צילום: לע"ם

אחרי שהפר את הכללים בארה"ב: יועצו המדיני של רה"מ נתפס יוצא מהבידוד

סגן ראש המל"ל ביצע ביום שישי קניות בסופר ב'מבשרת ציון', בזמן שהיה אמור לשהות בבידוד. גם בוושינגטון הפר את כללי 'הקפסולה' וננזף. לשכת רה"מ: "הודעת משרד הבריאות על שינוי הכללים הגיעה בשעת לילה מאוחרת". גמזו: "לא תהיה כאן הנחה"

ראובן עזר, סגן ראש המל"ל ויועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נצפה ביום שישי האחרון בשעה 11:35 תוך כדי שהוא עורך קניות בסופרמרקט במבשרת ציון, בעוד שרק היום (שני) צפויה להסתיים תקופת הבידוד לחברי המשלחת שטסו עם ראש הממשלה לוושינגטון בכפוף לקבלת תוצאות שליליות בבדיקות קורונה.

יצוין, כי מדובר בפעם השנייה בתוך שבוע שעזר מפר את הכללים. בפעם הקודמת זה היה לאחר נחיתת המשלחת הישראלית בוושינגטון, אז, עזר נצפה כשיצא לריצה ברחובות וושינגטון, אף שחברי הפמליה נדרשו להישאר במלון ולשמור על קפסולה אחת. אז נמסך כי הוא ננזף על ידי הממונים עליו.

במשרד ראש הממשלה אמרו כי נערך בירור מול עזר. "הוא ציין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי הכללים ומעבר לבידוד הגיעה בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, והוא מצר על כך. הוא נקרא לסדר על-ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

עזר נחשב דיפלומט מקצועי ומוערך מאוד, הוא אף שימש בעבר כציר בשגרירות ישראל בוושינגטון. הוא איש משרד החוץ והוא 'מושאל' למל"ל ולמשרד ראש הממשלה.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס בראיון ל'ווינט' להפרת הבידוד על ידי יועצי ראש הממשלה ואמר כי כי הוא ואנשי משרד הבריאות מתכוונים לאכוף ולהעניש ככל שיידרש. "זה לא משנה מי הבן אדם. הפרת בידוד זו הפרה חמורה מאוד, אולי אפילו הפצת מחלה", אמר. "יש על זה גם עונש פלילי. לא תהיה כאן הנחה. אנשי ציבור ככל העם – כולם אותו דבר. בידודים, הסתגרות בבית, ענישה, אכיפה וגם ענישה פלילית אם צריך. לא צריך לעשות כאן שום הנחה. לא למשלחת ולא לכל מי שהפר את הבידוד".

ב'כאן חדשות' דווח כי המשטרה פתחה הבוקר בבדיקת האירוע שבמהלכו הפר לכאורה יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, את תנאי הבידוד, כשהגיע אמש להפגנה ברחוב בלפור. גורמים המעורבים בבבדיקה אמרו כי בירור ראשוני מול משרד הבריאות העלה שיש אינדיקציות שלוק אכן הפר את התנאים. הענישה המקובלת במקרים דומים היא קנס של 5,000 שקלים.

עוד דווח כי מנתוני הצילומים והסרטונים של מפגינים אמש סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, לוק שהה באזור ההפגנה בסביבות השעה 22:30, כשהוא אוחז במצלמה. לפי הדיווח של גילי כהן, לוק ביצע את בדיקת הקורונה, שנדרשה מכל חבר במשלחת לוושינגטון אתמול סביב השעה 21:30, ושהה בהפגנה לאחר מכן.

כזכור, אמש הופץ תיעוד ברשתות החברתיות שם נראה לוק, יחד עם דובר משפחת נתניהו עופר גולן, כשהם צועדים יחדיו ברחוב בלפור בירושלים סמוך למעון ראש הממשלה. לוק, היה יחד עם נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בשבוע שעבר, וכעיקרון הוא אמור להיות בבידוד כמו יתר חברי המשלחת. עו"ד גונן בן יצחק מראשי המפגינים נגד רה"מ הגיש תלונה למשטרה על הפרת בידוד כנגד לוק.

מהליכוד נמסר בתגובה: "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים, עופר גולן לא נמצא בבידוד".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "כל חברי המשלחת חייבים לשהות בבידוד עד יום שני. אתמול נערכה ללוק בדיקה לאבחון קורונה, כפי שנעשתה לרבים מחברי המשלחת. הובהר להם שרק לאחר שיתברר כי איש מהמשלחת לא נדבק – הם יורשו לצאת מהבידוד".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו