צילום: האו"ם

ארדן הודה לאיראן: "הדרכים הקיצוניות והרצחניות שלה תרמו להסכם ההיסטורי"

בנאומו הראשון מול מועצת הביטחון של האו''ם, תקף השגריר הישראלי את שר החוץ הפלסטינאי: "עכשיו כולם רואים שהפלסטינים מסיתים". ארדן אף תקף את התנהלות מועצת הביטחון ביחסה לישראל לאורך העשורים האחרונים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נשא היום (שני) את נאומו הראשון במועצת הביטחון ותקף את שר החוץ הפלסטיני: "עכשיו כולם רואים שהפלסטינים מסיתים נגד כל מדינה שרוצה בשלום, גם נגד חברותיה לליגה הערבית". השגריר ארדן פנה לחברות מועצת הביטחון: "אל תלכו שולל אחרי הסחת הדעת של עבאס שמדבר שוב על ועידת שלום בינלאומית. הוא דחה כל הצעה לשלום שקיבל מישראל"

לאורך נאומו בדיון במועצה, תקף ארדן שוב ושוב את המוסד הבינלאומי, בין היתר על אי-ההתייחסות הרשמית שלה להסכמי השלום, על ההתעלמות שלה מהמידע שחשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לפעילות חיזבאללה בנאומו בעצרת האו"ם בחודש שעבר וגם על כך שהיא לא מגנה את איראן, שהיא, כלשונו, "אחת ממפירות זכויות האדם הגדולות בעולם". ארדן אמר בדיון כי הוא רוצה להודות לאיראן על תפקידה באזור, שהוביל לדבריו לאיחוד הכוחות המתונים. "הדרכים הקיצוניות והרצחניות של איראן תרמו להסכם ההיסטורי", הוא קבע.

"בעוד המזרח התיכון השתנה, התפיסה של המועצה תקועה כבר עשורים", אמר השגריר בנאומו הראשון בפני מועצת הביטחון של האו"ם. השגריר ארדן נשא נאום תקיף על הדיון המכונה 'המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית' אשר לדבריו מתמקד רק בסכסוך הישראלי-פלסטיני תוך התעלמות מהסכמי השלום שחתמה ישראל ומהאיומים שמסכנים את היציבות האזור.  

"מאז שהגעתי לניו יורק הייתי עד לפער הגדול בין הנושאים שהמועצה בוחרת להתמקד בהם לבין מה שקורה בפועל במזרח התיכון", אמר השגריר בתחילת דבריו. "הדיון במועצת הביטחון מתמקד כבר 20 שנה רק בסוגיה הפלסטינית אבל המצב במזה"ת השתנה". 

בדיון שבו השתתף גם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מלכי, הוסיף ארדן כי "במקום שהפלסטינים יראו בהסכמים כהזדמנות להתניע משא ומתן, הם תקפו את מדינות ערב ואמרו כי מדובר ב'בגידה' וב'תקיעת סכין בגב'. עכשיו כולם רואים שהפלסטינים מסיתים נגד כל מדינה שרוצה בשלום, אפילו נגד חברותיה לליגה הערבית".

"העובדה שהפלסטינים תוקפים את אלה שעושים שלום עם ישראל, מוכיחה כי במשך שנים מועצת הביטחון מפעילה לחץ על הצד הלא נכון", אמר השגריר.  ארדן עוד הוסיף כי "אולי חברות המועצה מקובעות כל כך על הדיונים האלה ועל אותן סיסמאות עד שהן לא רואות את המציאות. כולנו יודעים מה איינשטיין אמר על כך שעושים את אותו הדבר ומצפים לתוצאות שונות". 

השגריר הישראלי סיים את נאומו בפנייה לחברות המועצה: "בעוד המזרח התיכון השתנה, התפיסה של המועצה תקועה כבר עשורים. אם המועצה תמשיך להתעלם מהסוגיות החשובות באזור תוך המשך עיסוק אובססיבי בסכסוך הישראלי-פלסטיני, יהיה קשה להוכיח כי טועים אלו שחושבים שמועצת הביטחון היא מקרה אבוד". 

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מלכי, טען כי האו"ם צריך להעניש את ישראל על "ההתנחלויות" ולא רק להגיד שהן אסורות, כלשונו. "יכולנו לפנות לאלימות ולענות לאלימות הישראלית באחת משלנו, אבל לא עשינו זאת", הוא אמר. "יכולנו להפוך את זה לוויכוח על דת ולא עשינו זאת. במקום זה, עבאס (אבו מאזן – ר"ר) ביקש לקיים ועידת שלום. אני מקווה שכולם יתמכו בה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה

אולי לא ירדת לעומק דבריו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture