Miriam Alster/Flash90

האלוף הרצי הלוי התעמת עם צוות אבטחה בבסיס חצרים – קצין רץ לעברו עם נשק

עימות חריג פרץ שלשום בין מפקד פיקוד הדרום וסגן הרמטכ"ל המיועד, אלוף הרצי הלוי, לבין צוות האבטחה בבסיס חיל האוויר בחצרים. "מה אני צריך לעשות כדי להיכנס?" שאל הלוי חיילת בצוות האבטחה. החיילים בשער הבסיס הכריזו נוהל חדירה וקצין רץ עם נשק לעברו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עימות חריג פרץ שלשום (שלישי) בין מפקד פיקוד הדרום וסגן הרמטכ"ל המיועד, אלוף הרצי הלוי, לבין צוות האבטחה בבסיס חיל האוויר בחצרים. "מה אני צריך לעשות כדי להיכנס?" שאל הלוי חיילת בצוות האבטחה. החיילים בשער הבסיס הכריזו נוהל חדירה וקצין ההגנה הקרקעית רץ עם נשק לעבר האלוף – שהשיב: "תוריד את הנשק או שאקשור לך את הידיים" – את הדברים פרסמה העיתונאית כרמלה מנשה.

בסביבות השעה 20:00 בערב, כשהוא מלווה בשני קצינים, היה מפקד פיקוד הדרום בדרכו למנחת בחצרים, כדי להמריא משם לתרגיל לילה של חטיבת גבעתי ברמת הגולן, שם המתינו לו 500 חיילים. האלוף הגיע לשער הראשי בבסיס, הציג תעודה, ואז התברר כי לשני מלוויו אין תעודות מזהות. החיילת בשער ביצעה סריקה סביב רכב האלוף, ותוך כדי כך הסביר לה הלוי שהוא לא יכול לחזור לבסיס, משום שהוא ממהר לתרגיל.

לאחר ויכוח שהתפתח, אפשרו לאלוף לעבור בשער הראשי, אך הכריזו נוהל "פטיש קר", שמשמעותו חשד לחדירה לבסיס. כל השערים ננעלו אוטומטית, הלוי הגיע לשער השני – שהיה סגור. בחמ"ל בשער ישבה חיילת, והוא הסביר שהוא בדרכו לתרגיל.

במקום נמצאה גם קצינה שאמורה הייתה ללוות אותו, הם הסבירו שהם קיבלו הודעה על הגעתו, אך החיילת התעקשה ולא אפשרה לו להיכנס. האלוף נכנס לחמ"ל והחיילת דרשה ממנו – "צא מכאן". האלוף הלוי אמר: "אצא רק כשתפתחי את השער", לקח את מכשיר הקשר שהיה על השולחן וניסה לדבר עם החמ"ל.

״מדבר מפקד פיקוד הדרום״, אמר הלוי, התקשר למפקד הבסיס ונתן לחיילת לדבר איתו. החיילת: "איך אני יודעת שזה אתה?״ הרצי הלוי ניסה להשיג את מפקד חיל האוויר, החיילת התעקשה – ״אסור לי לפתוח לך״.

בשלב מסוים אמר אלוף הפיקוד לחיילת בחמ"ל: "אם את לא פותחת – אני פותח", ואז הגיע קצין האבטחה למקום ופתח את השערים דרך החלון. בין לבין, למקום הגיע בריצה לעבר האלוף קצין ההגנה האווירית עם נשק. האלוף הלוי קרא לו: "תוריד את הנשק או שאקשור לך את הידיים״.

לדברי גורמים צבאיים, האלוף התעכב בשער כ-40 דקות. "עזות מצח, סרבול מיותר, האלוף הגיע אחרי תיאום מראש. אלה אירועים שחוזרים על עצמם בכל פעם מחדש״, אמרו הגורמים.

ראוי לציין כי לפי הבדיקה החיילים פעלו בדיוק לפי נוהלי חיל האוויר, והחשש שלהם היה שמדובר שוב בביקורת שבודקת אותם, כשההוראות הן "לא להכניס ללא תעודות, גם אם מדובר ברמטכ"ל״. החיילים חששו שמדובר בביקורת, ואם יאפשרו לאלוף להיכנס הם יועמדו לדין. הנהלים בבסיס חצרים, כמו בכל בסיסי חיל האוויר, מחמירים מאוד, וביקורות פתע הן חלק משגרת הבסיס.

מצה"ל נמסר בתגובה: "אתמול הגיע מפקד בסיס חצרים לשיחה בפיקוד עם אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי, בהמשך הגיע הלוי לבסיס חצרים ושוחח עם החיילים והחיילות. כניסתו של מפקד פיקוד הדרום לבסיס חצרים בדרכו לטיסה לתרגיל ברמת הגולן, תואמה ואושרה מראש. החיילים בשער סירבו להכניסו לבסיס, אף שהזדהה במספר דרכים, ועיכבו אותו למשך זמן ממושך, מכיוון שהיו עימו ברכב קצינים נוספים אשר חלקם לא נשאו תעודות מזהות. אמש הציג מפקד בסיס חצרים את התחקיר למפקד הפיקוד והופקו הלקחים הנדרשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין, ושהערבים גונבים נשק כל שני וחמישי ,לא שמענו כזה נוהל,מדינת חלם

כל הכבוד לחיילים עשו נכון

למה היו בלי תעודות מזהות? לא מובן חובה תעודה מזהה ולא משנה מי אתה ומה דרגתך

מגניב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture