Tomer Neuberg/Flash90

השר שמולי הודיע: "החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים – אשקול את דרכי"

שר העבודה והרווחה שמולי כתב כי הוא לוקח "פסק זמן מהחיים הפוליטיים כדי לשקול את המשך דרכי קדימה". לדבריו, "אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר העבודה והרווחה איציק שמולי ממפלגת 'העבודה' הודיע כי החליט לקחת פסק זמן מהפוליטיקה וכי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. בהודעתו אמר שמולי כי הוא צריך לשקול את צעדיו.

שמולי כתב כי הוא לוקח "פסק זמן מהחיים הפוליטיים כדי לשקול את המשך דרכי קדימה". לדבריו, "אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות".

בפוסט פרישה כתב השר שמולי, "לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד המשברים החמורים שהיו ועודנו כאן. לא חשבתי שנתניהו ישתנה, אך הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה".

"במבחן התוצאה זו הייתה טעות. ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות- לא במפלגת "העבודה" ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר "להישאר על הגלגל" רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא".

עוד כתב איציק שמולי, "אמנם, אני יודע שבלעדינו בתוך הממשלה נתניהו ושליחיו לא היו רק מאיימים על שלטון החוק והדמוקרטיה אלא גם מבצעים, ולצד פוליטיזציה חריפה של ניהול המשבר היו דוחפים בכל הכוח מהלכים מסוכנים שנבלמו מבפנים כמו סיפוח ופירוק שיטתי של החברה הישראלית; אבל תוצאת הכישלון, שבאה רק בשל נכונות נתניהו להקריב את ישראל ולהפקיר את אזרחיה על מזבח האינטרס האישי שלו, מדברת בעד עצמה והכל נושאים בה".

"מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה. עם זאת אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה- ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור".

"אני מודה לידידי, בני גנץ, מנהיג ישר שטובת המדינה לנגד עיניו, על ההזדמנות שניתנה לי לכהן בתפקיד חיי – שר העבודה והרווחה, בתקופה כה קשה. בזמן שאלפי ישראלים שרויים בקושי ובמצוקה זו הייתה עבורי משימת חיים שאני מאמין שעמדנו בה. אני גאה על מה שהשגנו בתקופה בלתי אפשרית: קצבאות הנכים, הרפורמה החשובה בגיל הרך, הסכם היסטורי לעובדים הסוציאליים, עוד מרכזי חירום שנפתחים לנשים נפגעות אלימות, מעונות יום שיקומיים לפעוטות עם צרכים מיוחדים, רשתות ביטחון קיומיות לאוכלוסיות הרווחה ולאוכלוסייה המבוגרת בהיקפים חסרי תקדים- הם רק חלק מכך".

"האוכלוסיות הללו, שאין להן קול ואין להן פה, מהוות כוכב הצפון שלי בפוליטיקה. עבורן נאבקתי תמיד, בכל כוחי, גם כחבר כנסת: בהחמרת הענישה כלפי מתעללים בבעלי חיים, במאבקים קשים סביב תרופות מצילות חיים לילדים, בקידום קצבאות וסיעוד ממלכתי למבוגרים, בחוק היסטורי לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים. על כך תהיה תמיד גאוותי".

שמולי הוסיף בפוסט הפרישה, "אציין גם את עבודתו החשובה של ידידי עמיר פרץ, שר הכלכלה, עבור התעשייה הישראלית, ציבור העובדים ובעלי העסקים. אני מאחל לו הצלחה רבה. מתוך שני המשרדים הללו- עלה בידינו לסייע למיליוני ישראלים במעשים, לא בדיבורים. אני מודה מכל לבי לחברים הטובים שמלווים אותי שנים. אני יודע שההחלטה תפתיע ותאכזב חלק מכם אבל מאמין שעוד נזכה לשתף פעולה בעתיד".

"אני מודה למנהלים ולעובדים המצוינים במשרד הרווחה, בזרוע העבודה, במשרד לשוויון חברתי ובמוסד לביטוח הלאומי. כולכם מקור גאווה עצום עבורי- על פועלכם ומסירותכם בזמנים קשים כשמיליוני ישראלים נשאו עיניהם בציפייה למוסדות המדינה. אני מודה לצוות הקרוב המדהים שלי. אני אוהב אתכם ואתם כה יקרים ללבי. אני מודה לכולכם ומקבל את החלטתי בלב שלם ונקי", דבר שמולי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture