Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: אם ניסנקורן לא יתפטר ממשרד המשפטים עד הבוקר – גנץ יפטר אותו

מקורבי גנץ: "אם ניסנקורן לא יתפטר עד הבוקר - הוא יפוטר". מקורבי ניסנקורן: "בהחלט מתכוון להתפטר בימים הקרובים". זמן קצר לפני שעבר למפלגתו של רון חולדאי, קיים שר המשפטים שיחה קשה עם גנץ בה הטיח בו: "לא מתכוון להתחפש יותר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ דורש משר המשפטים אבי ניסנקורן להתפטר עד הבוקר בעקבות עזיבת המפלגה, ואם לא יעשה זאת הוא יפוטר – כך אמרו מקורביו של גנץ שצוטטו ב'וואלה'. בתגובה, מקורביו של ניסנקורן טוענים כי הוא מתכוון להתפטר בימים הקרובים.

במסגרת הכרזתו של גנץ על המשך דרכו בראשות כחול לבן, הודיע שביקש מניסנקורן להתפטר מתפקידו, ואמר כי הוא "מקווה שיכבד את זה". הוא הוסיף: "אני אחזיק בתיק הזה ובימים קרובים אחליט מי ימלא את התפקיד". עם זאת, גנץ אמר כי הוא "מעריך את אבי ניסנקורן כמי שהיה שותף ומאחל לו את כל ההצלחה בעולם. אני מיניתי אותו להיות שר המשפטים, שמרתי עליו במשרד המשפטים. המדיניות היא מדינות כחול לבן, הוא היה המבצע, אני הייתי הנווט. כך היה וכך יהיה גם בעתיד".

ב'חדשות 12' דווח כי עוד קודם לעזיבה שלו את כחול לבן, קיים שר המשפטים שיחה קשה עם גנץ שבה הטיח בו: "אני לא מתכוון להתחפש יותר". ניסנקורן וגנץ נפגשו פעמיים בימים האחרונים, ומאז שוחחו מספר פעמים טלפונית. ניסנקורן ניסה לבחון עם גנץ אילו עמדות יציג ומקורביו טוענים שעד הימים האחרונים הוא שקל ברצינות רבה להמשיך עמו ברשימה.

לדברי מקורביו של שר המשפטים, ניסנקורן הבין שרשימת כחול לבן לא תישאר רשימת מרכז-שמאל ושנותרים בה בעיקר מועמדים בעלי גוון ימני. עוד טענו המקורבים כי ניסנקורן הולך אידיאולוגית למקומות שהוא לא מוכן לשמוע עליהם. ניסנקורן שקל בימים האחרונים שלוש אופציות: ריצה בכחול לבן, ריצה במפלגתו של חולדאי וריצה ביש עתיד – לאחר שחוזר על ידי לפיד שהציע לו מקום בשלישייה הראשונה‎. החלטתו להצטרף למפלגת "הישראלים" החדשה התקבלה רק הבוקר.

מכחול לבן נמסר מוקדם יותר כי "שר הביטחון ויו״ר כחול לבן גנץ שוחח עם אבי ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים". גנץ הסביר כי ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

כזכור, ניסנקורן הודיע על פרישתו מכחול לבן והצטרפתו למפלגה החדשה בראשות רון חולדאי, "הישראלים". הוא אמר בהצהרתו כי "אני מבקש בהזדמנות הזו להודות לבני גנץ על הדרך המשותפת למען עם ישראל. אבל זה לא סוד, שכחול לבן הולכת ומתרחקת מעמדותיי ומתפיסת עולמי. אחרי לבטים לא פשוטים בחרתי ללכת עם הלב, עם הערכים ועם האידיאולוגיה".

"בחרתי להצטרף לרון חולדאי, למפלגה ברורה, אידיאולוגית וחזקה. מפלגה שאני יודע להגיד בלב שלם, שתקדם כלכלה חברתית – לצד תחרות הוגנת. תשמור על מדינת הרווחה וסולידריות חברתית, מפלגה שתשים את זכויות האדם והשוויון בין כל אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות. מפלגה שלא חוששת מעמדה מוצקה וברורה גם בתחום המדיני. למי שמאמין בערכים שלנו, כפי שהצגנו כאן הערב, ויש רבים כאלו, אנחנו הבית שלכם. רבים יבואו בעקבותינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture