דיווח: עלה ל-30 מספר לוחמי חיזבאללה שנהרגו בתקיפה המסתורית

אמש דווח כי 8 אנשי חיזבאללה נהרגו בעקבות מתקפה אווירית על מוצב של הארגון בסוריה. בתקיפה נטען כי האמריקנים אחראים למתקפה, אולם כעת טוענים כלי תקשורת בלבנון כי מדובר בטעות של טייס קרב רוסי. במקביל דווח כי מספר ההרוגים עלה לשלושים

מי גרם למותם של לוחמי חיזבאללה רבים בתקיפה אווירית בסוריה? אמש דווח כי כלי טיס אמריקני תקף מהאוויר מוצב של ארגון הטרור השיעי בסוריה. הרקע למתקפה לא נמסר, אך תוצאותיה היו קשות מבחינת חיזבאללה.

היום טוענים בסוריה כי לא מדובר במתקפה אמריקנית אלא בטעות אנוש של טייס קרב רוסי. במוסקבה מסרבים לפי שעה לאשר או להכחיש את הדיווחים.

כך או אחרת, מספר ההרוגים בתקרית ממשיך לעלות והוא עומד כעת על שלושים, ביניהם כמה מפקדי שטח בכירים.

//www.jdn.co.il/news/world_news/890875

כזכור, לפני שבוע, נהרג גנרל רוסי מירי של ארגון "המדינה האסלאמית" בסמוך לעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה. על פי הודעת משרד ההגנה במוסקבה, גנרל ואלרי אספוב, מפקד אוגדה, נהרג מירי פגזים של דאעש. עוד נמסר כי הוא שימש יועץ לצבא סוריה וכי הוא יקבל עיטור שלאחר המוות.

מחוז דיר א-זור, שגובל עם עיראק, עשיר בנפט ובגז ושימש מקור הכנסה מרכזי עבור דאעש בשיא כוחו. בימים אלו, הוא נתון תחת מתקפה בשתי חזיתות במחוז – כוחות משטרו של בשאר אסד, המגובים על ידי רוסיה, איראן וחיזבאללה ומנגד גם הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים בידי ארצות הברית.

בסרטונים: תיעוד של דאע"ש מפיצוץ מנהרות בסוריה

תיעוד נוסף:

סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריאבקוב האשים את ארצות הברית במותו של הגנרל ואמר כי מותו הוא "המחיר המדמם של המדיניות הצבועה של ארצות הברית בסוריה". כזכור, רוסיה התערבה במלחמה לטובת בשאר אסד בספטמבר 2015, ומאז סייעה לדמשק לכבוש שטחים נרחבים מידי האופוזיציה וארגוני ג'יהאד.

לדברי המזרחן ד"ר גיא בכור, הריגתו של רמטכ"ל הכוחות הרוסיים בסוריה, גנראל ואלרי אספוב, בדיר א-זור, מקורבו של פוטין, השאירה את הרוסים המומים. ברור להם שסוכנים של דאעש הסגירו את מקום הימצאו בדיר א-זור, ולכן האש היתה מדוייקת. עוד מדווח בכור, העוקב אחרי הנעשה בסוריה, כי דאעש השתלט אתמול על עיר שלימה, בעומק שטחי המשטר, ליד הגבול הלבנוני.

גם היום המשיך להיות סוער בסוריה, הפעם, עם מתקפה של דאעש בלב עיר הבירה דמשק: מכונית תופת התפוצצה לפני זמן קצר, בלב דמשק, איזור אלמידאן, יש דיווחים על לפחות 10 הרוגים, ופצועים רבים. לאחר ההתפוצצות הגיחו לוחמים סונים, ופתחו באש על בסיס משטרה. מכל אלו נראה, כי המצב עדיין רחוק מלהגיע לסיומו.

החודש הקטלני של סוריה: 3,000 הרוגים

בתוך כך, המצפה הסורי לזכויות האדם הודיע השבוע כי מלחמת האזרחים בסוריה הביאה למותם של 3,000 בני אדם בספטמבר לבדו, כולל 955 אזרחים. על פי הודעת הארגון, מדובר בחודש הקטלני ביותר בסכסוך במדינה השנה. "למעלה מ-70 אחוזים מהאזרחים נהרגו במתקפות אוויריות של המשטר או הרוסים, וכן בפשיטות של הקואליציה הבינלאומית" הנלחמת בארגון דאעש, אמר מנהל הארגון, רמי עבד-אלרחמן.

כוחותיו של הנשיא הסורי בשאר אל-אסד, המגובים במתקפות מהאוויר של הרוסים, לוחצים על שטחים בשליטת דאעש במחוז דיר א-זור המזרחי. הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב מספקת חיפוי לכוחות הכורדיים-ערביים הנלחמים בג'יהאדיסטים באזור ראקה ובדיר א-זור. מספר ההרוגים בספטמבר היה גבוה יותר בעקבות הלחימה העזה ו"התרחבות התקיפות מהאוויר של הקואליציות השונות נגד המעוזים של הג'יהאדיסטים בצפון ובמזרח סוריה, אבל גם בגלל הגדלת מספר המתקפות של הקרמלין נגד אזורים שבשליטת המורדים", טען עבד-אלחרמן.

955 האזרחים שנהרגו בספטמבר כולל 207 ילדים, ציין המצפה, שנסמך לידיעותיו על רשת של מקורות בתוך סוריה. לדבריו, 738 ג'יהאדיסטים – הן מדאעש והן מארגון "גבהת אל-נוסרה" – מתו אף הם. הסכסוך בסוריה גבה את חייהם של 330 אלף בני אדם, ועקר מבתיהם מיליונים מאז שפרץ ב-2011, כשדיכוי אלים של הפגנות נגד המשטר הוביל למלחמה מסובכת שגררה אליה גם את מעצמות העולם.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו