רצועת עזה: בחירות חדשות – עד סוף השנה הבאה

בהצהרה משותפת של חמאס ושל פתח אחרי סבב שיחות נוסף בקהיר, הסכימו הפלגים השונים ברצועת עזה על עריכת בחירות לפרלמנט הפלסטיני ולתפקיד יו"ר הרשות עד סוף 2018. הצדדים גם גינו את האיום האמריקני לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון

הפלגים הפלשתיניים פתח וחמאס הצהירו היום (ד') כי הם קוראים לערוך בחירות לפרלמנט ולתפקיד יו"ר הרשות עד לסוף שנת 2018, כך מדווחות סוכנויות הידיעות מקהיר. ההסכמות הן ראשוניות, אך אם אכן יבשילו לכלל הסכם מחייב, מדובר יהיה בבחירות ראשונות להנהגת הרשות מאז 2004.

הסכם הפיוס הפלשתיני יצא לדרך לפני מספר שבועות, ויישומו מלווה בקשיים ובספקות הדדיים של שני הצדדים. חמאס מסרב לדרישה להתפרק מנשקו, ואילו ברשות חוששים מכך שמנהיגי הארגון טומנים להם מלכודת מתוחכמת, ומבקשים לגלגל אליהם את נטל הטיפול באוכלוסיית רצועת עזה.

בחמאס הבינו שאין ביכולתם להתמודד עם הטיפול בצרכים האזרחיים של תושבי הרצועה, במיוחד כאשר הם תלויים בכספים שמועברים על ידי הרשות הפלשתינית. לכן הסכימו לוותר על השלטון, לפחות למראית עין, אך לשמור על כוחו הצבאי של הארגון. על פי חלק מההערכות, בסוף תהליך הפיוס אמור חמאס אף להשתלב במוסדות אש"ף, מה שלכאורה עשוי לפתוח עבורו את הדלת להשתלטות על הרשות הפלשתינית כולה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו