Menahem Kahana/POOL

נתניהו בראיונות: "אני רוצה תמיכה של המגזר הערבי -שירגיש שזו ממשלה שלו"

ראש הממשלה התראיין במהלך ביקורו באום אל פחם לכתבים מהמגזר הערבי ואמר כי "אתם רואים את החיבוקים של יהודים וערבים בדובאי ובבחריין. למה שזה לא יהיה פה? למה? אותו הדבר, אותו הדבר פה". עוד הוסיף: "בואו נלך עד הסוף ותהיו חלק, זה מה שאני רוצה שיבוא לידי ביטוי בבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל'ווינט' במהלך ביקורו ביום שישי באום אל פחם שהוא מעוניין בתמיכה של החברה הערבית: "חד משמעית. אני רוצה תמיכה שלכם כי אני רוצה לתת לכם. אני כבר נותן, מגיע לכם. לא בחסד, בזכות". לדבריו, "אני חושב שהיום אזרחים יהודים וערבים מרגישים שמשהו השתנה, אתם רואים את החיבוקים של יהודים וערבים בדובאי ובבחריין. למה שזה לא יהיה פה? למה? אותו הדבר, אותו הדבר פה".

"זה הדבר שאני מביא, דבר חדש, אני רוצה שתצטרפו לזה. תהיו חלק מזה. קודם תהיו חלק מהחיסונים, שנית נביא חוק וסדר נשלים את הפעולה, שלישית נסגור את פערי התשתיות. אני עושה את הדברים, אני לא אומר אותם, בניגוד לכל מיני אנשים אחרים בציבוריות הישראלית. אני הבאתי את ה-15 מיליארד שקל, הבאתי ארבעה הסכמי שלום, הבאתי תחנות משטרה ועכשיו אני מביא מיליוני חיסונים בשבילכם".

על הפשיעה במגזר הערבי אמר כי "אני מתכוון להביא תוכנית כוללת. קודם כל להקים עוד תחנות משטרה, כי כשיש לך רשת צפופה של תחנות משטרה זה יישוב מגן על יישוב, אבל גם עוד מודיעין, עוד שוטרים, אני רוצה עוד אמצעים. קבעתי פגישה עם השר לביטחון פנים ביום ראשון, שבה אני רוצה תוכנית מרבית נוספת. אני ראש הממשלה הראשון בישראל שהביא 15 מיליארד שקלים לציבור הערבי ואתם מרגישים את זה בתשתיות, בשירותים. אני גם מחויב בראש ובראשונה שיהיה שלטון חוק והגנה לאזרחים ולאזרחיות".

"נביא עוד שוטרים, הבאנו עוד. נצטרך להביא עוד יותר. זו הייתה שנה קשה, של ממשלה, לא ממשלה, אנחנו רוצים הפעם להביא ממשלה חזקה". בראיון לחסן שעלאן הוסיף כי "אני רוצה שהציבור הערבי ירגיש שזו ממשלה שלו, ותראו מה הבאנו השנה הזאת, חוץ מזה שהבאנו מיליוני חיסונים להצלת חיים, פרסנו משטרות, הבאנו הסכמי שלום שמשנים את כל פני המזרח התיכון ואת החברה בישראל.

בריאיון ל'חדשות 13' נשאל אם הוא רואה בקול הערבי כפוטנציאל והשיב: "פוטנציאל ענק". לדבריו, "האזרחים הערביים רואים את הדברים הענקיים שעשינו, הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב, ששינו את פני המזרח התיכון והחברה בישראל. ערבים ויהודים מתחבקים בדובאי – ויתחבקו גם פה. זה דבר אחר, הכול השתנה".

ראש הממשלה ציין בראיון לעלי מוגרבי כי הסכמי אברהם מביאים "בשורה ענקית", כלשונו, לחברה הערבית, זאת משום שמדובר ב"הזדמנות כלכלית אדירה, יעדים לתיור והזדמנות לעשות עסקים. העובדה שהאזרחים הערבים מדברים ערבית – זה קשר אנושי עצום שהוא חשוב מבחינה כלכלית. יש כאן הזדמנות ליהנות ממיליארדים של דולרים של השקעות שיבואו ממדינות המפרץ".

על האפשרות שישריין נציג ערבי ברשימת הליכוד אמר כי "אני חושב שזה שינוי טבעי שקורה עכשיו. הרבה שנים הציבור הערבי היה מחוץ למיינסטרים של השלטון. למה? אין לזה שום סיבה. הם אנשים תורמים, עושים, עובדים. כשאני הולך לבית החולים הדסה בירושלים, מטפל בי רופא ערבי. כשאני הולך לבית מרחקת – יש שם רוקחות ערביות. זה כבר שם", הוסיף, "אז בואו נלך עד הסוף ותהיו חלק מסיפור ההצלחה של מדינת ישראל. זה מה שאני רוצה שיבוא לידי ביטוי בבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture