Miriam Alster/Flash90

ח"כ אסף זמיר לא יתמוך בחוק שימנע בחירות; ח"כית בכחול לבן חלתה בקורונה

מרד בכחול לבן: ח"כ זמיר לא יתמוך בחוק לדחיית 'הדד-ליין' לאישור התקציב ואליו עשויים להצטרף גם הח"כים שפע וחיימוביץ׳. ח"כ הילה שי-וזאן חלתה בקורונה. שרים בכחול לבן מאשימים את ניסנקורן: "הוא כבר סגור במפלגה אחרת". זוהר: "ההתעקשות של גנץ על ניסנקורן - התאבדות פוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מרד בכחול לבן: יומיים לפיזור הכנסת ועל אף הודעת הסיעה על הסכמות שהושגו עם הליכוד על חקיקה שתדחה את פיזור הכנסת, ח"כ אסף זמיר לא יתמוך בחוק – כך שווח ב'כאן חדשות'. אל זמיר עשויים להצטרף גם חברי הכנסת רם שפע ומיקי חיימוביץ'. על פי הדיווח, השלושה שוקלים גם להתנגד לחוק בצורה אקטיבית בהצבעות בכנסת.

עוד דווח כי כמה שרים בכחול לבן העלו האשמה קשה כלפי השר ניסנקורן, בטענה שהרשה לעצמו בימים האחרונים להביע התנגדות נחרצת לפשרה בין הליכוד לכחול לבן. לדברי אותם שרים, הדבר מעיד על כך שהוא כבר סגור במפלגה אחרת לקראת הבחירות הבאות. מקורביו של ניסנקורן אמרו בתגובה: "טענות מקושקשות ממקור אינטרסנטי, שאין לו מושג על מה הוא מדבר".

היום תקודם בהסכמה הצעת חוק לפיה תקציב 2020 יועבר עד לסוף השנה הנוכחית, ותקציב לשנת 2021 עד ל-5 בינואר. אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועדים שנקבעו – הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במארס, במטרה למצות את המגעים לפשרה. תקציבי 2020 ו-2021 יוכלו לעבור בזמן קצר של כשבועיים – אם לתקציב לא יתלווה הפעם חוק הסדרים. הכנסת תאשר רק את חוק התקציב כדי לעמוד בלוח הזמנים.

כחול לבן והליכוד סיכמו: יקודם חוק לדחות את המועד האחרון להעברת התקציב

בינתיים, אצבע נוספת ירדה לכחול לבן. דובר הכנסת מסר הבוקר כי "היום עודכן קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשתה חכ הילה שי-וזאן נמצאה חיובית לנגיף הקורונה. הפעם האחרונה בה שהתה בכנסת – 16/12. הכנסת ממשיכה ופועלת לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות".

שי וזאן כתבה בטוויטר: "לצערי נמצאתי חיובית לקורונה. אני מרגישה קלות את התסמינים ומקווה להתחזק במהרה. אמשיך להלחם לחקיקת חוק המקדמות לזוגות המתחתנים גם מהבית, כדי שיאושר עוד השבוע. היזהרו, היבדקו ולכו להתחסן".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "בכחול לבן לצערי לא מודעים לעצמם – הם פועלים באופן של התאבדות פוליטית". לדבריו, "אני לא רוצה לדבר על משוואות פוליטיות למי יהיה רוב, כי אני חושב שצריך למנוע את הבחירות. אבל אם צריך ללכת לבחירות אין לנו שום חשש ללכת לבחירות", הוסיף.

"הדבר הנכון הוא שנדחה היום את פיזור הכנסת, כדי שיהיה לנו מספיק זמן להמשיך לנהל את המו"מ. כמו למשל איך הממשלה הזו ממשיכה לתפקד כממשלה יציבה, ולא כממשלה בתוך ממשלה כפי שראינו בחודשים האחרונים". עוד טען כי "הדבר הנכון לעשות הוא שאבי ניסנקורן לא יהיה שר משפטים יותר כי זה ברור שזה יזיק ליכולת שלנו לייצב את הקואליציה".

"אבל מה בכחול לבן אומרים – 'תמות נפשי עם פלישתים'. העיקרון הפריטטי הוא עיקרון שכשאתה מחזיק בתפקיד של שר משפטיים בנושאים שהם אקוטיים לליכוד – אלו דברים שיצרו המון משברים מול כחול לבן", הסביר. "הוא יכול לעשות תפקיד אחר, במקרה הזה מתעקשים שהוא יישאר שר המשפטים, ולכן אנחנו מנסים לחשוב על פתרון יצירתי. הצענו מספר רעיונות".

"שאת המינויים נעשה בשיתוף פעולה למשל, לא באופן חד צדדי. שיהיה מנגנון שיאפשר לשני הצדדים להיות בשליטה". לדבריו, "כשאתה ממנה פרקליט מדינה למשל יש לזה השלכה על כל אזרחי ישראל. אנחנו מכירים את התנהלות מערכת המשפט, שאנחנו יודעים שלעתים היא חצתה גבולות, וזה לגיטימי שהליכוד, שהאג'נדה שלו היא לרסן את מערכת המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture