נתניהו: "הליכוד גדול בפער עצום"; בנט: "אעשה מה שטוב לישראל" • התגובות

לאחר התוצאות הדרמטיות של שלושת המדגמים מהם עולה כי יו"ר ימינה צפוי להיות לשון המאזניים בהקמת ממשלה, מצהיר בנט: "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל". דווח על אכזבה גדולה במפלגת 'יש עתיד', שם ציפו ללמעלה מ-20 מנדטים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מדגמים דרמטיים הערב ברשתות התקשורת לאחר סגירת הקלפיות עם 61 מנדטים לגוש הימין-חרדים יחד עם מפלגתו של נפתלי בנט. אומנם נראה שהבחירות לא באופן ברור אך הפוליטיקאים ממהרים להגיב לתוצאות.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, קיבל שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה. בנט שוחח עם נתניהו ומסר לו כי נמתין לתוצאות האמת וכי רק דבר אחד עומד לנגד עיניו – טובת כלל אזרחי ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "אזרחי ישראל – תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה – אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחייג לראשי המפלגות שהלכו איתו בבחירות, חייג גם אל משה גפני שסירב לענות לטלפון. ביהדות התורה זועמים על נתניהו כי סייע לסמוטריץ' על חשבונם.

יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ הגיב: "אני מבקש להודות למאות אלפי המצביעים שהביעו אמון בדרך הממלכתית והאחראית של כחול לבן, ולכל שותפיי. הייתי לוחם, ואמשיך להיות לוחם למען החברה הישראלית. החל ממחר, אעשה הכל בכדי לאחד את גוש השינוי. ואם חלילה יגזר עלינו ללכת לבחירות חמישיות, אעמוד כחומה בצורה לשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והביטחון".

ראש הממשלה נתניהו התקשר ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וברכו על ההישג של הציונות הדתית ושל הימין. סמוטריץ' ברך את רוה"מ על ההישג החשוב למחנה הלאומי. בנוסף, ראש הממשלה שוחח עם יו״ר ש"ס ובירך את השר דרעי על ההישג המצויין, השניים דנו בתוצאות הבחירות וקבעו להמשיך לשוחח עוד הלילה.

במפלגת ש"ס שרושמת הישג יפה כששומרת על כוחה למרות הספדים רבים וטענות כי מצביעי המפלגה מאוכזבים להתנהלותה הגיבו בשמחה על התוצאות הראשוניות. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיע למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שליט"א לבשר לו על תוצאות הבחירות.

בהודעה שפרסם לפעילים אמר דרעי: "‏תודה רבה למאות אלפי מצביעי שס על האמון הגדול, תודה רבה לאלפי הפעילים על העבודה הקשה. שס היא המפלגה השלישית בגודלה! אני מבטיח ומתחייב: נעשה הכל כדי להצדיק את האמון. ושוב, תודה מקרב לב".

סגן שר החינוך מיהדות התורה, מאיר פרוש התייחס בראיון ל'קול ברמה' לאפשרויות להרכיב ממשלה: "יש לפחות שתי מפלגות בשמאל שאפשר לדבר איתן שיכנסו לממשלת נתניהו".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט שלפי המדגמים צפוי להיות לשון המאזניים בהקמת כל ממשלה הצהיר בתגובה ראשונית: "אעשה רק מה שטוב למדינת ישראל".

לפי תגובות בכירי הליכוד, נראה שבמפלגה ציפו למספר מנדטים גבוה יותר, סגן שר הבריאות יואב קיש אמר ל'כאן 11': "קיווינו למספרים גבוהים. ה-61 הוא רגיש וצריך להיזהר, המגזר הערבי הביע אי אמון מוחלט ברשימה המשותפת". ח"כ מיקי זוהר, גם הוא מהליכוד אמר במשדר 'חדשות 12': "אם לא נגיע לפשרות מול עוצמה יהודית נלך לסבב נוסף".

אכזבה בגוש "רק לא ביבי"

ב'כאן חדשות' דווח על אכזבה גדולה במפלגת 'יש עתיד', שם ציפו ללמעלה מ-20 מנדטים. גם ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו שהשתתף במשדר הבחירות של אתר 'ווינט' התקשה להסתיר את האכזבה של מפלגתו מהתוצאות וטען כי "תוצאות המדגמים מתעתעות". בראיון לגל"צ הוסיף: "ראינו את זה גם בפעמים קודמות. נקבל יותר מנדטים בספירת קולות האמת".

יו"ר הרשימה המשותפת, חה"כ איימן עודה, אמר: "אני מקווה שלא יישרף קול ערבי אחד, זה עדיין מדגם ומחכים לתוצאות האמת". ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר כי "הציבור אמר כן למשותפת ולא לאבו יאיר! כן למאבק ולא להתחנפות! כן לשוויון ולא לגזענות!". אך נראה שחברת מפלגתו, ח״כ עאידה תומא-סלימאן, הייתה יותר ריאלית לגבי התוצאות: "נחכה לתוצאות האמת שאולי ישנו את המפה הקואליציונית", אמרה והוסיפה: "אבל מהמדגמים ברור שהציבור הערבי בחר בדרך של מאבק ושל מחויבות פוליטית לשוויון ודמוקרטיה, ונגד הכיבוש. לא בדרך הימין והאופורטוניזם".

‏יו"ר רע"מ מנסור עבאס שמפלגתו לא עברה את אחוז החסימה לפי הסקרים אומר אחר תוצאות המדגם: "עדיין מאמין שנעבור את אחוז החסימה, רבים הגיעו להצביע לפני סגירת הקלפיות". עוד אמר כי במפלגתו בטוחים שנעבור את אחוז החסימה. "היינו בסיטואציה הזאת באפריל 2019 ומכירים את זה מקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture