Official White House Photo by Shealah Craighead

טראמפ: "אין לי בעיה למכור לאיחוד האמירויות F-35 – רואה את זה כנכס"

שעות לפני הטקס בבית הלבן, אמר נשיא ארה"ב כי אין בעיה למכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות: "למכור דברים זה טוב למדינה שלנו". על איראן: "הם מתים לעסקה, אם אבחר הסכם בתוך חודש". קושנר: "הסכם השלום הוא תחילת סופו של הסכסוך הישראלי-ערבי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) בראיון ל'פוקס ניוז' כי "אין לו שום בעיה" עם מכירת מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, על רקע החתימה הצפויה הערב על הסכמי השלום בבית הלבן. לדבריו, "לחלק מהאנשים יש בעיה עם זה – הם אומרים: 'אולי הם יצאו למלחמה'. למכור דברים זה טוב למדינה שלנו. אני מכיר את המנהיג שלהם טוב מאוד. לא תהיה לי שום בעיה למכור להם את ה-F-35, אני רואה את זה כנכס".

עוד הוסיף כי "קשה לעבוד עם הפלסטינים. העברנו להם כסף רב לאורך השנים, אבל הפסקתי את זה כי אמרתי 'למה להעביר להם את כל הכסף הזה אם הם קוראים מוות לאמריקה?'". לדבריו, "הם חייבים לעשות הסכם והם עוד יעשו. הם מגיעים לנקודה שהם ירצו לעשות עסקה. הם לא מודים בזה בפומבי. אנו מנהלים את זה מאחורי דלתיים סגורות".

"יש המון מדינות שרוצות להצטרף להסכם", אמר הנשיא, "מבקרים אותי במשך שנים וכשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שאי אפשר לעשות כלום, אז מה שעשינו היה לעקוף את הפלסטינים. הם יעשו עסקה גם, אתם תראו. עשינו עסקה עם האמירויות, ואז בחריין, ויש עוד הרבה שיצטרפו תוך זמן קצר", המשיך טראמפ. "יש לנו עוד הרבה מדינות שאנחנו מנהלים איתם מו"מ וגם הפלסטינים יצטרפו".

נשיא ארצות הברית התייחס גם לנושא הגרעין האירוני ואמר כי "כשנכנסתי לתפקידי הם היו מדינה עשירה, כעת אחרי העיצומים הם חלשים. הם מתים לעשות עסקה ואמרתי להם חכו עד אחרי הבחירות. אם אבחר – יהיה הסכם בתוך חודש".

היועץ הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר היום כי "אני חושב שמה שאנחנו רואים עכשיו, הוא תחילתו של סוף הסכסוך הישראלי-פלסטיני שנמשך זה זמן רב". עוד ציין יועצו הבכיר של הנשיא כי "הסכמים אלה הם הישג עצום עבור המדינות המעורבות, והם מובילים לתחושה אדירה של תקווה ואופטימיות באזור – במקום להתמקד בסכסוכים בעבר, אנשים מתמקדים כעת ביצירת עתיד תוסס מלא באינסוף אפשרויות".

עוד אמר יועצו של טראמפ על הפלסטינים: "הזמן לזה יגיע. יש להם סכסוך טריטוריאלי עם ישראל אבל מה שההסכם עושה זה לפתוח את מסגד אל-אקצא למוסלמים בכל העולם, עכשיו הם יכולים לבקר בישראל דרך אבו דאבי או בחרין. בתקווה שזה יפחית את המתיחות באזור ויקרב את האנשים, ובטווח הארוך יהפוך את המזה"ת ליציב הרבה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו