Gili Yaari / Flash90

בפעם השנייה: מחר יפגשו משלחות ישראל ולבנון למשא ומתן לשרטוט הגבול הימי

המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי תצא למפגש השני עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה, לבנון. המפגש יתקיים בהשתתפות המתווך האמריקאי ג'ון דרושר. מטרת המשלחת במפגשים היא לבחון את האפשרות להגעה להסכם לקביעת גבול ימי בין המדינות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון תצא מחר (רביעי) למפגש השני עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה, לבנון. המפגש יתקיים בהשתתפות המתווך האמריקאי ג'ון דרושר.

בראש המשלחת שמינה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, מור חלוץ, ראש מטה השר, אביב איאש, יועצו המדיני של השר, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

מטרת המשלחת במפגשים היא לבחון את האפשרות להגיע להסכם על קביעת הגבול הימי בין המדינות באופן שיאפשר את פיתוח משאבי הטבע באזור. פגישה נוספת צפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

כזכור, צוותי המשא ומתן של ישראל ולבנון נפגשו לפני כשבועיים בבסיס האו"ם בנקורה שבדרום לבנון לשיחות על קביעת גבול ימין הין המדינות. על פי בקשת הלבנונים, האירוע לא תועד ולא פורסמב אפילו לא תמונה אחת. על פי הדיווחים השיחות התקיימו בתיווך ארצות הברית במפקדת יוניפי"ל בעיירת החוף שנמצאת במרחק 200 מטר מהגבול, ולראשונה מתקיים משא ומתן אזרחי בין שתי המדינות זה 30 שנה.

המשא ומתן עוסק בשטח קטן יחסית של 850 קילומטרים רבועים שנמצא במחלוקת. עבור ישראל מדובר בפחות מ-2% מהשטח הכולל של המים הכלכליים שלה, ועבור הלבנונים בכ-3%. בכיר במשרד האנרגיה, שאמון על השיחות, אמר אתמול כי אם הצד הלבנוני יבוא לשיחות בגישה פרגמטית, הוא ייתקל בגישה פרגמטית גם מהצד הישראלי. "כך נוכל לנוע קדימה", הוא אמר. "זה עדיף על להיתקע עוד חמש או עשר שנים".

בראש המשלחת הישראלית עמד מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, ולצידו נציגי צה"ל ומשרד החוץ. המשלחת הלבנונית מורכבת מאנשי צבא בראשותו של סגן הרמטכ"ל לענייני מבצעים, הגנרל בסאם יאסין, בעברו טייס בחיל האוויר. במשא ומתן משתתפים גם מפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל דל-קול ושליח האו"ם ללבנון, יאן קוביש.

בהודעה שפרסם חיזבאללה נאמר כי הארגון ותנועת אמל השיעית מתנגדים להרכב המשלחת הלבנונית משום שהיא כוללת גם אזרחים לצד אנשי צבא. בחיזבאללה אומרים כי הדבר מנוגד להתחייבותו של יושב ראש הפרלמנט, נביה ברי, לשתף במשא ומתן רק קציני צבא, כמתחייב מהסכם הפסקת האש עם ישראל ומהחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם.

"מתוך סירוב להיגרר למה שהאויב הישראלי רוצה באמצעות הרכב המשלחת שלו, ומתוך מחויבות לעקרונות הלאומיים, אנו מתנגדים לעניין ורואים בו חריגה מהסכם המסגרת באופן שפוגע בעמדת לבנון ובאינטרסים החשובים ביותר שלה", נכתב בהודעת חיזבאללה. "מדובר במכה קשה להתנגדות ובקבלת הרציונל הישראלי שחפץ בנרמול מכל סוג שהוא". עוד נמסר כי הארגון ותנועת אמל דורשות לשנות את הרכב המשלחת.

ב'מעריב' דווח כי בכירים ישראלים ביקשו להבהיר כי מדובר בשיחות כלכליות-טכניות בלבד ואין מדובר בשיחות שצפויות להביא להסדר מדיני כלשהו. לבנון, מדינת אויב למדינת ישראל, מצויה במשבר כלכלי חריף ומעוניינת לעשות ככל הניתן על מנת להקל עליו. בשל כך ובשל הרצון ולמצוא גז טבעי בים התיכון מוכנים בממשלת לבנון להיפגש עם גורמים ישראליים לדיון בסוגית הגבול הימי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture