המגיד הירושלמי הגה"ח רבי שמואל מרדכי שווארץ זצ"ל

בני ירושלים ליוו היום למנוחות את האי גברא רבא רבי שמואל מרדכי שווארץ זצ"ל • נואם בחסד עליון, תמיד עורר את העם בדרשותיו המפורסמות והלהיב לבבות ישראל לאביהם שבשמים • מחותנו של בעל ה'קנה בשם' זצוק"ל

בני ירושלים ליוו היום למנוחות את האי גברא רבא, גאון וצדיק, רבי שמואל מרדכי שווארץ זצ"ל.

המנוח זצ"ל היה אחד מדמויות ההוד שהתהלך תמיד בצידי הדרכים על אף גאונו המפלגת וצדקתו המפורסמת.

נואם בחסד עליון, תמיד עורר את העם בדרשותיו המפורסמות והלהיב לבבות ישראל לאביהם שבשמים, דבריו המלאים אמונת אומן זכה היוצאים מלב טהור חיזקו לבבות נשברים והעלו צרי ומרפא לתחלואי התקופה הפיחו רוח גבורה לעמוד בנסיונות הזמן

עמד נאמנה לימין מערכות היהדות החרדית על משמר הדת והחינוך הטהור והשמיע מדברותיו לעורר את הלבבות ללכת בעקבי הצאן ולא לזוז מדרך הראשונים. בכל עת מצוא עורר על הפרצות בגדרי הצניעות, בה ראה שורש לכל הבעיות והירידה ברוחניות ובגשמיות.

שיטתו ברורה ודעתו איתנה בדרכו של מרן רשכבה"ג בעל ויואל משה מסאטמאר זיע"א ובדרך זה חינך את בניו ואת ביתו אחריו. תלמיד חביב למרן הגה"ק מתולדות אהרן זצוק"ל בעל דברי אמונה, שהמנוח זכה ממנו לקירבה יתירה.

עם פטירת רבו הגה"ק בעל דברי אמונה אליו היה דבוק בכל נימי ליבו ונפשו דבק בבנו בכורו כ"ק אדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א ועמד לימין המוסדות הק' בכל עוז. לאחר פטירת רבו העלה על הכתב עשרות סיפורים שזכה לחוות במחיצת רבו והדפיסם בספר "כצאת השמש בגבורתו".

בשנותיו האחרונות עם התישבותם של בני ירושלים בשכונת "קנה בשם" שבעיר בית שמש, היה הראשון שהרים את תרומת ד' ותקע יתד לייסד בית המדרש "קנה בשם" דחסידי תולדות אברהם יצחק, שיהיה כולו לד' ללא התערבות זרה ולבלי שום תקציבי השלטונות והעיריה, ועשה תנאי שלא ישיחו שיחה בטלה בבית המדרש.

לאחרונה אף תרם עלות הקמת כיתה חדשה בתלמוד תורה של החסידות בירושלים, בהתנותו את התרומה בחיסיון מוחלט עד לאחר פטירתו אז יוקדש המקום לעילוי נשמתו.

רבים היו באים להתייעץ עמו בכל בעיות השעה בחינוך הילדים ופרנסה ותמיד היה מחזקם בדברי אמונה ובטחון ומדריכם בדרך ד' עד שהיו עולים על המסילה.

היה מתייעץ רבות בדבר ה' זו הלכה עם בעל הקנה בשם זצוק"ל לברר את כל דקדוקי הלכה, ולימים כאשר נעשה מחותנו ראה בזה זכות מיוחדת.

בפטירתו נעקר הוד קדומים עם טעם זקנים שלא לא נס ליחו עד התקופה האחרונה.

המנוח השאיר אחריו דור ישרים מבורך הצועדים בעקבותיו, את בניו: הרה"ג ר' מנחם שליט"א ממנהלי מוסדות תולדות אברהם יצחק, הרה"ח ר' שמעיה מנהל ארגון החסד משען לחולה, הרה"ח ר' יעקב והרה"ח ר' ישראל יצחק מגי"ש בקהילת תולדות אברהם יצחק בבית שמש, חתניו ר' שלמה דוידוביץ משב"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, ר' חיים יצחק דעבלינגר משגיח בישיבה, ר' יחזקאל קרישבסקי, ר' יצחק אלטמן, ר' אברהם יוסף ברנדמרק, ר' שלמה גרומן ר' שמעון גרומן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מודעה רבי שמואל מרדכי שווארץ. משפחה

מודעה רבי שמואל מרדכי שווארץ. משען לחולה

מודעה רבי שמואל מרדכי שווארץ. תולדות אהרן

מודעה רבי שמואל מרדכי שווארץ. תולדות אברהם יצחק

מודעה רבי שמואל מרדכי שווארץ. היכל הוראה

מודעה רבי שמואל שווארץ תולדות אברהם יצחק בית שמש

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו