Amit Shabi/POOL

הליכוד: "גוררים לבחירות בהערמת קשיים"; כחול לבן: "ניסיון מחטף בנושא המינויים"

לדברי הבכיר בליכוד, על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים. "בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות" - אמר הבכיר

הליכוד וכחול לבן עורכים בשעות האחרונות (שני) שיחות בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני ולהגיע להסכמות סופיות שימנעו את פיזור הכנסת היום בחצות. ההצבעה על הצעת החוק לדחיית אישור התקציב נקבעה לשעה 21:00, ועד אז ינסו הצדדים להגיע להסכמות.

בליכוד העבירו הבוקר לכחול לבן הצעה להחלטת ממשלה, שתכלול התייחסות לנושא התקציב ולנושא הקפאת המינויים, והם דורשים לאשר אותה לפני אישור הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר, המאפשרת את דחיית אישור התקציב ב-120 יום, בקריאה שנייה ושלישית במליאה. אולם, בכחול לבן דורשים לאשר גם במקביל, באותה החלטת ממשלה, את תקנון עבודת הממשלה ומנגנון הפריטטיות שמפצה על הפער במספר השרים בין שתי המפלגות. בשלב זה, אין הסכמות בין הצדדים.

בעקבות חילוקי הדעות בין הליכוד לכחול לבן נרשמו בשעה האחרונה חילופי האשמות בין הצדדים, ב'כאן חדשות' ציטטו בכיר בליכוד שאמר כי: ״כחול לבן משחקים משחקים, בסוף עוד נגיע לבחירות״. בכחול לבן אמרו מנגד: "הליכוד מנסה לשפר עמדות – אין שום היתכנות למשא ומתן".

עוד אמר הבכיר בליכוד כי: "כחול לבן בורחים מפשרת האוזר שהם עצמם הסכימו לה וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון".

לדבריו, על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע שהוא לא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני.

עוד אמר כי "כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך. כמו כן, כחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה – דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם.

"בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות" – אמר הבכיר בליכוד.

בשל הדברים של הבכיר בליכוד הגיבו בכחול לבן ואמרו: "לנתניהו נותרו שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל. נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים".

"כחול לבן הבהירה יותר מפעם אחת: כל הנושאים פתירים ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל. כל נסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה ייתקלו בחומה בצורה" – אמרו בכחול לבן.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו