דיווח: מפלגת "המקצוענים" בהובלתם של בכירים לשעבר תתמודד בבחירות

בין השמות עליהם מדברים במפלגה נמנים עד כה שי באב"ד, חיים ביבס, יפעת שאשא ביטון, רוני גמזו, זאב רוטשטיין, משה בר סימן טוב ועוד. ביבס, ביטון ו"ברסי" הכחישו. באב"ד: "למה בסקטור הפרטי ובפקידות הציבורית, זה הסטנדרט ותנאי הקבלה, אבל בהנהגה הקריטריונים האלו לא קבילים?"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפלגה חדשה צפויה לקום לקראת הבחירות הרביעיות – מפלגת "המקצוענים", כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, המפלגה תבטיח ניהול אחר למשבר הקורונה. הבשורה הדרמטית מבחינת המפלגה – ככל הנראה צפויה לתמוך במועמד שיקבל הכי הרבה קולות בבחירות הקרובות, משמע לא פוסלת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, המפלגה נמצאת בימים אלה בשלבי הקמה מתקדמים כשכסף רב כבר גויס למען המטרה. בין היתר, המפלגה תתחייב לפעול לשינוי שיטת הממשל ותשים דגש על ניסיון מקצועי וציבורי, כשעל פי הערכות השרים יהפכו להיות מקצועיים וזאת על פי תחום ההתמחות של כל אחד מהם.

בין השמות עליהם מדברים במפלגה נמנים עד כה שי באב"ד – מנכ"ל משרד האוצר, חיים ביבס – יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון – יו"ר ועדת הקורונה, פרופ' רוני גמזו – פרויקטור הקורונה לשעבר ומנכ"ל בית החולים איכלוב, פרופ' זאב רוטשטיין – מנכ"ל בית החולים הדסה, מיכל כהן – מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, אמי פלמור – מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, ומשה בר סימן טוב – מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב מיהר להכחיש וכתב בטוויטר: "קראתי שכל מיני אנשים משרבבים את השם שלי להתארגנויות פוליטיות. יש תשובה מאוד פשוטה לזה. אני לא. נקודה". גם יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון מיהרה להכחיש את הדיווח "אנו עדים כל יום לניסיון להדביק לי חיבור כזה או אחר. כאשר אקבל את החלטתי אעמוד מול הציבור ואציג אותה בשקיפות מלאה כפי שנהגתי עד כה. אין כל קשר ביני לבין ההתארגנות שהוצגה".

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, הגיב לפרסום בשיחה עם 'מעריב' ואמר כי "מדובר בפייק ניוז או בספין. כפי שאמרתי כבר, לא מאמין במפלגות מדף אלא רק בבית הפוליטי שלי. אני ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, וזה תפקיד יותר משמעותי מרוב משרדי השרים שיש לליכוד. כשאחליט אחרת אעדכן".

מנגד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד אישר את הפרסום והסביר: "אין לי מושג אם תקום בסוף מפלגה של אנשי מקצוע מנוסים, אבל בעיקר עצוב לראות עד כמה השיח מפלג ועד כמה המחנאות (ביבי לא ביבי) נטמעה והורסת כל חלקה טובה בחברה ישראלית , ועד כמה כבר לא מתנהל דיון מקצועי וענייני לגופו של עניין אלא הופך בין רגע לפרסונלי, מתייג ורדוד".

"אבל אם ולו לרגע קט נצליח להתעלות ולנהל שיח ענייני ומקצועי… מי מאיתנו לא היה רוצה שהנהגת המדינה תהייה בנויה מאנשי מקצוע מעולים שמובילים את מדינת ישראל בתחום התמקצעותם, עתירי נסיון בניהול תהליכים מורכבים וארגונים גדולים, ובעלי הבנה עמוקה ונסיון רב בשפה וכללי המשחק של כנסת וממשלה??"

"למה בסקטור הפרטי (תפקיד המנכ״ל) ובפקידות הציבורית (רמטכ״ל, מפכ״ל, נשיא בית משפט עליון וכו׳) זה הסטנדרט ותנאי הקבלה, אבל בהנהגה (שרים וראש ממשלה) קרטריונים כל כך אלמנטריים לא קבילים? למה בהנהגה כיום זה ״סידורי עבודה״ לאנשים שבאים ללא רקע בתחום הכה מורכב ומאתגר שעליו הם אמונים?"

"מי מאיתנו חושב ששיטת הממשל הנוכחית שנותנת כח וסחטנות בלתי מתקבלת על הדעת למפלגות קטנות וסקטוריאלית היא שיטה טובה ונכונה? שלוש מערכות בחירות במקום להסתכל על מה רוב העם בחר ורוצה, כולנו באמצעות הפוקוס של כלי התקשורת נושאים עינינו למפלגה הקטנה שתהיה שוברת השוויון, שתביא את השלטון למחנה שלהם ובמקרה וזה צולח למי מאיתנו נראה המחיר שאותה מפלגה סקטוריאלית דורשת שוויני והוגן? ואיפה זה משאיר את רוב האזרחים?"

"למי מאיתנו ממשלה של 34 שרים ועוד 18 סגני שרים, מעבר לבזבוז כספי ציבור המשווע, נתפסת כממשלה מקצועית ועניינית שיכולה לתפקד ולקבל החלטות למען הציבור, כדוגמאת ניהול המשבר הכלכלי והבריאותי הגודל ביותר שפקד את המדינה?"

"אפשר להמשיך להאשים את ביבי או את גנץ ועוד יותר להתבצר כל אחד במחנה שלו, להעצים את הפילוג והשנאה ומה יקרה במערכת הבחירות בפעם הרביעית? מה ישתנה? ״לא נוכל לפתור בעיות באותה שיטת מחשבה שהשתמשנו שיצרנו אותן״ (אלברט איינשטיין)
אז כן אני מאמין שחייבים לשנות את שיטת הממשל, שראש המפלגה הגדולה יהיה ראש הממשלה (בלי שצריך הצבעה של 61 או מנדט מהנשיא) – מה שיתמרץ איחוד מפלגות וצמצום הסחטנות של המפלגות הקטנות כן אני מאמין שצריך ממשלה של גג 20 שרים ומפתח של מספר חברי כנסת למינוי של שר (שלא תהיה מפלגה של 5 מנדטים עם 2-3 שרים) ובוודאי שצריך להגביל ראש ממשלה ב-2 קדנציות".

"וכן אני אשמח לראות אנשי מקצוע מובילים בתחומם בעלי נסיון משמעותי בניהול והכירות מעמיקה של כנסת וממשלה מובילים ומנהגים את המדינה כל אחד בתחומו. ולא אני לא ביביסט! ולא גנציסט! אני ישראליסט! ומדינת ישראל נמצאת בראש מעייני, זו הסיבה שב-7 שנים האחרונות בחרתי לעזוב את הסקטור הפרטי ולשרת בשירות המדינה, זו הסיבה שאני מג״ד מילואים שעושה מעל 50 ימי מילואים בשנה וזו הסיבה שאני כותב את הפוסט הזה מדם ליבי הכואב על מה שקורה היום במדינה".

"ולפני שכל המלעיזים קופצים ומתחילים במתקפות האישיות ברסי, גמזו, שאשא, מיכל כהן, עבדכם הנאמן ויתר השמות שאוזכרו בפרסום לא הסיפור כאן ואף פעם לא נהיה, וספק גדול בכלל אם יקומו אנשים שירימו יוזמה שכזאת. הסיפור היחיד שיש כאן זה המהות והתוכן, שבהם צריך לנהל את השיח והביקורת (גופו של עניין). לא הפרסונות (גופו של אדם), הן רק אמצעי להגשמת מטרה".

עם זאת הוא מציין כי "בהמשך לעשרות פניות שקיבלתי, למען הסר ספק, בשלב זה אין מפלגה ואין אנשים, הקונספט הוא המהות, על זה צריך להתנהל השיח, עד כמה שקשה לנו בעידן הנוכחי לעכל את זה. קודם כל צריך לדבר על מה נכון ומה צריך ואחרי זה מי האנשים ומה הקונסטרוקציה המתאימה לכך, אם בכלל, במטרה לייצר שיח מקצועי, ענייני מחבר ומפרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture