צילום: דורון הורוויץ / פלאש 90

בכיר ישראלי מאשים: איראן פועלת בסוריה בניגוד להבטחות רוסיה

גורם ישראלי בכיר מאשר כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה הנרחבת באזור דמשק, וחושף פרטים חדשים על היעדים שנפגעו • הבכיר אף הפנה אצבע מאשימה לרוסים וטען כי בניגוד להתחייבויות המפורשות שלהם - האיראנים פועלים סמוך לגבול עם ישראל

התקיפה הנרחבת באזור דמשק: גורם ישראלי בכיר מאשר, לראשונה מאז התקיפה ביום שלישי בלילה, כי ישראל היא זו שביצעה אותו. לדברי הגורם, שהתראיין בעילום שם לסוכנות הידיעות AP, בתקיפה נפגעו מטרות שונות ששימשו חלק מתעשיית הנשק איראן עבור חיזבאללה.

ע"פ הגורם, מערכות הנ"מ הסוריות לא הצליחו לפגוע באף טיל ישראלי, כאשר בהמשך מטוסי חיה"א אף השמידו את אחת המערכות שירו לכיוונם.

בהמשך הפנה הגורם אצבע מאשימה לעבר רוסיה, וטען כי בניגוד לסיכומים המפורשים עמה ולהבטחות המפורשות של הקרמלין, כוחות איראניים ממשיכים לפעול גם במרחק של פחות משמונים ק"מ מהגבול.

ההערכות הן שיתכן והגורם אמר את הדברים במענה לביקורת החריפה של משרד ההגנה הרוסי נגד הפעולה הישראלית.

כזכור, משרד ההגנה הרוסי טען אתמול בצהרים כי המטוסים ירו 20 טילים לעבר יעדים איראניים, ומערכות ההגנה הסוריות יירטו את רובם. הדיווח הנ"ל עומד בסתירה לדיווחים ותיעודים אחרים מהשטח, כמו גם לדבריו של הבכיר הישראלי שצוטטו לעיל.

בהודעתו הביע משרד ההגנה הרוסי ביקורת חריפה על ישראל וטען כי הפעולה סיכנה שתי טיסות אזרחיות שנחתו בביירות ובדמשק. "מדובר בפרובוקציה", כך בהודעת המשרד.

חשוב להדגיש כי משרד ההגנה הרוסי מחזיק באופן קבוע בקו מיליטנטי כלפי ישראל, כשגם סביב משבר הפלת המטוס המסרים החריפים ביותר יצאו ממנו, בעוד פוטין וצמרת הצבא מקפידים על יחסים וטון ידידותיים יותר.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו