צילום: דוד בוימוביץ' / פלאש 90.

בכיר בצה"ל: "האיראנים מסוגלים לבצע תקיפה איכותית – כמו בסעודיה"

ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף אהרון חליווה: "מי שחושב שתקיפה מאוד איכותית כמו שביצעו האיראנים נגד מתקני הנפט בסעודיה, לא אפשרית גם מולנו - הוא לא במקצוע". עוד הבהיר: "האזהרות הביטחוניות הן לא הפחדות אלא איומים מתפתחים"

ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף אהרון חליווה הזהיר היום מהאיום הצבאי מאיראן: "ב-14.9 תוקפים כוחות איראנים מתקני נפט בסעודיה. ומי שחושב שהאיראנים שעושים את התקיפה המאוד איכותית הזאת שעוברת את כל מערכי ההגנה האמריקאיים והסעודיים בדרך אל הים, שמביאים לעליית המחירים של הדלק ושאר הדברים, לא אפשרית גם מולנו – לא במקצוע".

בהקלטות שנחשפו ב'כאן חדשות' התייחס הקצין הבכיר גם לאירוע ירי הרקטות לעבר אשדוד, במהלך נאום ראש הממשלה נתניהו בכנס בחירות של הליכוד בעיר: "אחרי שאתה רואה תמונות שעל פניו הן תמונות לא נעימות, ראש הממשלה יורד מהבמה. אתה נכנס להערכת מצב, אתה לא חושב מהרגש".

חליווה, שדיבר היום בפני אנשי אגף התקציבים באוצר לקראת גיבוש תקציב הביטחון לשנת 2020, הוסיף כי, "כל הסממנים מראים, מהרבה מאוד סיבות, החל מסוגיות מעצמתיות – ארצות הברית ורוסיה – ועד היבטים מקומיים של אמל"ח, ששנת 2020, מההיבטים הביטחוניים, היא שנה עם פוטנציאל שלילי למדינת ישראל. אלה לא הפחדות, אלה איומים מתפתחים".

"יש לנו חזית חדשה בעיראק. בעיראק היינו ב-91' וב-90' ובשנים קודמות. יש לנו כוח קודס איראני ברמת הגולן, זה לא הפחדות, זה שמה. ובדאחיה בלבנון יש התרחשות אל מול איומים הולכים ומתפתחים, ואתה צריך לנהל את זה, ואתה צריך להסתכל החוצה ולדעת שבנתב"ג אנשים טסים החוצה וחוזרים. כי זה תפקידנו – תפקידנו לאפשר את החיים האלה כמו שהם מתקיימים, ככה בדיוק", אמר חלויה.

במקביל, ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "איראן מעצימה את התוקפנות שלה. היא רוצה לפגוע בישראל. היא רוצה לאיים על ישראל. היא רוצה להשמיד את ישראל. אנחנו נלחמים חזרה. אני גם רוצה לומר שלאור הניסיונות של איראן להרחיב את תכנית הגרעין שלה ולהגדיל את העשרת האורניום שלה, אני שב ומבהיר: לעולם לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. זה לא רק למען ביטחוננו ועתידנו, אלא למען עתידו של המזרח התיכון והעולם כולו".

בתוך כך, גורם אמריקני בכיר צוטט ב'כאן חדשות' אומר כי ארצות הברית מרגישה עלייה במוטיבציה של איראן לתקוף את ישראל ומדינות נוספות באזור. לדברי הגורם, הסיבה לכך היא, בין השאר, רצונה של איראן לשבור את מעגל העיצומים נגדה.

 

נתניהו למנוצ'ין: "איראן הכניסה טילים לתימן כדי לפגוע בישראל"

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איראן יודעת לבצע תקיפות אכותיות ועוצמתיות,
אבל לביבי זה נשק יותר חזק,
הוא יבטיח במערכת הבחירות לנטרל את האיום האיראני וידאג לשמר את האיום למערכת בחירות הבאה

דעו לכם שאם אירן תתקוף את ישראל המלחמה תהיה כמו מלחמת העולם ה2. לא יהיה מה לאכול. הרחובות ריקים. לא תהיה סחורה. ועוצר בכל ערי ישראל. כלומר כולם ישבו בממדים ובמקלטים לתקופה טובה של כמה חודשים. כי גם סוריה תתקיף אוירית ורגלית. אחכ גם חיזבאללה מלבנון ולבסוף גם טורקיה. והכל ביחד עם תקיפות מעזה. הכיצד, אך תאמר לי בבקשה ביבי, הכיצד ישראל תשלוט במצב הזה?
לא יהיה על מי להשען?
אלא על אבינו שבשמים.
שאו ברכה ונקוה שלא נגיע למצב שכזה.

אל תפחדו מכלום ואל תבהלו מטילים, מחר ביבי ינאם חריף ומרשים בכנסת או אפילו בא"ום ומיד האיראנים יבהלו ויזרקו את כל הטילים לים…….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו