Avshalom Sassoni/Flash90

גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי – לא צריך את תמיכת הרשימה המשותפת"

יו"ר כחול לבן שובר את עוצר הראיונות וממצהיר: "אני יציב, אני מנהיג, אני מוביל, אני לא מגמגם". לדבריו, "אני לא אשב עם הרשימה המשותפת ואני לא צריך את התמיכה שלהם". על קואליציה עם המפלגות החרדיות: "אנחנו משוחחים עם כולם ואני קשוב לכולם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שתיקה ממושכת, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התראיין הערב (מוצאי שבת) לחמישה כלי תקשורת בהם חזר על המסר שלא יישב בממשלה עם הרשימה המשותפת, אך המשיך להתחמק מהשאלה האם יהיה מוכן להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת: "אני לא אשב עם הרשימה המשותפת ואני לא צריך את התמיכה שלהם", אמר בראיון ל'חדשות 12'.

"נקים ממשלה עם רוב יהודי, או שנקים ממשלת אחדות בלי נתניהו. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואני מאמין שלא נזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת", אמר בראיון ל'חדשות 13'. "גם לנו יש עשרות אלפי מצביעים מהמגזר הערבי, ואנחנו רוצים לשרת אותם כמו את כל אזרחי ישראל", הוסיף. "אבל הרשימה המשותפת צריכה לקחת אחריות על ההתבטאויות שלה".

"נוכל להקים ממשלת אחדות או ממשלה בראשות כחול לבן", המשיך גנץ, "הליכוד עם ביבי לא יכול להרכיב ממשלה, ובלי ביבי יש אחדות. אנחנו, מפלגת העבודה, מרצ, ליברמן ושותפים נוספים נקים ממשלה. אנשים יבינו שהם מצטרפים לעגלה המנצחת". עם זאת, הוא סירב, כאמור, להתחייב שלא להסתמך על תמיכת הרשימה המשותפת בהקמת ממשלת מיעוט.

בראיון ל'כאן חדשות' התייחס גנץ לקמפיין המפלגה על מערכת הבריאות ואמר כי, "מערכת הבריאות לא נמצאת בנקודת איזון. יש לה שלוש רגליים, אחת מצוינת – איכות כוח האדם, ושתי רגליים חולות – כמות התקנים הבלתי מספקת והתשתיות הרפואיות. הצהרנו שאנחנו הולכים לשים 12.5 מיליארד שקל. זה עניין של סדרי עדיפויות. לא אעלה מיסים, אשתמש במשאבים הקיימים בסדר עדיפות אחר".

יושב ראש כחול לבן התייחס גם למצב הביטחוני בדרום וטען כי אם ההסדרה עם חמאס לא תעבוד – יהיה צורך במהלך צבאי רחב: "נתמוך בעוטף בכל מה שצריך. זה לא סביר שמרכזי החוסן אינם מתוקצבים. אנחנו נאפשר מערכת מדינית שתשפר את המצב בעזה בתמורה להסדרה והשבת הבנים – או שנפעל להכרעה צבאית עם חמאס". עוד טען כי, "נתניהו בזבז את הישגי 'צוק איתן'. הושגה הרתעה ונתניהו בזבז אותה".

בראיון ל'וואלה' אמר כי הוא לא שולל שיח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על תכנית השלום של הממשל האמריקני. גנץ סירב להגיד שייפגש עם אבו מאזן אם ייבחר לראשות הממשלה, אך ציין כי יתקשר אליו ויגיד לו שאסור לפספס הזדמנויות היסטוריות. לדבריו, "אני לא בוחר את מי שנמצא בצד השני, אני מסתדר עם מי שיושב בצד השני. אדע לקדם את הדברים עם הפלסטינים".

גנץ הבהיר כי קיימת אפשרות שיתמוך בסיפוח חד-צדדי בתמיכת ארצות הברית. "אני סבור שאם נגיע למצב שאין ברירה, זו יכולה להיות אופציה", הבהיר. "צריך לקדם את זה באחריות, בהסכמה לאומית ובתיאום אזורי ובינלאומי. השלום הזה צריך לשרוד פה לנצח, לא לעבור תקופת בחירות". עוד הוסיף כי,"אנחנו לא עושים מחטף אסטרטגי, הסיפוח לפני הבחירות זה בסך הכול גימיק שנתניהו ניסה לעשות".

בראיון ל'ווינט' התייחס גנץ לסדרת הטעויות שלו במהלך נאומים: "אני לא מקבל שום דבר מטענות הליכוד, אני יציב, אני מוביל, אני מנהיג, אני מדבר בגובה העיניים, אני משוחח עם הרבה מאוד אנשים. אינני מגמגם. אבל בוא נגיד שהייתי מגמגם. האם נראה בעיניך או בעיני אנשי הציבור שראש ממשלה צריך ללעוג על אנשים על חולשות שאולי יש להם? ולכן אני מכבד כל אדם חזק וחלש כאחד".

בעניין פרשת חברת "המימד החמישי" שגנץ היה יו"ר מועצת המנהלים שלה אמר: "אין לי שום בעיה עם חקירה בנושא של המימד החמישי. כל הספין הזה הוא שקר מהמילה הראשונה עד האחרונה", אמר. "לא רק שזה קשר מוחלט, זה שקר בלי כל בסיס שהוא. אני אדם ישר, אין לי שלושה כתבי אישום, נקי לחלוטין, נתניהו מואשם באשמות חמורות ביותר כדאי שיזדכה עליהם ואחר כך נראה מה עושים".

כשנשאל גנץ לגבי החרדים אמר שהוא מאוד מעריך את המסורת וש"החרדים הם בשר מבשרה של החברה הישראלית". עוד אמר בעניין זה: "אני רוצה להקשיב לכל הצריכים של הציבר בישראל גם כשהוא לא בוחר בי". גנץ הוסיף כי הוא לא מסתיר שהוא מוכן לשבת בקואליציה עם המפלגות החרדיות. בראיון אחר נשאל האם המפלגות החרדיות הן שותפות שלך לממשלה הבאה השיב כי, "כל מי שמכיר בישראל יהודית ודמוקרטית ויקבל את קווי היסוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לראיון כי, "גנץ שוב משקר. בלי תמיכת אחמד טיבי ואיימן עודה בכנסת אין לו ממשלה. כל מי ששוקל להצביע לכחול לבן צריך לדעת שמצביע לממשלה שתהיה תלויה ברשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תביא ממשלת ימין חזקה, תעצור ממשלה מסוכנת ותמנע בחירות רביעיות".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר כי, "יש דבר אחד שצריך לחלוף מהפוליטיקה יותר מהר מנתניהו וזה המונח הגזעני ״רוב יהודי״. ‏נגיע ל16 מנדטים. אם לא יהיה רוב אזרחי אז לא יהיה רוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא קשוב לכולם מכיוון שלפיד אמר לו אתה רק תקשיב ואני (לפיד)יחליט.
גנץ משקשק ממנו כי ללא לפיד למפלגה של גנץ לא היה חוסן של קולות

אינני מגמגם. אבל בוא נגיד שהייתי מגמגם. מזכיר לי את בית הכנסת הרפורמי שהחזן אמר בקול חוצב לא תרצח.. והמקהלה ענו אחריו תרצח.. הוא אומר לא תגנוב… והם עונים תגנוב.. וכן הלאה. איך אומרים ביודיש "גנץ פאריקט"…

חי עם אשליות העם רוצה את ביבי ולא קומץ עסקנים שלא מבינים כלום בהנהגה ובפוליטיקה

גנץ חבל לך על כל האנרגיה שאתה מבזבז ראש ממשלה בין כה לא תהיה מוטב שתבלה את ימי זקנותך בבית אבות מפואר בגוש דן מאשר לחיות באשליות

צודק זה לא יפה שראש ממשלה לועג לאנשים על החולשות שלהם ביבי צריך לדבר רק על המעלות של המתחרה שלו

מעניין מי הם הרוב היהודי שיש לו בכיס בשביל להקים ממשלה ??

אחת ולתמיד אנחנו חייבים-לברר; מי הוא גנץ?????

אולמרט מגלה את פרצופו של גנץ. טובה גדולה עשה לנו אהוד אולמרט, שטס לארצות הברית לקיים מסיבת עיתונאים יחד עם הערבי וכו' אבו מאזן, לחזק אותו נגד מדינת ישראל, דהיינו נגד מדינת השמד, ונגד תכנית המאה של הנשיא טראמפ.

כי אם עוד היה למי ספק מיהו אהוד אולמרט ומה הן השקפותיו, ומה הוא ביקש כאשר היה ראש הממשלה, אז הוא קיבל זאת בצורה הכי גלויה, עד כדי שהוא אומר בצורה ברורה, כי הוא בעד לשוב לגבולות 67 דבר שאפילו השמאלנים הכי קיצונים כבר מפחדים לדבר על זה.

אבל לא רק על זה, מפני שתקופת אולמרט כבר עברה ואין לו כל סיכוי לשוב לפוליטיקה הישראלית ובודאי שלא לראשות הממשלה, מה שחשוב הוא לדעת מי הם החברים של בני גנץ, מי הם יועציו ומה הוא מתכווין לעשות אם חלילה תהיה לו אפשרות להקים ממשלה. אהוד אולמרט אומר כי הוא פועל ועושה הכל שבני גנץ יבחר, הוא רוצה שיצביעו למענו ומוסיף כי הוא ידידו הקרוב ואף מייעץ לו וימשיך לעשות זאת ברגע שתהיה אפשרות לגנץ להרכיב ממשלה, שפירושו כי מסביבו של גנץ יסתובבו נחשים ועקרבים מי שלא ירצו עוד לשמוע על תכנית המאה אלא יבקשו לשוב לקווי 67, וכפי שאולמרט מודה בעצמו, כי הוא ויתר על הכותל לערבים דבר שרק מרחיקי לכת היו מעיזים להציע הצעה כזו…

אהוד אולמרט מגלה לנו את פרצופו של בני גנץ, אם אתה רוצה לדעת מיהו בני גנץ, תסתכל על אולמרט זה הפרצוף שתמצא אחרי הבחירות, גנץ ואולמרט חושבים אותו דבר ועושים אותו דבר.

גם נחוץ להדגיש: שגנץ שלא ירקוד על שתי חתונות, אי אפשר להכריז שיקים ממשלה חילונית ולדרוש תחבורה ציבורית בשבת, ועוד, ואחר כך לבוא לקושש קולות חרדים, התחברת עם לפיד שונא הדת, עוכר ישראל, וכו' וכו' אז שב בשקט אתו, אל תבלבל את המח ואל תעשה טובות עם ההנחת תפילין, תמשיך לגמגם עם לפיד וחבריך השלומיאלים, אי אפשר לרקוד על שתי חתונות, החרדים לא פריירים.

הדיבורים היום הם של לפני בחירות, שמבטיחים ככה ובטוח שיעשו אחרת, וכפי שנהגו קודמיהם להבטיח לפני הבחירות אבל לא הבטיחו לקיים אחרי הבחירות לא דבר ולא חצי דבר בקיצור לא מקיימים "כלום".

זהירות :
המגיב הראשון הוא נוכל ומתחזה ל"עובדה" המקורי.
ולענייננו –
ביבי לא יכול להקים ממשלה ללא טיבי.
זאת עובדה!

גנץ חתיכת דחליל של לפיד וכל השמאל

חחח אדון עובדה אין לך זכויות יוצרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture