Tomer Neuberg/Flash90

דיווח: נתניהו פועל לדחות את הפריימריז הבאים בליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לשנות את חוקת הליכוד בכדי לדחות את הפריימריז ממועד הבחירות. "חכי"ם ישארו מחוץ לכנסת הבאה ועלולים להקים רשימה עצמאית". כדי לשנות את הסעיף בתקנון צריך לגייס שני שליש מחברי המרכז

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בשבועות האחרונים לשנות את חוקת הליכוד, בסעיף המחייב את המפלגה לערוך פריימריז עד חצי שנה ממועד הבחירות. כלומר, אם הבחירות לא יוקדמו והן תתקיימנה בנובמבר 2019, אזי הפריימריז יערכו בחודש אפריל, לכל המאוחר. כך מדווח הבוקר ב'חדשות 20'.

על פי גורם בכיר נתניהו הביע את חוסר שביעות רצונו מכך, "אם הפריימריז יערכו באפריל, זה אומר שלפחות 10 חברי כנסת של הליכוד ישארו מחוץ לכנסת הבאה, והם עלולים – מתוך רצון לשרוד פוליטית – להקים רשימה עצמאית ולקחת איתם את הרוב לקואליציה הנוכחית וגם את מימון המפלגות. את זה נתניהו מעונין למנוע והמהלך שלו יותר מרומז לנו שהוא מעונין להשאיר את הממשלה הנוכחית עד סופה, בעוד שנה", כך לפי הגורם הבכיר.

כדי לשנות את הסעיף המדובר בתקנון הליכוד, ראש הממשלה צריך לגייס שני שליש מחברי המרכז וכעת הוא בוחן אם יש בידו לעשות כן.

בתוך כך, גוברים הקולות בימין המשוכנעים שאם תהיה ברית פוליטית במפלגות המרכז והשמאל, גם נתניהו יאלץ לבצע מהלך מקביל ולשלב את 'הבית היהודי' ברשימת הליכוד, כאשר בנט יקבל את המקום השני ברשימה ואיילת שקד את המקום החמישי.

בליכוד אמנם נכוו מאיחוד כזה בעבר – עם 'ישראל ביתנו' של ליברמן – מהלך שלא הוביל להצלחה בקלפיות, אולם יש גורמים המשוכנעים שזו הדרך היחידה להוות כוח נגד לרשימה מאוחדת, שתכליתה להדיח את נתניהו מהשלטון.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו