גמזו: "אם רמת התחלואה לא תרד עד החגים – יהיה צורך לחשוב על מגבלות"

פרויקטור הקורונה אמר כי הוא ממשיך לקדם את המתווה שלו, וקרא להימנע מהטלת מגבלות: "אנו ממשיכים במתווה שלי - שאני לוקח על כתפיי". על סוגיית אומן בראש השנה אמר גמזו: "לא מציע לאף אחד לאשר טיסות צ'ארטר המוניות שיוצרות תחלואה באוקראינה ובארץ"

פרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אמר היום (שלישי) בתדרוך השבועי כי לדעתו "הדרך שישראל צריכה ללכת בה כרגע זה בניית תשתיות ולא סגר או עוד מגבלות של פגיעה בכלכלה. אנחנו מתחילים מבצע אכיפה על ההתקהלויות בכל הארץ. נעשה עליית מדרגה יחד עם ראש אגף אכיפה. חייבים להגביר את האכיפה".

לגבי שאלת הסגר בחגי תשרי, אמר כי "כולנו מבינים את הבעייתיות שטמונה בתנועה, בילויים וארוחות משפחתיות, אבל זה לא הזמן להכריע. אנחנו מבינים שאם באמת תהיה תחלואה גבוהה בקרבת החגים, נצטרך לחשוב על מגבלות. המפרט שלהן ייקבע בהמשך".

במענה לשאלה "מה הרף של הנדבקים שיוביל אותנו לסגר?" ענה פרופ' גמזו: "אם נראה עלייה בתחלואה — אני עלול להמליץ על הגבלת התקהלות והגבלת תנועה משמעותית יותר". גמזו הוסיף: "באוכלוסיה הכללית יש ירידה במספר הנדבקים בזכות ההגבלות על ההתקהלות שעשתה ממשלת ישראל, מ-1200 ליום לכ-800 ביום. בחברה החרדית יש עמידה במקום ובחברה הערבית יש עלייה בתחלואה. אתם שואלים אותי האם הצלחתי? לא הצלחתי לשלוט בצורה שמרגיעה אותי בתחלואה בחברה החרדית והערבית".

בנוגע לפתיחת שנת הלימודים אמר גמזו: "שבוע לפני ה-1 בספטמבר הוא הדד ליין האחרון להחליט מתי פותחים. יש הבדל בין כיתות נמוכות לחטיבה העליונה. הדיון צריך להיות בממשלה, מול שר החינוך".

עוד התייחס רוני גמזו לסוגיית עליית חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה בראש השנה ואמר: "לא ניתן למנוע או לשלול נסיעה לאומן דרך קונקשנים. נכון למנוע טיסות ישירות", ציין. "אי מניעתן של טיסות הוא סיכון שאנחנו לוקחים. אני מכיר את החשיבות של האירוע לאנשים מאמינים, אבל אני מכיר את החסידים ואת העובדה שהם יודעים לאזן בין שמירה על הבריאות. מי שנוסע הם צעירים שלעיתים יותר עמידים לקורונה, אך צריך להיזהר. אני לא מציע לאף אחד לאשר טיסות צ'ארטר המוניות שיוצרות תחלואה באוקראינה ובארץ".

פרויקטור הקורונה ציין כי המשטרה תחל במבצע אכיפה נגד ההתקהלויות בארץ. "אנחנו נעשה עליית מדרגה", אמר גמזו. "הציבור לא מסתכל בצורה רצינית כשהוא רואה שיש הנחיות ובסופו של דבר משתוללים. אני רוצה לחזק את החיבור שלנו עם הציבור. הוא רוצה לדעת כל דבר ולהרגיש שהממשלה אמיתית בדבר הזה".

הוא ציין כי אי אפשר לצפות לירידה מהירה בתחלואה. "זה אפשרי רק בסגר. אני הצלחתי לשכנע בדרכי – וזו הדרך שאני מוביל. עדיף לבנות תשתיות ותהליכים במקביל להורדה איטית של התחלואה. אני מצטער שלא הצלחתי להוריד את התחלואה עוד יותר".

פרופ' רוני גמזו ציין כי נפגש היום עם מפקדת פיקוד העורף בנושא הסטטוס של המפקדה המשימתית, וציין כי "אנחנו מייצרים מפקדה שיש בה ארבעה מפעלים שונים. זאת העוצמה של לנהל את הקורונה לא רק בנקודת הזמן הזו, זה שינוי מהותי. הקמת דרייב אין במקום, בדיקה של 1,500 איש בזמן קצר, ניהול האירוע על ידי הרשות המקומית – אני רוצה את העוצמה הזאת משוכפלת. היא כרגע משוכפלת במספר מקומות ואני רוצה את זה בכל הארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו