"יכולנו ללכת רחוק יותר": ביידן מנסה לצנן את המתיחות לאחר גירוש הדיפלומטים הרוסים

בנאם שנשא ג'ו ביידן בעקבות הסנקציות החדשות נגד רוסיה שהוטלו על המדינה לאחר פריצת הסייבר הגדולה לסוכנויות הממשל וההתערבות בבחירות בארה"ב ואמר, "אם רוסיה תמשיך להתערב בדמוקרטיה שלנו - אנחנו נגיב", אך הוסיף: "הבהרתי לפוטין שהיינו יכולים ללכת רחוק יותר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר ההחלטה להטיל סנקציות חדשות נגד רוסיה וגירוש הדיפלומטים הרוסים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בבית הלבן עקבות ההתפחות והדגיש שארה"ב לא יכולה לאפשר למדינה זרה להתערב בבחירות שלה – ולהיות פטורה מעונש. הנשיא האמריקני אף טען כי בשיחה שניהל עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שלישי השבוע הוא הודיע לו שארה"ב קובעת שרוסיה התערבה בבחירות.

לדברי ביידן, בשיחה הוא הזהיר את פוטין כי "אם רוסיה תמשיך להתערב בדמוקרטיה שלנו – אנחנו מוכנים להגיב". ביידן הצהיר שכעת, אחרי הטלת הסנקציות, הגיע הזמן להרגיע את המתיחות בין המדינות והבהיר שעדיין יש מקום לשיתוף פעולה. "הבהרתי לנשיא פוטין שאנחנו היינו יכולים ללכת רחוק יותר – אך בחרנו לא לעשות זאת", אמר ביידן. "בחרתי להיות פרופורציונאלי".

עוד אמר הנשיא ביידן בנאום: "ארה"ב לא מעוניינת במעגל של הסלמה וסכסוך עם רוסיה. אנחנו רוצים יחסים יציבים וצפויים. אם רוסיה תמשיך להתערב בדמוקרטיה שלנו אני מוכן להגיב בפעולות נוספות. כנשיא ארה"ב זו האחריות שלי לעשות זאת. עכשיו הזמן לרגיעה. הדרך להתקדם היא באמצעות דיאלוג מתחשב ותהליך דיפלומטי. זו השורה התחתונה שלי: אם לארה"ב יש אינטרס לשתף פעולה עם רוסיה, אנחנו צריכים לעשות זאת".

כזכור, אתמול הודיע ארצות הברית על הטלת סנקציות על רוסיה וגירושם של עשרה דיפלומטים. מהבית הלבן נמסר כי הסנקציות הוטלו בשל ההתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ומתקפות הסייבר המיוחסות למדינה. הסנקציות הוטלו על כ-30 גופים ואזרחים ברוסיה שהיו חלק מקמפיין ההתערבות בבחירות והדיפלומטים שיסולקו מואשמים בהיותם אנשי מודיעין במסווה.

בהודעה לעיתונות מטעם הבית הלבן נכתב כי "הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי של הסנקציות החדשות, המספק לרשויות חוזקה בכדי להפגין את הנחישות של הממשל בתגובה ובהרתעה למכלול הפעילויות הזרות המזיקות של רוסיה".

שר החוץ אנתוני בלינקן אמר: "פעולות אלה נועדו בכדי שרוסיה תישא באחריות למעשיה הפזיזים. אנו נפעל בתקיפות בתגובה לפעולות רוסיות הגורמות לנו או לבעלי בריתנו נזק". בלינקן הוסיף כי "במידת האפשר, ארצות הברית תחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם רוסיה, במטרה לבנות מערכת יחסים יציבה וצפויה יותר שתתאים לאינטרסים של ארה"ב".

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, הזהירה לאחר ההכרזה על הסנקציות כי "התנהגות תוקפנית כזו ללא ספק תגרום לתגובה נחרצת. וושינגטון תצטרך להבין שהיא תצטרך לשלם מחיר על הפגיעה ביחסים הדו-צדדיים וכי האחריות לכך תהיה לגמרי של ארצות הברית". זכרובה הוסיפה כי משרד החוץ הרוסי זימן את שגריר ארצות הברית, ג'ון סליבאן, ל"שיחה קשה", היא סיפרה ש"זו לא תהיה פגישה נעימה עבורו". למרות הדברים הדוברת לא ציינה בדיוק כיצד רוסיה תפעל בתגובה לסנקציות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture