Yonatan Sindel/Flash90

גנץ הציג לנתניהו 5 תנאים לדחיית התקציב; הליכוד: "חזר מכל ההסכמות"

כחול לבן דורשת את השארת ניסנקורן בתפקידו ל"לא שינויים שיפגעו בשלטון החוק" וסגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה. גנץ בסיעה: "אני חושב שנתניהו יגיד לא ושהכנסת תתפזר מחר". הליכוד: "גנץ גורר את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ עדכן בישיבת הסיעה היום שנערכת בוידאו את חברי סיעתו על מצב המגעים מול הליכוד. מכחול לבן נמסר כי גנץ עדכן כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין והבהיר את חמש הדרישות העומדות על הפרק כעת על מנת לקדם את החקיקה בנושא התקציב ולהשאיר את הממשלה.

חמש הדרישות של גנץ לנתניהו: "הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021, אישור תקנון ממשלה, העברת כל המינויים התקועים. שר המשפטים אבי ניסנקורן יישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק, סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה". גנץ אמר לח"כים: "ירצו יקבלו. לא ירצו, יהיו בחירות".

ב'וואלה' דווח כי גנץ העריך באוזני הח"כים שנתניהו לא יסכים לתנאים. "הוא אמור לחזור אליי. אני חושב שהוא יגיד לא ושהכנסת תתפזר מחר. אין מה להרחיב בעניין הזה יותר מדי. אם אשמע הלילה שיש מה לעשות עם הסיפור הזה אעדכן, ואם לא – הכנסת תהפוך לדלעת מחר בלילה", כלשונו של שר הביטחון.

מהליכוד נמסר כי "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים. הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה.

"מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ״ממשלה בתוך הממשלה״ בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת", לשון הודעת מפלגתו של נתניהו.

שר המשפטים אבי ניסנקורן תקף בטוויטר את נתניהו והליכוד: "‏אין דמוקרטיה בעולם שהייתה מקבלת מצב בו ראש ממשלה מחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה, ודורש לרמוס את מנגנוני שלטון החוק. גם בישראל זה לא יקרה". גנץ אף עדכן את חיים רמון, מי שניהל את המשא ומתן מטעמו, שהוא חוזר בו מכל ההסכמות שהוא השיג עבורו מול הליכוד.

יו"ר סיעת הליכוד הגיב: "כחול לבן בחרו להתאבד פוליטית במודע, הרגש ניצח את השכל. הם הולכים לבחירות רק בשביל שאבי ניסנקורן יישאר בפוזיציה שלו ל 3 חודשים נוספים בהם הוא ינסה לשמר את ההגמונייה המשפטית. אני בטוח שבע"ה הציבור לא ייתן לזה יד, הם יעלמו מהמפה הפוליטית ואנחנו נהיה אלו שנקבל את תמיכתו".

גורם בכחול לבן שצוטט ב'מעריב' מסר כי "נראה שבני גנץ מיישר קו עם המורדים בסיעה ועם כל מי שלא מוכנים להצביע על ההנשמה המלאכותית לממשלה הכושלת הזאת. נראה שהולכים לבחירות. מסתבר שהח"כים של כחול לבן מסרבים להיות סמרטוטי רצפה. חלקם לפחות".

מוקדם יותר, אמרו בכחול לבן כי "אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הכנסת את פשרת התקציב שלפיה המועד להעברת תקציב המדינה לשנת 2020 יידחה ל-31 בדצמבר, ואילו תקציב המדינה לשנת 2021 יועבר עד ל-5 בדצמבר. אם אחד מהם לא יעבור – הכנסת תתפזר והבחירות ב-23 במרץ 2021, כמו המצב הנוכחי שבו לא יאושר תקציב עד מחר בחצות הלילה.

הצעת החוק אמורה לעלות עוד הערב להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אולם בקואליציה התקשו להשיג רוב לחוק. על אף הודעת הסיעה על הסכמות שהושגו עם הליכוד על חקיקה שתדחה את פיזור הכנסת ל-5 בינואר, חברי הכנסת אסף זמיר ומיכל קוטלר-וונש לא יתמכו בהצעת החוק. אליהם עשויים להצטרף גם חברי הכנסת רם שפע ומיקי חיימוביץ'.

נציגות הייעוץ המשפטי בכנסת, עו"ד שגית אפיק ועו"ד ארבל אסטרחן, אמרו במהלך הדיונים כי ייתכן וחלק מסעיפי ההצעה יידרשו רוב של 61 ח"כים בהצבעות במליאה. הדד ליין לאישור החוק הוא מחר לפני חצות, מועד פיזור הכנסת המקורי. בסיעות האופוזיציה ימינה, יש עתיד, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת מתכוונים להגיש אלפי הסתייגויות כדי לעכב את הליך החקיקה.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "הגיע הזמן לומר להם שלום ולא להתראות. אזרחי ישראל צריכים לדעת שמי שמדרדר את ישראל לבחירות בזמן משבר שטרם הסתיים, רק כדי לרצות את אדוניהם ניסנקורן, אלו גנץ וכחול לבן. מעולם לא היתה כאן מפלגה בזויה יותר, חסרת אחריות יותר, כנועה יותר לפקידות, ופופוליסטית עד כדי פגיעה במדינה".

חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "מיומו הראשון גנץ מקבל החלטות בשיטת – האחרון שדיבר צודק. כל מילה מערערת אותו, זורקת אותו ימינה ושמאלה. עכשיו הוא נכנע ללחץ של ח"כיות שאם היה לו הזמן הדרוש היה דוחק אותן החוצה מהכנסת, מי לביתה ומי לזרועותיו של סער. זו מורשת המנהיגות של בני גנץ, התקפלויות, סחף והיעדר עמוד שדרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

םההחלף כל מספר 5 במספר 1 בשביל הסיפור האמיתי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture