צילום: משרד החוץ היווני

"חלון הזדמנות של שלום": שר החוץ אשכנזי נפגש עם עמיתיו מיוון וקפריסין • צפו

שר החוץ אמר בנאומו: "המזרח התיכון עובר בחודשים האחרונים טלטלה חיובית. אחרי שנים רבות של מגעים דיפלומטיים שהיו לרוב חסויים מעיני הציבור, אנו עדים לפתיחת חלון הזדמנות של שלום בין ידידים מדינות ותרבויות. הסכמי אברהם וחתימת הסכמי השלום והנורמליזציה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לפני זמן קצר הסתיימה פגישה משולשת של שר החוץ גבי אשכנזי עם עמיתיו מיוון וקפריסין. אשכנזי נאם במקום, ואמר "חבריי שרי החוץ אני שמח מאוד להיות פה היום ולקיים את המפגשים הבליטרייאליים האלה, אני נרגש לעמוד פה כשר החוץ של מדינת ישראל. אני משוכנע שהמפגשים האלו ימשיכו להתקיים עם כל הדברים שקורים מסביבנו, הקשר הטרילטרי בין המדינות הינו קשר של מורשת ותרבות רב שנים ביננו לבינכם".

הוא התייחס למזרח התיכון: "המזרח התיכון עובר בחודשים האחרונים טלטלה חיובית. אחרי שנים רבות של מגעים דיפלומטיים שהיו לרוב חסויים מעיני הציבור, אנו עדים לפתיחת חלון הזדמנות של שלום בין ידידים מדינות ותרבויות. הסכמי אברהם וחתימת הסכמי השלום והנורמליזציה עם יצרו האמירויות, בחריין וסודן, מעגל חדש של שיתופי פעולה אסטרטגיים, מסחריים, תרבותיים ותיירותיים שייצרו יחד עתיד טוב יותר לילדינו".

"הסכמים אלו ישנו את פני המזרח התיכון ויובילו את עמינו לשגשוג כלכלי וליציבות ביטחונית. הם מהווים הזדמנות היסטורית עבור מדינות נוספות לעלות על דרך השלום שסללנו יחד עם מנהיגי המדינות ואני בטוח שמנהיגים נוספים במזרח התיכון יצטרפו אלינו".

"אני קורא מכאן להנהגה הפלסטינית להבין את גודל ההזדמנות ולחזור בהקדם למו"מ ישיר וללא תנאים מוקדמים עם ישראל. זו ההזדמנות שלכם להוביל את העם שלכם אל עתיד טוב יותר של שלום ושגשוג. זוהי גם הזדמנות להודות לבני בריתנו האמריקאים על מאמציהם הבלתי פוסקים להשיג שלום במזרח התיכון. אי אפשר להמעיט בחשיבות היוזמה האמריקאית בהובלת המזרח התיכון כולו למציאות של שגשוג ויציבות במסגרת הסכמי אברהם".

בסיום דבריו אמר, "כשר החוץ של מדינת ישראל אני מאמין מאוד בחשיבות הדיפלומטיה, ובוודאי הדיפלומטיה המשולשת לקידום הביטחון כמו גם החוסן הלאומי של האזורי כל אחת מהמדינות. אני מתכוון לפעול באופן אישי על מנת לקדם את השת"פ הכלכלי בין המדינות לחיבור תשתיות אסטרטגיות כמו רשת החשמל, מסילות לשלום ומיזם האיסט-מד".

הבוקר נפגש אשכנזי עם שר ההגנה היווני, בפגישה הם נו דנו על סוגיות ביטחוניות חשובות הנמצאות על סדר היום, ביניהן, המתח במזרח הים התיכון, האיום האירני והוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק. לאחר דיון מעמיק בנושאים העלנו הצעות לשיתופי פעולה בתחומי הביטחון והסיוע ההדדי בעיתות חירום.

אמש נפגש השר אשכנזי עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס ושר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס. במהלך הפגישה דנו הצדדים ביחסים בין ישראל ויוון המציינות השנה 30 שנים לשידרוג היחסים בין המדינות ובדרכים להעמקתם. שר החוץ, גבי אשכנזי: "לשותפות הקרובה ורבת השנים בין ישראל ויוון תרומה משמעותית לקידום שיתופי הפעולה הביטחוניים והאסטרטגיים בין המדינות".

שר החוץ גבי אשכנזי: "השותפות בין ישראל ליוון מהווה בסיס לשמירה על היציבות והשגשוג באזור הים התיכון. עלינו להמשיך לפעול לקידום מיזמים כלכליים ולחיזוק שיתופי הפעולה בתחומי התשתיות, האנרגיה, הבריאות והסיוע ההדדי בעתות חירום. השר אשכנזי עדכן את ראש ממשלת יוון על השינויים החיוביים במזרח התיכון על רקע חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture