David Cohen/Flash90

פרקליטות המדינה למשטרה: זרזו את הטיפול בחקירת ח"כ איימן עודה

מדובר בפרשה שהחלה לפני מספר שנים כאשר חבר הכנסת איימן עודה ששימש אז בתור מזכ"ל חד"ש, פרסם מאמר תמיכה במנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. מנכ"ל בצלמו: "אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להתערב בדבר ולדאוג שהחקירה תמוצה עד תום במהירות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פרקליטות המדינה הודיע למשטרה כי עליה לזרז את הטיפול בחקירת יושב ראש הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה. מדובר בפרשה שהחלה לפני מספר שנים כאשר חבר הכנסת איימן עודה ששימש אז בתור מזכ"ל חד"ש, פרסם מאמר תמיכה במנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. במאמר שפורסם ברשתות הערביות מתח עודה ביקורת על ראשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שזלזלו במזכ"ל תנועת חזבאללה, חסן נסראללה, על רקע פעילות הארגון בסוריה לצד בשאר אסד. עודה תהה כלפי ראשי הפלג: "האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?".

הוא גם ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – "שייח'" ו"סייד". בדבריו העלה על נס את מנהיג חזבאללה, ש"הציג מודל התנגדות ייחודי", וכתב כי הוא "ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006".עודה הוסיף במאמר כי נסראללה "הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו". כזכור, בנו הבכור של נסראללה היה לוחם חזבאללה שנהרג בידי כוח צה"ל ב־1997.

בעקבות הדברים הללו פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לפרקליטות המדינה שתפתח בחקירה מיידית כנגד איימן עודה על עבירה על חוק הטרור שאוסר להביע אהדה למעשה טרור או למנהיג ארגוני טרור וכן בחשד להסתה לאלימות וטרור.

להפתעתו נענה מנכ"ל בצלמו בתשובה לקונית שהתיק נסגר ולא תיפתח חקירה בשל כך שהמאמר נשלח אליהם בערבית והם אינם קוראים ערבית וכן שלא הוגשה תלונה רשמית במשטרה.

ח"כ אופיר כץ זעם על כך ושיגר נזעם מיוחד ליועמ"ש. במכתבו של אופיר כץ נכתב בין הייתר "במאמר שיבח חבר הכנסת עודה את דרך פעולתו של נסראללה, ביקר את ראשי הפלג האסלאמי על שהשמיטו את תארי הכבוד שלו – "שייח" ו"סייד" והוסיף כי "חסן נסראללה הוא דוגמה ומופת של הקרבה ונאמנות" "תוכן הבקשה חמור מאוד ודורש פתיחת חקירה , אך בתשובה שהוחזרה על ידי לשכת משנה פרקליט נכתב כי לא תיפתח חקירה מכיוון שהמאמר נשלח ללא תרגום".

כ"ץ סיים את מכתבו: "תשובת הפרקליטות מזלזלת ולא ראויה – הסתה חמורה עוברת בלי תגובה כי הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם את דברי המסית? אוסיף לשאול, האם במידה והמאמר היה מגיע עם תרגום כפי שנכתב, הפרקליטות לא הייתה בודקת בעצמה האם התרגום נכון?".

בעקבות כך תירגם מנכ"ל בצלמו על ידי ד"ר אדי כהן מזרחן בכיר באוניברסיטת בר אילן את המאמר ושיגר אותו ללשכת המשנה לפרקליטות המדינה בד בבד אף הוגשה תלונה רשמית במשטרת חיפה שבשטחה מתגורר איימן עודה . ואכן היועמ"ש הורה לפרקליטות המדינה לפתוח את החקירה מחדש.

כחודש לפני הבחירות האחרונות שיגר שוב מנכ"ל בצלמו פניה ליועמ"ש לסיים את החקירה בענינו וכן בענין היבא יזבק שהביעה אינספור פעמים תמיכה בטרור. ואכן היועמ"ש הודיע שהוא בוחן את הדברים.

השבוע שיגרה פרקליטות המדינה מכתב מיוחד לשי גליק בו נכתב שהחקירה עומדת בראש מעייניהם אולם משטרת ישראל עד כה מסרבת להעביר להם את חומרי החקירה וטרם פנתה אליהם. בעקבות כך, פרקליטות המדינה הוציאה מכתב מיוחד למשטרת ישראל בדרישה לזרז ולסיים מיידית את החקירה נגד איימן עודה. בנוסף נכתב שתיק החקירה נגד היבא יזבק עדיין פתוח וטרם הוחלט האם להעמידה לדין או לסגור את התיק.

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, מסר: "בעוד אזרחים יהודים אנונימים נעצרים במהירות על פוסטים שכתבו בפייסבוק, חבר כנסת תומך במנהיג טרור וכבר שנה שלימה המשטרה לא נוקפת אצבע לחקור אותו. אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להתערב בדבר ולדאוג שהחקירה תמוצה עד תום במהירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture