Yonatan Sindel/FLASH90

לדרישת גנץ: ניסנקורן התפטר מתפקידו כשר המשפטים אחרי ההצטרפות לחולדאי

שר המשפטים הגיש כתב התפטרות לנתניהו וגנץ: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד". אשכנזי הודיע ליו"ר כחול לבן כי הוא לא מתכוון להתמודד במפלגה בבחירות הקרובות. בכחול לבן מחפשים מועמדים חדשים לשדרוג הרשימה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש כתב התפטרות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ, זאת בעקבות הכרזתו אתמול על הצטרפות למפלגת "הישראלים" בראשות רון חולדאי. במכתבו לנתניהו כתב ניסנקורן: "נוכח בקשתו של ראש הממשלה החליפי, הריני להודיעך על התפטרותי מתפקיד שר המשפטים".

במכתבו לגנץ כתב ניסנקורן: "המתקפה נגד שלטון החוק אינה ביקורת בונה ולא מאבק אידיאולוגי. זהו מאבק אישי, של אדם אחד, המבקש להדק את לפיתת החנק סביב צווארה של המערכת במטרה להלך עליה אימים משיקוליו המשפטיים האישיים. המציאות הזו מחייבת להוסיף ולעמוד על המשמר. במאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, אין לנו ברירה אלא לנצח".

את מכתבו לגנץ, פתח השר במילות תודה: "ראשית, אני מבקש להודות לך על שהפקדת בידי את תפקיד שר המשפטים של מדינה ישראל. היתה זו זכות וגאווה גדולה לשרת את הציבור הישראלי בתפקיד החשוב הזה. בחודשים האחרונים הקדשתי את כל כולי למאבק נגד ניסיונות בוטים וחסרי מעצורים לחבל בעבודת משרד המשפטים, לפגוע באי-תלותם של שומרי הסף, להכניס פוליטיזציה במינוי בכירי שלטון החוק ובבחירת שופטי ישראל. כל הניסיונות הללו נתקלו בחומת הגנה בצורה – וכשלו".


יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר כי "‏התפטרותו המאוחרת של אבי ניסנקורן מתפקידו כשר המשפטים היא אירוניה. אם בני גנץ היה מקבל את עמדתי, ולא היה מתעקש לשמור על ניסנקורן בתפקידו, לא היינו במערכת בחירות והממשלה היתה מתייצבת לכהונה של 4 שנים מלאות. מסתבר שמלכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד: "התפטרותו של ניסנקורן תיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, ה – 1.1.2021. באותו יום אמורות להיכנס לתוקף תקנות סדר הדין האזרחי שיפגעו בכולנו. גנץ יכול לעצור זאת. זה או הישג משמעותי של ניסנקורן לטובת הקליקה השלטת או הישג משמעותי של גנץ לטובת אזרחי ישראל".

התפטרותו של ניסנקורן מתפקידו כשר המשפטים הגיעה בעקבות שיחתו עם גנץ שבה נדרש להתפטר מתפקידו. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש", הסביר גנץ, "ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל, וכפי שפעלנו עד כה – נמשיך גם בהמשך".

ב'וואלה' דווח כי שר החוץ גבי אשכנזי הודיע הבוקר ליו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא עוזב את המפלגה ולא מתכוון להתמודד בה בבחירות הקרובות. הודעה רשמית צפויה במהלך היום. בימים האחרונים גנץ קיים איתו כמה שיחות, שבהן עדכן אותו על החלטתו להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן וביקש ממנו להמשיך לצדו, אך אשכנזי הבהיר שהוא לא רואה טעם בהמשך ההתמודדות במפלגה ב"מתכונתה הנוכחית".

ב'כאן חדשות' דווח כי בתוך כך, בדיונים הפנימיים בכחול לבן עלו ניסיונות לחפש מועמדים ושמות חדשים שישדרגו את הרשימה. בין היתר, הרעיון גרם לחץ בקרב חברי הכנסת הנוכחיים, שנאבקים על המקומות הראשונים ברשימה. ההבנה בין החברים היא שהמקומות הריאליים הם כנראה אלה שבחמישיה הראשונה ואחדים כבר החלו להעלות דרישות בנוגע למיקומם. בין השאר הועלתה דרישה לכלול לפחות שתי נשים בחמשת המקומות הראשונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture