David Cohen/Flash90

אחרי שבשנה שעברה היו סגורים ברוב העונה: עונת הרחצה נפתחה בחופי כינרת

באיגוד ערים כינרת מברכים על פתיחת עונת הרחצה, לחופי האיגוד מצטרפים השנה עוד 2 חופים -חוף צמח המיתולוגי, שהיה סגור שלוש שנים, עבר שיקום וניקיון מאסיבי והציבור מוזמן לבלות בו ללא תשלום, וכן חוף סוסיתא, שעבר לטיפול האיגוד, והיה סגור שנה, לעבודות בטיחות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

עונת הרחצה נפתחה הבוקר (חמישי) בחופי הכינרת. העונה צפויים לפקוד את הכינרת מעל 2.5 מיליון נופשים ולכן נערך איגוד ערים כינרת, בתגבור כח האדם, בשיתוף משטרת ישראל פקחי האיגוד, ו'יחידת משמר הסביבה כינרת' למען שמירה ואכיפת הסדר הציבורי והשקט בחופים. במקביל פועל מוקד "כינרת בטוחה" עם מצלמות האבטחה המוצבות בחופים ונשדרות למוקד, במטרה לשמור על ביטחון הנופשים לאורך היממה.

לחופי האיגוד מצטרפים השנה עוד 2 חופים -חוף צמח המיתולוגי, שהיה סגור שלוש שנים, עבר שיקום וניקיון מאסיבי, הגדרות הוסרו, והציבור מוזמן לבלות בו ללא תשלום.
כמו כן נוסף חוף סוסיתא, שעבר לטיפול האיגוד, והיה סגור שנה, לעבודות בטיחות.

באיגוד ערים כינרת מבקשים מהציבור "להישמע למצילים ולצוות החוף, לרחוץ רק בחופים המוכרזים, ורק בשעות פעילות שירותי ההצלה, לשמור על נהלי הבטיחות, להקים אוהלים באזורים המותרים, להשגיח על הילדים במים ובחוף, להקפיד על הניקיון, להשליך אשפה רק בפחי האשפה, לנהוג בזהירות מרבית בנהיגה בכלי השייט ולדאוג שלא להפריע לזולת".

בתוך כך, במגן דוד אדום אומרים היום כי הם מוכנים וערוכים לקראת עונת הרחצה, אשר תיפתח בקרוב בעשרות חופי רחצה ברחבי הארץ. החובשים והפראמדיקים של הארגון פרוסים בערי החוף ובתחנות הסמוכות למקורות מים עם אמבולנסים עם הנעה כפולה (4X4) ועם טרקטורונים מיוחדים שהותאמו ואובזרו במיוחד לצרכי מד"א – באורות אדומים, סירנה וציוד מיוחד המתחבר אל האלונקה ובעזרת הרכבים המיוחדים האלו ניתן יהיה לקצר את זמני ההגעה במקרים של טביעה או פציעה בחופי הים ולחלץ את הנפגע מהשטח החולי של החוף על מנת לפנות לחבירה לניידות לטיפול נמרץ ולמסוקי מד"א.
 
עוד כחלק מהערכות מד"א לעונת הרחצה, מפעיל הארגון בכנרת את סירת הים-בולנס, הראשונה מסוגה בארץ. ביכולתה של הסירה הייחודית להגיע אל כל נקודה בחופי הכינרת, מבלי לעגון במזח. כך, היא יכולה להעניק שירות רפואי מהיר, יעיל ונרחב בחופי הכנרת ובסביבתה. סירת הים-בולנס של מד"א מאפשרת הענקת טיפול רפואי בתוך המים עצמם, בין היתר במקרים של חבלות וטביעות. בזכות יעילות ומהירות הסירה, נחסכות דקות קריטיות, לעומת מקרים בהם הנפגע מקבל טיפול רפואי רק בהגיעו לחוף.
 
בעונת הרחצה הקודמת העניקו החובשים והפרמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל-254 בני אדם, מהם: 43 שטבעו למוות, 6 במצב אנוש שנזקקו לפעולות החייאה, 12 במצב קשה, 29 במצב בינוני ו-164 במצב קל. 155 ממקרי הטביעה התרחשו בחופי הים התיכון, 18 בחופי ים המלח, 12 בחופי הכנרת, 7 בים סוף, 12 בבריכות בצימרים, 15 בבריכות ציבוריות, 17 בבריכות פרטיות, 12 במאגרי מים ו-6 מקרים בנהר הירדן.
 
מנכ"ל מד"א אלי בין: "רגע לפני חג הפסח, בו המוני הישראלים יפקדו את חופי הים, הכנרת, אגמים ונחלים ברחבי המדינה – אני קורא לאזרחים לדאוג לבריאותם ובטיחות יקיריהם ולנקוט בכל אמצעי זהירות אשר עומד לרשותם – על מנת שנסיים את עונת הרחצה הזו ללא מקרי מוות טרגיים וקשים. מגן דוד אדום ערוך ומוכן להעניק עזרה וסיוע בחופי הארץ ואני מאחל לאזרחי ישראל עונת רחצה מהנה, בטוחה וזהירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture