Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים בכחול לבן: "התקדמות דרמטית במגעים לפשרה"; הליכוד: "פייק ניוז"

על פי הדיווחים, ישנה הסכמה למניעת הבחירות, במסגרתה תתקיים רוטציה, גם אם לא במועד שהוסכם עליו קודם, וניסנקורן יישאר במשפטים. מקור בכחול לבן: "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה וכן את המשך כהונת ניסנקורן כשר משפטים". הצדדים מכחישים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

התקדמות דרמטית נרשמה הערב (חמישי) בין הליכוד לכחול לבן, אשר מנסות למנוע את הקדמת הבחירות – זאת כחמישה ימים בלבד לפני פיזור הכנסת, כך דווח ב'חדשות 13'. מקור בכחול לבן שצוטט בדיווח של ספי עובדיה אמר כי כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה וכן את המשך כהונת ניסנקורן כשר משפטים". המקר הוסיף כי "ניסנקורן שמר על שלטון החוק בישראל יותר מכל מבקרי המפלגה".

עדיין לא ברור אם הרוטציה תתקיים במועד שהוסכם עליו קודם. בשלב זה, המשא ומתן בין הצדדים טרם הושלם – כך שמצד אחד הוא עדיין עלול להתפוצץ, אולם גורמים העריכו כי אם בסופו של דבר נציגי המפלגות כן יגיעו להסכמות, ייתכן שפריצת הדרך תושג כבר ביממה הקרובה. אם ניסנקורן אכן יישאר במשרד המשפטים חרף רצונו של ראש הממשלה נתניהו להעביר אותו מתפקיד זה, יהיה מדובר בהישג לכחול לבן.

ב'ווינט' צוטטו גורמים בכחול לבן שדיווחו על התקדמות במשא ומתן עם הליכוד, שבמסגרתה כהונת הממשלה תוארך, הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה תצא לפועל במועד מאוחר יותר מנובמבר – ואבי ניסנקורן יישאר בתפקיד שר המשפטים. לטענת הגורמים, נותר לצדדים להחליט כיצד לעגן בחקיקה את תחנה היציאה, כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל לנצל פריצה וללכת לבחירות כפי שהיה עם התקציב.

מנגד, לדברי גורמים בליכוד, המכשול נעוץ בהמשך כהונתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן. בשיחה עם 'מעריב' אמר בכיר בליכוד: "אחרי מופע אימים של ניסנקורן, שמינה על דעת עצמו ובלי להתייעץ עם הליכוד 61 שופטים, תוך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, אי אפשר להמשיך בשותפות עם כחול לבן ללא פתרון לסוגיית המינויים במשרד המשפטים".

על פי הדיווח, הפתרון שמציעים אנשי הליכוד לכחול לבן הוא: מנגנון מפורט המחייב לבצע מינויים במשרד המשפטים רק בהסכמה של שני הצדדים. אם ניסנקורן יפר את ההסכם ויבצע מינוי כלשהו בלי הסכמה של הליכוד, על פי ההצעה המדוברת, בני גנץ יתחייב להדיח את ניסנקורן מתפקידו. אם גנץ לא יעשה זאת – הרוטציה תבוטל. גורמים בליכוד שמקדמים את ההצעה דורשים לעגן זאת בחקיקה.

ב'ערוץ 7' דווח הבוקר כי עורכי הדין של הליכוד וכחול לבן נתבקשו להתפנות מכל עיסוקיהם הערב מאחר ו"מסתמנת חתימה על הסכם שיאריך את חיי הממשלה". הליכוד בתגובה הכחיש את הדיווח. מהליכוד נמסר הערב בתגובה לדיווח ב'חדשות 13': "פייק ניוז". גם כחול לבן הכחישה את הדיווח באופן רשמי.

בתוך כך, עשרות מפגינים התאספו מול ביתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בראש העין ומחו נגד הפשרה המסתמנת. המפגינים אף הניפו בובת ענק מתקפלת כדי לסמל את התקפלות של בני גנץ. אבי קדיש, מראשי הספירה לאחור, המארגנת את ההפגנה: "שמענו עכשיו בחדשות שגנץ מתכוון להתקפל. פעם אחת זו טיפשות, בפעם השנייה הוא הופך לשותף לדבר עבירה. בנימין נתניהו הוא נאשם בפלילים, אסור שיהיה ראש ממשלה ובטח שאין להאריך את כהונתו. גנץ, אל תתקפל ולך לבחירות עכשיו".

כזכור, שר האוצר ישראל כ"ץ הבוקר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להעלות ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2020, שהונח על ידו ב- 7.12.20 במזכירות הממשלה ולהעביר אותו לאישור הכנסת עד 23.12.20 כפי שנקבע בחוק, ובכך למנוע בחירות מיותרות.

במקביל פנה השר כ״ץ ליו״ר כחול לבן, בני גנץ, לתמוך בהצעה ולהמשיך בהידברות על לוחות הזמנים לקידום תקציב לשנת 2021 , יחד עם חוקי ההסדרים והרפורמות החשובות למשק שמוכנים להגשה, תוך הקפאת תמיכתו של גנץ בקידום החוק להקדמת הבחירות.

״המנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל, אשר נמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל – תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת", אמר כץ לגנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture