לבני על הפגישה עם ברק: "אני רוצה להקים גוש רחב"

יו"ר 'התנועה' מתייחסת למגעים עם רה"מ ושר הביטחון לשעבר ומבהירה: "אני לא מדברת רק איתו. מי שרוצה להצטרף - יצטרף" • על נאומו של נתניהו באו"ם היא אומרת: "הבעיה שהוא נמנע מצעדים"

יו"ר 'התנועה', ח"כ ציפי לבני, מתייחסת הערב לדיווחים על פגישתה בשבוע שעבר עם ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. "אנחנו רואים גם מה שקורה וגם את מה שיכול להיות. ברק ואני שותפים לביקורת על המקום אליו הממשלה לוקחת אותנו. אני לא מדברת רק איתו אלא רוצה להקים גוש רחב. גם מצביעי לפיד שותפים לאותן עמדות ולרצון להחליף את נתניהו", דברי לבני בראיון לערוץ 2.

לבני הוסיפה בענין מאמציה לגיבוש גוש השמאל-מרכז: "אם אנחנו נשכיל ונצליח לעשות את מה שהתחלנו לעשות בבחירות האחרונות, ונצליח להקים את אותו גוש שבא לציבור ואומר 'זאת דרכנו'. הציפייה שלי היא שכל מי שירצה להצטרף יצטרף. אני רוצה שיבואו אותם אנשים שלא רק יושבים בבית כמו דגים, ויתמודדו בפריימריז פתוחים".

מפץ גדול בשמאל? דיווח: ברק ולבני נועדו בניו-יורק

בהמשך היא התייחסה לנאומו של נתניהו בעצרת האו"ם ותקפה: "נתניהו תמיד שכנע אותנו שכולם נגדנו ועכשיו לראשונה הוא אומר שיכול להיות עתיד טוב יותר, וזה נכון. יש כאן הזדמנות מדינית אמיתית עם הצעות של העולם הערבי המתון לחזור לקשר עם ישראל, אלא שנתניהו אומר 'אני רוצה שלום אתכם ולא עם הפלסטינים' והם אומרים 'תעשה צעדים בשטח'. הבעיה היא שיש הזדמנות אמיתית על השולחן ונתניהו לא מוכן לקיים צעדים.

הגיע הזמן שהסיפור הזה, שנתניהו רוצה ולא יכול, יסתיים. הייתה לו ממשלה אחרת, והוא בחר לצאת לבחירות, בחר לא לשתף פעולה עם האמריקאים. הוא מפספס הזדמנות מסיבות פוליטיות כי הוא מפחד מאנשים כמו יריב לוין ומהבית היהודי. הנאום שלו נגמר בפקה פקה – 'אני אנאם פה אתה שם'. יש מעשים שאפשר לעשות והוא לא רוצה לעשות אותם".

בסיום הראיון הציגה לבני את 3 התנאים שלה להצטרפות לגוש: 1. לשים את האגו בצד. 2. נכונות להסכמה משותפת. 3. התחייבות לא לחבור לנתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו