אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

נער נהרג אחרי מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר; משטרה: הנוסעים יידו אבנים

אירוע חריג בשומרון: רכב ובו צעירים שיידו אבנים על מכוניות פלסטיניות התהפך בזמן שנמלט מניידת משטרה. אחד מהם, כבן 19, נהרג והשאר נפצעו באורח קל. ארגון חוננו: הרכב התהפך לאחר שהניידת פגעה בו מאחור. המשטרה: נסיבות המקרה בבדיקה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

צעיר כבן 19 נהרג היום (שני) וארבעה נוספים נפצעו קל-בינוני באזור היישוב כוכב השחר שבבנימין. מפרטים ראשונים עולה כי יושבי הרכב נמלטו מהמשטרה לאחר שלפי החשד יידו אבנים לעבר רכבים. במהלך המרדף, מסיבה שאיננה ברורה בשלב זה, התהפך הרכב ואחד מהצעירים נהרג במקום.

בלשים הגיעו למקום בעקבות דיווח שיושבי הרכב הישראלים מיידים אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור – אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. הרכב התהפך סמוך לצומת רימונים, וארבעה מהנוסעים נפגעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה בהר הצופים – אך מותו של נוסע אחר נקבע על ידי צוות מד"א במקום.

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 12:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על רכב שהתהפך בכביש 449 באיזור בנימין. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של צעיר בן 19 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הדסה הר הצופים 4 פצועים: 2 במצב קל-בינוני ו-2 במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים. טימור

מארגון "חוננו" נמסר כי בעקבות המרדף איבד הרכב שליטה וסטה מהדרך. בארגון טענו כי חלק מהפצועים פונו מהזירה כשהם אזוקים בידיהם וזאת למרות הפציעות הקשות. עו"ד נתי רום מהארגון הגיע לבית החולים כדי לסייע לפצועים ולקבל מהם תמונת מצב על התנהלות השוטרים באירוע. לטענתם, הפצועים אמרו שהתאונה התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאוחר בעוצמה, וכתוצאה מעוצמת הפגיעה רכבם עף מהכביש.

"מדובר באירוע קשה ביותר עם מספר פצועים שנמנע מהם טיפול רפואי, ושאוזקו במקום לקבל טיפול ויש לנו בשורות מאוד קשות אחרות", אמר עו"ד רום עם הגעתם לבית החולים. "הדבר הזה מרטיט כל לב, כואב הלב לראות את הדבר הזה. אנחנו רואים שנעשה אחריהם מרדף, ניגחו את הרכב שלהם וכתוצאה מכך קרה האסון. חייבים להפסיק את הדבר הזה".

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל חוננו הגיב לתאונה "הדם על ידיהם של מפקדי ימ"ר ש"י שמתירים את דמם של טובי ילדינו. הזוועה הזו צריכה להרעיד את אמות הסיפים של משטרת ישראל והמשרד לבטחון פנים. וכך גם כל הדרגים שמנחים התנהגות רצחנית כזו ומתקצבים אותה בתקציבי עתק. ארץ אל תכסי דמם".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור. נהג הרכב, פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה שרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות 4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של נוסע (ע"י מד"א). נסיבות האירוע בבדיקה".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית קורא להקים ועדת חקירה. לטענתו, "המרדף נעשה בניגוד לנהלי המשטרה כאשר  התנהלות השוטרים בשטח סיכנה את עצמם  והן את הצעירים. אין ולא הייתה כל הצדקה למרדף כזה ודאי כאשר עסקינן בעובדה שהשוטרים ידעו זהות נוסעי המכונית".

לדברי בן גביר: "אין לי ספק שאם היה מדובר באירוע ברהט או באום אל פחם, המשטרה הייתה מכילה את האירוע ולכל היותר עוצרת את הצעירים בשלב מאוחר יותר. התנהלות משטרת מחוז ש"י ובמיוחד הרדיפה אחרי נוער הגבעות, מצדיקה הקמת ועדת חקירה. אין זו הפעם הראשונה ששוטרים במחוז ש"י פועלים באגריסביות יתר מול נערי הגבעות ולא פעם הנערים הללו סובלים מהתעללות משטרתית. הגיע הזמן להקים ועדת חקירה שתבחן את התנהלות משטרת מחוז ש"י".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בג"ץ, הפרקליטות ,והתקשורת תמיד יהיו נגד המתנחלים והחרדים ובעד המפגינים בבלפור .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture