Official White House Photo by Tia Dufour

טראמפ הפסיד בביהמ"ש בפנסילבניה; הנשיא בכנס G20: "נמשיך לעבוד ביחד"

ביהמ"ש דחה את עתירת טראמפ למנוע ספירת קולות שהגיעו דרך הדואר בפנסילבניה ותקף: "במקום להציג טיעונים חוקיים מוצקים – הקמפיין סיפק האשמות ספקולטיביות שלא נתמכו בראיות". בשיחה עם מנהיגי הכלכלות הגדולות בעולם אמר טראמפ שהוא מצפה ל"עשור אדיר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית משפט פדרלי דחה עתירה של קמפיין טראמפ שדרשה למנוע מפנסילבניה לאשרר את התוצאות במדינה, שהקנתה לביידן 20 אלקטורים חשובים. השופט מת'יו בראן אמר כינה את המהלך המשפטי של הנשיא "מפלצת פרנקשטיין" ואמר כי אין לו "סמכות לשלול את זכות ההצבעה של אדם אחד, ודאי של מיליוני אזרחים".

שופט בית המשפט כתב כי מצופה היה ממטה טראמפ להגיע עם "טיעונים מבוססים וראיות עובדתיות", אלא שאנשי הנשיא הגיעו עם "האשמות ספקולטיביות חסרות ערך שלא גובו בראיות". עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני, אמר כי הוא מאוכזב מההחלטה – אבל ציין שהיא תורמת לאסטרטגיה שלהם: להגיע לבית המשפט העליון כמה שיותר מהר.

הנשיא טראמפ טען באמצעות באי כוחו כי הופר סעיף ההגנה השווה בחוקה האמריקנית, לאחר שבכמה מחוזות בפנסילבניה השתמשו באמצעים שונים כדי לעדכן מצביעים, טרם הבחירות לנשיאות ארצות הברית, באשר לבעיות טכניות בקלפיות.

בציוץ שפרסם בטוויטר במהלך הלילה, מחה טראמפ על כך שיריבו ג'ו ביידן כבר פועל להקמת קבינט בזמן שחוקריו מצאו אלפי קולות מזויפים. "מקווה שלבתי המשפט יהיה אומץ לעשות מה שצריך כדי להבטיח את טוהר הבחירות ולשמור על אמריקה. העולם צופה", הוסיף טראמפ. בציוץ אחר כתב: "היו מאות אלפי קולות שהסוקרים הרפובליקנים לא הורשו לצפות בהם, גם לא בחדרי הספירה".

בתוך כך, הוועידה הרפובליקנית הלאומית והמפלגה הרפובליקנית במישיגן דורשות מוועדת הבחירות הדו-מפלגתית במישיגן לעכב ב-14 יום את ההכרזה על זהות המנצח, כדי לבחון את כל הקולות במחוז וויין – שבו נמצאת דטרויט, שרוב תושביה שחורים. בעתירה מבקשים הרפובליקנים לבחון את כל הפתקים בעקבות טענות לאי סדרים.

מחלקת המדינה במישיגן המליצה אתמול לוועדת הבחירות הדו-מפלגתית לאשר את התוצאות, שמהן עולה שביידן ניצח במישיגן בפער של 154,187 קולות. האישור אמור להיות ביום שני. דובר מחלקת המדינה נשאל בנושא ואמר שבדיקה חוזרת של הקולות אפשרית רק אחרי ההכרזה על המנצח. הוא ציין ששופטים שמינו נציגים משתי המפלגות, ובחנו את הטענות על הונאה, קבעו שהן "חסרות ערך לחלוטין".

טראמפ למנהיגי ה-G20: "נמשיך לעבוד ביחד"

הנשיא השתתף בסוף השבוע בשיחת ועידה של מנהיגי ה-G20, פורום הכלכלות הגדולות בעולם. בעקבות מגפת הקורונה פסגת המנהיגים נערכה במתכונת וירטואלית. טראמפ אמר שהוא מצפה ל"עשור אדיר" ולהמשך שיתוף הפעולה עם המנהיגים. "זה כבוד גדול לעבוד אתכם. אני מצפה לעבוד אתכם פעם נוספת למשך תקופה ארוכה", אמר טראמפ בשיחה.

לאחר שסיים את דבריו, המשיך טראמפ למגרש הגולף שלו בווירג'יניה, מרחק קצר מוושינגטון, שאליו הוא יצא בסופי השבוע שחלפו מאז הבחירות ב-3 בנובמבר. במקום היו כמה מתומכיו, שהניפו דגלים ונשאו בובה של הנשיא ה-45 ושלט שעליו נכתב "ארבע שנים נוספות". על שלט אחר, לעומת זאת, נראתה חתיכת לחם עם הכיתוב: "תתמוד עם זה, אתה שרוף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture