צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: המחנך מבני ברק – הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל

המנוח הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל עלה לארץ ישראל בימי נערותו והחל ללמוד בישיבת 'קול תורה' בירושלים, לאחר מכן הוא הסתופף בהיכלי ישיבת פוניבז' בבני ברק שם זכה לחביבות גדולה אצל ראשי הישיבה. אחד מבניו הוא יושב ראש ארגון החסד 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה מגיעה מבני ברק הידיעה הקשה על פטירתו של המחנך הנודע הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל אשר שימש כמלמד דרדקי במשך שנים רבות בתלמוד תורה 'זכרון מאיר' בעיר זאת לאחר שחלה ונחלש והוא בשנת התשעים וארבע לחייו.

המנוח הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל עלה לארץ ישראל בימי נערותו והחל ללמוד בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק שם זכה לחביבות גדולה אצל ראשי הישיבה. בעודו בחוןר צעיר ניכר היה הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל בשקיעותו הרבה בלימוד, רבים מתלמידי הישיבה היו חפצים בקרבתו כשהם דנים איתו בכל שאלה הלכתית ותלמודית שנקרה בפתחם.

לאחר נישואיו ועם השנים החל המנוח לשמש כמלמד דרדקי בתלמוד תורה 'זכרון מאיר' בעיר בני ברק, שם במהירות עצומה הוא קנה לו שם של כבוד כמלמד מיוחד במינו. הורים רבים היו שולחים את ילדיהם לחיידר 'זכרון מאיר' כשהם אומרים כי "אצל רבי עזרא הילדים יגדלו בתורה ויראת שמים טהורה".

זכה המנוח להעמיד תלמידים הרבה בשנותיו כמלמד, גם לאחר שנים רבות תלמידיו מספרים על ההשפעה העצומה שהייתה לו, דבר שהיווה ערובה להצלחתם ברוחניות. מידותיו הנאצלות היו לשם דבר, מעולם לא התקומם המנוח אלא תמיד הסתובב כשחיוך מאיר נסוך על פניו.

מלבד היותו כמלמד היה המנוח הגאון רבי עזרא צ'ולק זצ"ל שקוע באוהלה של תורה יום ולילה לא ישבותו. מידי יום הוא היה נכנס לבית המדרש הסמוך לביתו כשוא מתרפק על תלמודו שעות ארוכות בהתמדה מעוררת השתאות. רבים משכניו מספרים כי קולו המתוק בלימוד הכניס בהם תמיד יראת שמים ואהבת תורה.

מידותיו המיוחדות עמדו לו לזכות להעמיד דורות ישרים ומבורכים בעלי תורה וחסד, אחד מבניו הוא יושב ראש ארגון החסד 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק אשר מספר תמיד כי את מידת החסד הוא קנה מאביו שהחדיר בילדיו מידות טובות החל מגיל קטן מאוד.

בתקופה האחרונה נחלש המנוח עד שבשעות האחרונות השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה, מכריו ותלמידיו הרבים הממאנים להינחם אחר לכתו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ולמה אתם לא טורחים לציין שהוא נדבק בקורונה? אתמול אמר לי הנכד שלו שהוא נדבק

יהודי בן 94 מה הקשר לנדבק או לא נדבק עם ישראל הפסיד יהודי יקר וירא ה' שכולו תורה וענווה .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו