בליץ מדיני: נתניהו ופוטין ייפגשו ביום שני במוסקבה

לאחר הביקור בהודו, הביקור של פנס בישראל והפגישות עם מנהיגי העולם בדאבוס, ייצא רה"מ לרוסיה, שם ייפגש עם הנשיא פוטין. לפי שעה לא נמסר במה תעסוק הפגישה, אך ההערכות הן כי התבססות איראן בסוריה תעמוד במוקד העניינים

צירוף מקרים או בליץ מדיני מתוכנן? נראה כי שבועות כה עמוסים מבחינה מדינית לא עברו על ראש הממשלה מעולם. זה התחיל בביקור מתוקשר בהודו, המשיך בביקור אוהד ורווי כותרות של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, בישראל, ונמשך – כרגע – בפגישות עם מנהיגי העולם, לרבות טראמפ, מקרון ומרקל, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

אבל זה לא נגמר כאן, הבוקר הודיע הקרמלין כי נתניהו ופוטין ייפגשו ביום שני הקרוב במוסקבה. גם בלשכת רה"מ אישרו את הדברים.

סיבת הפגישה לא נמסרה, אך ההערכות הן שהיא תעסוק, כרגיל, בהתבססותה של איראן בסוריה. כזכור, בשנים האחרונות נועדו נתניהו ופוטין פעמים רבות ודנו בנושא הזה. מצד אחד, בישראל מרוצים מרמת התיאום וההבנות עם הרוסים, מה שמאפשר להמשיך למטוסי חיה"א להמשיך לפעול כנגד יעדים שונים בסוריה. מצד שני, בנושא ההתבססות האיראנית במדינה הרוסים מסרבים לראות את הדברים עין בעין עם ישראל.

בוידאו: פגישת נתניהו ופוטין בסוצ'י לפני חצי שנה

כך לדוגמא, לפני חודש נחת פוטין במפתיע בסוריה והצהיר: "יחד עם איראן נשיג שקט במדינה". "הוריתי לשר הביטחון ולראש המטה הכללי להתחיל את נסיגת הכוחות הרוסים", אמר פוטין בפני אנשי צבא רוסים ששוהים בסוריה. בתוך כך הוסיף פוטין כי בתוך שנתיים צבאות רוסיה וסוריה "הביסו את הקבוצה הכי קשוחה של טרוריסטים בינלאומיים".

עם זאת הדגיש פוטין כי רוסיה לא תסיג את כוחותיה לחלוטין – היא תשאיר כוחות בבסיס חיל האוויר בלטקיה ובנמל שלה בטרטוס. מדובר בשני בסיסים שהיו בידיה גם לפני ההתערבות נגד "הטרור" בסוריה. בפגישה הקודמת בין פוטין לאסד, שהתקיימה בחודש שעבר, נשיא רוסיה שיבח את אסד על "הישגיו במלחמה בטרור", והנשיא הסורי אמר כי הסיוע הרוסי "הציל את סוריה" מבחינה פוליטית וצבאית.

סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה שפוטין הודה לחיילים הרוסים על השלמת משימת הלחימה בסוריה. "החלטתי להשיב חלק ניכר מהכוח הרוסי מסוריה. לא נפסיק להילחם בטרור בגלל הרוגים. הזיכרון שלהם ייתן לנו כוח נוסף למגר את הרשע", הוא אמר והוסיף: "לא נשכח את אלה שמתו בלחימה בטרור בסוריה". לדבריו, "אם הטרוריסטים ירימו את ראשיהם שוב, אנחנו נתקוף כפי שלא נראה קודם לכן". עוד אמר שסוריה שמרה על היותה מדינה ריבונית ועצמאית.

//www.jdn.co.il/news/israel/879006
//www.jdn.co.il/news/world_news/910687

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב מה שמענין את זה רק רוסיה נטו ולא ישראל

פוטין: "יחד עם אירן נשיג שקט"… שלפני הסערה… אז מי פה הטרוריסט באמת? פוטין&פודינג בטעם שום…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו