Yonatan Sindel/Flash90

משרד המשפטים תמורת משרד האוצר? בכחול לבן ובליכוד מכחישים מגעים לפשרה

אחת מהצעות הפשרה: הממשלה הנוכחית תמשיך לכהן עד מאי 2024, תקציב 2020 יעבור בכנסת ב -23 בדצמבר, ותקציב דו - שנתי חדש, לשנים 2022-2021, יעבור בכנסת עד סוף מארס. ח"כ זוהר לכחול לבן: "אפשר להגיע להסכמה על מנת שלא ניגרר למערכת בחירות נוספת"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחת מהצעות הפשרה בין הליכוד לכחול לבן יכלול הסכמה כי הממשלה הנוכחית תמשיך לכהן עד מאי 2024, כלומר ארבע שנים בשנתיים הראשונות יכהן נתניהו (עד מאי 2022), ובשנתיים שלאחר מכן גנץ – כך דווח ב'הארץ'. עוד מוצע כי כדי להבטיח את היציבות הכלכלית והטיפול באבטלה, תקציב 2020 יעבור בכנסת ב -23 בדצמבר, ותקציב דו – שנתי חדש, לשנים 2022-2021, יעבור בכנסת עד סוף מארס.

החלק הנוסף בהסכם הוא כי כדי להבטיח את העברת כל התקציבים בזמן, משרת שר האוצר תעבור לכחול לבן. הליכוד מסר בתגובה ל"פרסום השגוי של נחמיה שטרסלר" כי "הפרסום אינו נכון וחסר כל בסיס". מכחול לבן נמסר: "בנוגע לטקסט הנ״ל שפורסם הבוקר בהארץ: אף לא מילה אחת של אמת – ושלא יעבדו עליכם. והבהרה לחולמים: תיק המשפטים יישאר בידי כחול לבן ויהי מה".

ב'ווינט' דווח כי הולכים ומתרבים הקולות בליכוד וגם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הטוענים כי כל פשרה תצטרך לכלול מצב שבו כחול לבן תוותר על תיק המשפטים – שנמצא בידיו של השר אבי ניסנקורן – ותקבל במקומו תיק גדול אחר. במסגרת הרעיונות שהועלו דובר על ערבוב מחדש של משרדי הממשלה וחלוקה שוויונית, תוך העברת התיק הרגיש לידי הליכוד.

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, אמר היום במליאת הכנסת כי "אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, בה מדינת ישראל כנראה נגררת למערכת בחירות נוספת, רביעית במספר. זה דבר שאנו עושים הכל בשביל למנוע אותו. אנו לא רוצים שתהיה מערכת בחירות. גם הנאומים בני דקה שאנו, חברי הקואליציה נושאים כאן נועדו כדי למנוע בחירות. אנחנו רוצים לעשות הכל כדי שאזרחי ישראל בתקופה הזאת לא ילכו למערכת בחירות".

לאחר מכן פנה זוהר לחברי כחול לבן ואמר להם: "אני חושב שאפשר לומר לכחול לבן שעדיין לא מאוחר. אפשר לתקן ולמנוע את מערכת הבחירות. אפשר לשבת ולדבר ולהגיע להסכמה על מנת שלא ניגרר למערכת בחירות נוספת. הדבר תלוי בחברי כחול לבן ובעומד בראשם בני גנץ. אני מקווה שבתוספת הזמן נצליח להבקיע את השער שימנע מערכת בחירות מיותרת".

ב'כאן חדשות' דווח כי גנץ מתח ביקורת על חלק מחברי סיעתו בעקבות התדרוכים שנשמעו נגדו לאחרונה מצד גורמים במפלגה. במקביל נרשמה מתקפה של שרת הקליטה פנינה תמנו שטה על חבריה לסיעת כחול לבן מאותה סיבה. הדברים נאמרו אתמול בישיבת הסיעה הסגורה של כחול לבן.

במהלך הישיבה פנתה השרה פנינה תמנו שטה לחברי הסיעה ואמרה: "ההתנהגות שלנו היא כמו של טירונים פוליטיים. אנחנו יורים בתוך הנגמ"ש ותוקפים את בני ומתדרכים נגדו. כמו פחדנים. לא יכול להיות שאנחנו לא מצופפים שורות. תראו את שקד שתומכת בבנט למרות שיש לה בעיות איתו. תראו את יש עתיד שמתלכדים מאחורי לפיד. רק אצלנו לא מתלכדים ולא תומכים בבני".

לאחר דבריה השמיע גנץ אף הוא ביקורת מרומזת על חלק מחבריו לסיעה: "אני תומך בדברים שפנינה אמרה. אין לזה שום תוחלת וההתנהגות הזו רק מחלישה אותנו. הכי מקומם אותי זה שאנשים כאן משתמשים במונח 'אני' במקום במונח 'אנחנו'".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר אתמול בישיבת הסיעה: "לא לפרש את הנכונות שלי למנוע ממדינת ישראל בחירות, לשים את הממשלה על הנתיב ולקיים ממשלת אחדות כנכונות לפשרה- לא בנושא העברת תקציב, לא בנושא הרוטציה במועדה ולא בנושא קיומה של ממשלה מתפקדת".

"אני מבקש מכל אחד מכם שמקיים שיחות עם גורמים פוליטיים לשים לב שלא יתפרש שנשלחתם על ידי או שאתם מדברים בשמי. נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו- אם הוא ירצה הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, אם הוא לא ירצה- אנחנו נחזור לציבור", דברי גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture