Yonatan Sindel/Flash90

דרוזים וצ'רקסים חסמו את כביש 6 – ראשי הרשויות מאיימים בהתפטרות

ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות חתמו על מכתב התראה לנתניהו ולגנץ: "ב-31 בדצמבר נתפטר - והאחריות על היישובים תעבור אליכם". מאות אזרחים דרוזים וצ'רקסים ובראשם ראשי הרשויות, חסמו הבוקר חלק מכביש 6 בצפון: "סיימנו להמתין ולהאמין להבטחות השווא שלכם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאות דרוזים וצ'רקסים חסמו היום (יום שלישי) את מחלף אליקים שבכביש 6 במחאה על אי קיום הבטחת הממשלה בדבר העברת תקציבים ליישוביהם. ראשי הרשויות חתמו יחד על מכתב התראה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ, שלפיה "ב-31 בדצמבר נקריא בהפגנת ענק את מכתבתי ההתפטרות שלנו – וניהול היישובים יעבור לאחריותכם ועל אחריותכם".

"האמנו לכם, סמכנו עליכם ובגדתם בנו. לא בפעם הראשונה. התברר לנו כי גם בימי משבר הקורונה יש כסף בקופה הציבורית – אך הוא מיועד לכולם מלבד האזרחים הדרוזים והצ'רקסים שנדרשים להמשיך לחיות ללא תקציב וללא יכולת תכנון ופיתוח". לדבריהם, רה"מ נתניהו התחייב להסדיר את מעמדם האזרחי של בני העדה, לתקן את חוק קמיניץ ולאשר את התקציב הרב שנתי (חומש) ולא עמד באף אחת מההתחייבויות החתומות.

הדרישות שמציגים ראשי הרשויות: "בתוך חודש מהיום יובטח מעמדנו כאזרחים במדינה ללא כוכביות וללא סייגים. בתוך חודש מהיום ישונה חוק קמיניץ ותופסק האפליה נגדנו. בתוך חודש מהיום ממשלת ישראל תצביע ותעביר את החלטתה הרשמית לאישור תוכנית החומש או לחילופין תקציב דו-שנתי 21-2020".

אם דרישותיהם לא יענו, מאיימים ראשי הרשויות בהפגנת ענק והתפטרות קבוצתית. "ב-31 לדצמבר נתייצב בהפגנת ענק של כל בני העדה מול כנסת ישראל", כתבו, "נקריא מעל הבמה את מכתבי ההתפטרות שלנו וניהול היישובים הדרוזים והצ'רקסים בישראל יעבור לאחריותכם ועל אחריותכם. לא נשתוק, לא נוותר, לא ניסוג. ניאבק על זכויותינו עד הסוף – כפי שאנחנו נאבקים על ביטחון מדינת ישראל".

עשרות מפגנים נכחו במקום, ולמשך זמן קצר הם חסמו את התנועה בכביש 6 (חוצה ישראל). "ממשלת ישראל שיקרה אותנו. ראש הממשלה ביד אחת חתם הסכם וביד שניה הפר אותו", האשימו המוחים. "יותר לא נקבל הבטחות על נייר. באו, אמרו לנו: 'תנו לנו צ'אנס'. הם שיקרו לנו: חוק קמיניץ ממשיך, יש הריסות בתים, יש הפקעות. חוק הלאום מתקיים. ביבי נתניהו – אתה הבטחת ושיקרת. בני גנץ – גם לך יש אחריות אישית. 25 אלף דרוזים וצ'רקסים הצביעו לך ועכשיו אתה משחק אותה כאילו אתה האו"ם".

ביום ראשון יצאו ראשי הרשויות לירושלים והפגינו מול משרד ראש הממשלה. יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ג'בר חמוד, אמר באותה הפגנה כי "נתניהו אישר 4.7 מיליארד שקלים למגזר הערבי, וכשזה מגיע אלינו – זה נדחה שוב ושוב. הגיע הזמן שנתניהו יבין שאנחנו לא בכיס שלו".

בחודש יוני האחרון, כחודשיים לאחר שפתחו ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות בסיבוב הקודם של המאבק, הוא הסתיים בקול דממה דקה לאחר שקיבלו לא יותר מהבטחה נוספת. בפורום נתנו למחאה כותרת של "הבגידה שאינה נגמרת", ומבקשים להזכיר כי "נתניהו התחייב לאשר את התכנית בתוך חודשיים מכינון הממשלה, אבל לא קיים והותיר את עשרות הרשויות עם קופות מדולדלות, במאבק מול הקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture