חברות האיוד יוצאות למאבק נגד מס הסיגריות האלקטרוניות: "מחסל את הענף"

צילום: פלאש 90

חברות האיוד יוצאות למאבק נגד מס הסיגריות האלקטרוניות: "מחסל את הענף"

לטענת חברות האידוי, המס יגרום לאלפי ישראלים לחזור לעשן סיגרה רגילה - דבר המהווה סכנה בריאותית קשה. המס הוא פי 60! מהממוצע באירופה, וליברמן הטיל אותו בישראל בן לילה. ''חיסול ענף האידוי בישראל, ללא מתן תחלופה''.

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בשנים האחרונות וכצעד חשוב במלחמה בעישון, הוטל מס כבד על סיגריות הטבק בישראל. מעשני סיגריות טבק רבים עברו לשימוש בסיגריות אלקטרוניות, אשר צריכתם מפחיתה משמעותית את הסכנה לחולי במחלות קשות ומסוכנות ומשפרת את איכות חייהם וחיי הסובבים אותם, בצורה ניכרת. בשבועות האחרונים שר האוצר, אביגדור ליברמן, בהמלצת משרד הבריאות, חתם על צו שמטיל מס של 360% על סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות, ומס של 2180 ש"ח לבקבוק נוזל מילוי. הטלת המס נעשתה במטרה להשוותו למס המוטל על סיגריות הטבק המסוכנות. המשמעות – נוזל מילוי בנפח 100 מיליליטר, שעלה בממוצע 70 ₪, יעלה מעכשיו למעלה מ-2,600 ₪ לצרכן.

פורום חברות האיוד בישראל יוצא כעת למאבק כנגד הטלת המס. המס הכבד יחזיר את צרכני מוצרי האיוד לעישון סיגריות טבק מסוכנות. חזרה לעישון כבעבר מהווה עבורם סכנה בריאותית קשה. בפורום חברת האיוד בישראל מדגישים: "זהו מס חדש בישראל שהוטל בין לילה ואשר אין לו אח ורע בשום מקום אחר בעולם. אין מדינה אחת בעולם, אשר הטילה שיעור מס זהה על סיגריות הטבק ועל הסיגריות האלקטרוניות, כפי שעושה מדינת ישראל ומדובר על מס בסדרי גודל של פי 60 מהממוצע באירופה, באותן מדינות מועטות שכן החלו מס על נוזלי האידוי. הטענה שמדובר במוצר עם נזק בריאותי שווה ערך לסיגריות הרגילות – פשוט לא נכונה. משרדי הבריאות המובילים בעולם – כגון, ארה"ב, ניו זילנד, בריטניה, קנדה, צרפת ועוד – פרסמו הצהרות המאשרות שאידוי נוזלים עם ניקוטין ("סיגריות אלקטרוניות"), בטוח יותר מעישון סיגריות. לפי משרד הבריאות הבריטי, מדובר בהפחתה בנזקי עישון סיגריות הטבק, של 95% או יותר."

עוד אמרו: "המשמעות של הטלת המס – חיסול מוחלט של ענף האידוי בישראל, ללא מתן חלופה ראויה ומפחיתת נזק, למעשני סיגריות הטבק. לצערנו הרב, אנו נהיה עדים לחזרה מיידית של אלפי ישראלים לעישון סיגריות טבק ולהתפתחות מאסיבית של שוק שחור – בו ימכרו נוזלי אידוי פרטיים עם בקרת איכות נמוכה וסכנה בריאותית גבוהה. בנוסף, ומכיוון שמדובר בתהליך פשוט ביותר, צרכנים יחלו להכין בבית בעצמם את נוזלי האידוי, דבר העלול לגרום להרעלות קשות, תחלואה ומקרי מוות, משום ההתעסקות עם ניקוטין בריכוזים גבוהים".

בימים אלה בעלי העסקים הפועלים בתחום מאוגדים ותורמים למאבק בכדי להילחם ברוע הגזירה. חשוב להדגיש כי מי שמשתמש בסיגריה אלקטרונית לא מתחיל שם, זהו תחליף מופחת נזק למעשני סיגריות הטבק, אשר באמצעותו ניתן להוריד בהדרגה את כמויות הניקוטין הנצרכות, עד לגמילה מוחלטת ממנו ובדרך קלה ופשוטה יחסית. המצב הנוכחי ייקח את אותם אלו, שעברו למוצר מופחת נזק זה, כמה צעדים אחורה ויסכן בצורה משמעותית את בריאותם ואיכות חייהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חברות הטיוב לא מבינים שצריך כסף לראש ממשלת הטרור עבאס החזיר . ולכן ממשלת השנאה של החזערי בר צריכים כסף לחלק לטרור ואבו מאזן . תשאלו את גנץ הגיבור פח האשפה תומך טרור על חשבון עניים יהודים

אם הטענה שנוזלי האידוי מוצריו גורמים לנוער להתמכר ולהתחיל להשתמש בו, אני מצפה שאותו המס יוטל גם על סיגריות מוצרי עישון אחרים לרבות נרגילה וטבק לגילגול.
כל טענה אחרת או פעולה אחרת מוכיחה שהסיבה היא כסף ולחץ של יבואני הסיגריות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture