צילום: פלאש 90

ההצעה המצרית: שיפור המצב ההומניטרי, שביתת נשק והחזרת השבויים

בצל אירועי האש האחרונים בדרום, מפרסמים כלי תקשורת ערבים יוזמה מצרית חדשה שהוגשה לישראל ולחמאס. במרכז היוזמה: שיפור המצב ההומניטרי ברצועה, שביתת נשק והחזרת השבויים והנעדרים ללא שחרור אסירים פלסטינים

בצל אירועי האש בגזרה והפרסומים על היערכות ישראלית למלחמה מול חמאס מדווחים הבוקר כלי תקשורת ערבים על יוזמה מצרית חדשה להשגת רגיעה בין הצדדים.

ע"פ הדיווחים, במרכז היוזמה: שיפור המצב ההומניטרי ברצועה ע"י הקמת נמל ימי בקפריסין, חתימת הסכם שביתת נשק ארוך טווח בין הצדיים והחזרת השבויים והנעדרים – ללא שחרור אסירים פלסטינים.

לילה לבן: 13 שיגורים לעבר עוטף עזה; אזעקה הופעלה גם בשדרות

ישראל העבירה מסר לחמאס: מעוניינים בעסקה מהירה להחזרת השבויים

כזכור, אמש פרסם הפרשן הצבאי רון בן דוד מצטט הבוקר בכירים בצה"ל שמדברים בגלוי על היעד (היומרני?) הבא: כיבוש הרצועה ומיטוט שלטון חמאס בתוך שבועות ספורים.

זה יקרה, כך לדברי הגורמים, בשלושה שלבים. הראשון, הגנה מקסימלית על הנגב, כפי שהרחבנו לעיל. השני, מכת אש חסרת תקדים בעוצמתה כבר בימים הראשונים ללחימה. השלישי, כיבוש הרצועה, ביתורה ומיטוט שלטון חמאס שיתבצע אף הוא באמצעים צבאיים.

השלבים הללו שונים מאוד ממה שראינו בצוק איתן (ובסבבים הקודמים לו?, אז נמנעה ישראל במודע מחתירה להפלת חמאס. בנוסף, מכות האש המשמעותיות הונחתו על הרצועה רק בימים האחרונים ללחימה. עוד הבדל משמעותית: ההגנה על העורף עשויה להיות הרמטית בהרבה מבעבר, מה שיאפשר אורך נשימה לצה"ל.

יעד נוסף אותו ציינו הגורמים באזני בן ישי: ישראל לא תאפשר לצד שלישי (מצרים, ירדן וכדו') לבלום את האש לפני שהמשימה תושלם. "הפעם", כך הגורמים, "נשלים את המשימה בעצמנו ונכתיב את התנאים לסיום הלחימה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההצעה של משיח בדרך , לחסל את כל ארגון החמ"ס עד לאחרון שבהם.להשמיד אותם וחייליהם ומפקדיהם. להכנס בכח שהשם יתן לכם ולפרז את עזה מנשק. רק אז יהיה שקט.

זה ההעצעה המצרית?????
זה ההצעה שלי בלי שום שנוי!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו