תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. אילוסטרציה

דיווח: פיצוצים עזים באתר צבאי הנשלט ע"י איראן בדרום דמשק

תקיפה ישראלית שניה בתוך 4 ימים? לאחר שביום שישי נשמעו פיצוצים עזים בבסיס תחמושת איראני-סורי בחמה, מדווחים הבוקר כלי תקשורת ערבים על פיצוצים מסתוריים ביעד איראני בדרום דמשק. "מדובר בחמ"ל אלקטרוני של איראן וחיזבאללה"

פיצוצים עזים נשמעו לפנות בוקר באתר צבאי סורי הנשלט ע"י איראן בדרום דמשק. כלי תקשורת ערבים מדווחים כי מדובר בחמ"ל אלקטרוני המשותף למשמרות המהפכה ולחיזבאללה.

לפי שעה לא ברור לחלוטין האם המקום הותקף (ע"י טילים או באמצעים אחרים) או שמא גורם אחר הוביל להתפוצצויות, ודיווחים שונים על פעולה ישראלית יזומה במקום כבר מופיעים בתקשורת הערבית.
//www.jdn.co.il/breakingnews/994146
כזכור, בצהרי יום שישי נשמעו בין 5 ל-7 פיצוצים עזים ליד שדה תעופה צבאי במחוז חמה שבסוריה. ע"פ דיווחים שונים הפיצוצים אירעו במתחם צבאי של משמרות המהפכה. התקשורת הרשמית בסוריה מדווחת כי הפיצוצים אירעו במחסן תחמושת והם נגרמו כתוצאה החום הכבד, ולא בעקבות תקיפה.

מנגד, כלי תקשורת ערבים מדווחים כי מדובר בתקיפה, ככ"הנ ישראלית, שכוונה נגד מערכות נ"מ מתקדמות ומחסני תחמושת השייכים לאיראן. לפי הדיווחים, 4 ימים אחרי, עדיין לא ברור האם מדובר בתקיפה שבוצעה מהאוויר, או שמא באמצעים אחרים.

בחלק מהדיווחים נמסר על הרוגים רבים מקרב כוחות המשטר ומשמרות המהפכה. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקיפות נהרגו לפחות 11 בני אדם, ועוד כמה עשרות נפצעו בדרגות שונות.

אם אכן מדובר בפעולה ישראלית, הרי שמדובר ככה"נ בשינוי אופי הפעילות עד כה: מתקיפות ליליות באמצעות מטוסים, לתקיפות יומיות באמצעים אחרים.

כרגיל, ישראל מסרבת לאשר או להכחיש את הדיווחים.

בסרטונים: תיעוד הפיצוצים ביום שישי כפי שצולמו ע"י אזרחים בקרבת מקום

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו