי" • דיווח: המבצע הקרקעי בערים עצמן טרם החל. 60 מטרות נפגעו כתוצאה מירי ארטילרי שביצעו הטנקים

המערכה בסוריה מוסיפה להסתעף כשהפעם מגיע תורה של טורקיה לתרום לקלחת במדינה המתפוררת. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, שיירות גדולות של טנקים של צבא טורקיה חצו לסוריה במטרה למגר את התארגנויות דאע"ש בערים הסמוכות לגבול.

"המבצע הקרקעי טרם החל, אולם כוחות עילית של צבא טורקיה נכנסו אל השטח הסורי ובמתקפה הארטילרית נפגעו 60 מטרות", מסר גורם צבאי לתקשורת הזרה והוסיף: "הטנקים נערכו בנקודות שונות לאבטח את הגבול".

עוד תדרך הגורם כי "מטרת המבצע היא להבטיח את ביטחון הגבולות והשלמות הטריטוריאלית של סוריה בשיתוף ובתמיכת הקואליציה בראשות ארצות הברית נגד המדינה האסלאמית".

מבצע למיגור דאע"ש • דיווח: טנקים טורקים החלו לפעול בסוריה

מוקדם יותר התייחס נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, להתפתחויות ואמר: "מטרת המבצע היא לשים קץ להתקפות החוזרות ונשנות בגבול הטורקי מתוך שטח סוריה". ארדואן הוסיף כי "המבצע ישמש לעקירת דאעש והארגון הכורדי PYD מהאזור".

בהמשך דבריו הוא הבהיר ש"כל מטרתה של טורקיה מאז ומעולם הייתה לסייע לעם הסורי ולהסיר את הצל שמטיל דאע"ש על האיסלאם…נקח את העניינים לידינו אם הדבר יידרש כדי להבטיח את אחדותה הטריטוריאלית של סוריה".

כאמור, ההערכות הן שמדובר בתגובה לפיגוע בו נרצחו כמה עשרות בני אדם בתחילת השבוע. פיגוע אותו ביצע מחבל שנשלח ע"י דאע"ש. נזכיר כי 50 בני אדם נרצחו ועוד למעלה ממאה נפצעו בפיגוע שהתרחש בעיר גזיאנטפ שבדרום-מזרח המדינה. ע"פ דיווחים בתקשורת המקומית, הפיצוץ אירע במסדרון של אולם אירועים בזמן חתונה שהתקיימה במקום.

מיד לאחר הפיגוע החלו עדי ראיה להפיץ סרטונים ותמונות מהתופת אולם הרשויות במדינה מאיימות לתבוע את מי שימשיך להפיץ את החומרים הללו.

לפי שעה אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע אך ההערכה הרווחת היא שדאע"ש עומד מאחוריו. האפשרות כי מדובר בפעולה של המחתרת הכורדית נשללה מאחר שהחתונה היתה של משפחות הקשורות למפלגה הכורדית – מה ששולל אפשרות לפיגוע מצד המחתרת שלהם.

בהודעה שפרסם נשיא טורקיה ארדואן הוא שלח את תנחומיו למשפחות הנפגעים והעריך כי "דאע"ש הוא ככל הנראה המבצע של מתקפת הטרור".

הפיצוץ הוא מתקפת טרור. הוא נגרם כתוצאה ממחבל מתאבד שפוצץ עצמו במסדרון עמוס אנשים בזמן חתונה שהתקיימה באולם אירועים בעיר", הגיב המושל המקומי.

המושל הוסיף: "מטרתן של מתקפות טרור להפחיד את האנשים, אך לא ניתן לזה לקרות. זו ברבריות לתקוף חתונה".

נזכיר כי ששה בני אדם נהרגו ביום חמישי האחרון בשני פיצוצים שונים סמוך לתחנת משטרה בעיר באלזיג. הפיצוצים התרחשו בפער של כמה שעות וכל אחד מהם גרם למותם של שלשה. לבתי החולים באזור פונו למעלה ממאה פצועים.

בטורקיה מעריכים כי המחתרת הכורדית עומדת מאחורי הפיגועים ולא דאע"ש כפי שאירע בפיגועים הקודמים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו