צילום: US State Department

מזכיר המדינה המיועד בממשל ביידן: "נבטיח את העליונות הצבאית של ישראל"

אנתוניו בלינקן אמר בשיחה עם יהודים מהמפלגה הדמוקרטית: "ביידן תומך בקידום פתרון שתי המדינות ומאמין שזו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה, לצד מימוש השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים". על איראן: "גישת טראמפ נחלה כישלון חרוץ"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה המיועד של ג'ו ביידן, הציג את חזונו ליחסי ארצות הברית וישראל, בשיחת זום שערך עם ארגון "הרוב הדמוקרטי למען ישראל", שמקדם מועמדים פרו-ישראלים במפלגה הדמוקרטית, ושיבח את הנשיא הנבחר: "אתם יודעים היטב שבמשך הרבה שנים, כסנאטור אז וגם כסגן נשיא, ביידן מכיר את ישראל ואת היחסים בין המדינות יותר מכל אחד אחר בחיים הפוליטיים בארה"ב. לביידן יש מחויבות עמוקה לביטחון ישראל והוא היה שותף למגעים עם כל ראש ממשלה ישראלי מאז גולדה מאיר ומעורב בכל נושא שמשפיע על ישראל".

בשיחה, שתוכנה הובא ב'ווינט' הדגיש בלינקן כי ביידן תומך בקידום פתרון שתי המדינות ומאמין שזו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה, לצד מימוש השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים.

"כנשיא, ג'ו ביידן ישמור ויעמיק את שיתופי הפעולה הצבאיים והמודיעיניים בין המדינות ויבטיח את העליונות הצבאית של ישראל. הוא יקרא גם לישראל וגם לפלסטינים להימנע מצעדים חד-צדדיים שיפגעו בסיכוי לחזור למתווה שתי המדינות ויחדש את התמיכה ברשות הפלסטינית, יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים, ויעביר סיוע הומניטרי וכלכלי לפלסטינים בהתאם לחוק טיילור פורס",(הפסקת משכורות למעורבים בטרור). "ביידן יתעקש שהרשות הפלסטינית תפסיק את ההסתה ויכיר פעם אחת ולתמיד במציאות של מדינה יהודית בישראל".

על החלת הריבונות, אמר בלינקן: "הנשיא הנבחר היה ברור בהתנגדותו לסיפוח. הוא לא לבד בעמדה הזאת, ולא רק בארה"ב. יותר מ-200 בכירים לשעבר במערכת הביטחון בישראל מתנגדים לסיפוח, כמו גם התנגדות של המדינות השכנות". עם זאת, הדגיש: "צריך שניים לטנגו",

בתשובה לשאלה האם ביידן יגרום לאו"ם להפסיק עם המתקפות נגד ישראל: "האם נצליח לעצור את המתקפות? לא, אני לא חושב שזה אפשרי. אנחנו נעמוד בחוזקה נגד זה וננסה למנוע את זה. חלק ממה שנידרש לעשות זה להתייצב מחדש באו"ם. תחת ממשל טראמפ ארצות הברית התרחקה מהמוסדות של האו"ם והחלישה את מעמדה. כשאתה לא שם – אתה לא יכול להגן על ישראל, השתמשנו במנהיגות שלנו בארגונים האלה כדי להגן על ישראל, ולעיתים היינו גם היחידים לעשות זאת".

בלינקן נשאל איך ייראה הסכם הגרעין הבא עם איראן: "הגישה של טראמפ נחלה כישלון חרוץ, הנשיא אמר שפרישה מההסכם תביא את האיראנים לשולחן המשא ומתן ותגרום להם להפסיק עם ערעור היציבות – וראינו בדיוק את ההפך. ראינו את איראן מתניעה מחדש כמה והיא סיכנה חיילים אמריקנים בעיראק ובסוריה. פעולותיו של טראמפ שמו את הזרקור עלינו במקום על איראן והובילו לניכור מצד השותפות הקרובות שלנו באירופה".

מזכיר המדינה המיועד אמר: "הנשיא מאמין כי חילוקי הדעות בין ידידים צריכים להישאר מאחורי דלתות סגורות ואין צורך להוציא אותם. אתה לא רוצה להעמיד את הידידים והשותפים שלך בפינה, לא צריך לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ".הוא סיפר: "אחרי האינתיפאדה השנייה נסענו לישראל ונכנסו למלון המלך דוד. המלון היה ריק כי לא היו תיירים ובארוחת הערב היה רק דניס רוס מלבדנו. באותו טיול פגשנו את שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, ונתניהו הצביע על תמונה חתומה שקיבל מביידן והוצבה על שולחנו. על התמונה היה כתוב 'ביבי, אתה טועה בהכל אבל אני אוהב אותך'. זה טיב היחסים, וזו תהיה הדרך שבה יפעל ביידן כנשיא".

על ההתנגדות הגוברת בחוגי השמאל האמריקנים כלפי ישראל אמר בלינקן כי "אחד הדברים שמטרידים אותי מאוד זאת הדרך שבה מנסים להשתמש בישראל ככדור פוליטי. במשך עשורים, ממשלים דמוקרטיים ורפובליקניים הבטיחו שהתמיכה בישראל תהיה חוצת מפלגות, בעיקר התמיכה הביטחונית, ואני חושב שכך זה צריך להישאר. בשנים האחרונות ראינו שני דברים: בממשל אובמה השתמשו בישראל כדי לנגח את הדמוקרטים, וטראמפ לקח את זה לרמה אחרת, כשקרא למפלגה הדמוקרטית 'אנטי-ישראלית', וזה החמיר ככל שהתקרבנו לבחירות. .

בלינקן סיפר על המניעים של ביידן להתמודד על הנשיאות: "אחת הסיבות שהניעו את ביידן להתמודד על הנשיאות היה אירוע הדריסה בשרלוטסוויל ברקע הקריאות האנטישמיות, אחרי שטראמפ התבטא שהיו "אנשים טובים בשני הצדדים".בלינקן הוסיף: "ראינו עלייה היסטורית בתקריות האנטישמיות כמו בפיטסבורג, ותקריות אחרות נגד קבוצות דתיות וקהילות מודרות שמענו סיסמאות אנטישמיות גם מהבית הלבן – ואנחנו צריכים לצאת נגד זה, לא רק בדיבורים אלא במעשים".

לדבריו: "מעבר לשיתופי הפעולה הביטחוניים והנשק, הייתה פעילות נגד הניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לישראל וצעדים חשובים נוספים כמו העמקת שיתופי פעולה בנושאי מדע והיי טק" – ולדבריו ביידן ימשיך באותה הדרך ויקדם שיתוף פעולה מדעי, "מה שחשוב עכשיו יותר מתמיד במציאת פתרונות לקורונה".

מזכיר המדינה הנכנס אמר על מדינת ישראל: "יש לנו שותפה דמוקרטית במזרח התיכון, שותפה אסטרטגית בהתמודדות עם האיומים באזור, במיוחד מאיראן, וגם באתגרים משותפים אחרים שלנו ושל האנושות כולה: ההתמודדות עם הקורונה, עם שינויי האקלים והטכנולוגיה שמשפיעה על החיים. גם ארצות הברית וגם ישראל מביאות את אותם ערכים והיכולות המיוחדות כדי להתמודד עם הבעיות האלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture