Gershon Elinson/Flash90

"רואים את האור בקצה המנהרה": מרתון הפגישות להקמת ממשלה נמשך

בשעה זו נפגשים בנט, ליברמן ולפיד. פגישה שחותמת רצף פגישות שהתקיימו היום עם כל ראשי מפלגות גוש השינוי. גנץ: "אחרי כמעט שנה של קרב בלימה מול נתניהו. אני מקווה מאוד שישראל תצא בקרוב לדרך חדשה". לפי גורמים בגוש השינוי: "הפגישות כולן היו ברוח טובה עם נכונות להתקדם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בשעה האחרונה החלה פגישתם של יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. הפגישה חותמת רצף פגישות שהתקיימו היום (שישי) במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. הפגישות כולן היו ברוח טובה עם נכונות להתקדם.

יום הפגישות החל כאשר לפיד, בנט ויו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער נועדו בביתו של לפיד בתל אביב, במסגרת המאמצים להרכבת ממשלה. לאחר מכן נפגש יו"ר ימינה עם יו"ר העבודה, מרב מיכאלי בביתה שבתל אביב. בהמשך נפגשו בנט ולפיד יחד עם יו"ר מרצ ניצן הורביץ וכעת כאמור, השניים נפגשים עם ליברמן.

מוקדם יותר הבוקר דווח כי בנט, ולפיד, נפגשו אמש במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. מדובר בפגישה ראשונה ביניהם מאז הטלת המנדט על לפיד. צוותי המו"מ נועדים גם הבוקר. "השיחות מתקדמות ברוח טובה", הודיעו במפלגות.

בתוך כך, גם יו״ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום עם לפיד ובנט וסיכם את המגעים בפוסט שפרסם: "אנחנו עושים הכל כדי שתקום ממשלה ישרה ויציבה- הגיע הזמן. בסיכום השבוע הזה אפשר להגיד שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אחרי כמעט שנה של קרב בלימה מול נתניהו. אחרי שמנענו חסינות, פסקת התגברות, את קידום מזימת אפריל והרס הדמוקרטיה. אחרי ששמרנו על משרד המשפטים ושומרי הסף. אני מקווה מאוד שישראל תצא בקרוב לדרך חדשה. נפגשתי היום עם יו׳׳ר ימינה נפתלי בנט ויו׳׳ר יש עתיד יאיר לפיד- ואני מתכוון לעשות כל שיידרש כדי לסייע לחיבור לקרות, בכדי שנוכל להקים כאן ממשלה ישרה שתשרת את כל האזרחים".

לפי החלוקה המסתמנת, כפי שמדווח יהודה שלזינגר בעיתון ישראל היום, נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, ואביגדור ליברמן – שר האוצר. בני גנץ מתעקש על תיק הביטחון וקשה לראות אותו מוותר עליו, אך גם סער עדיין דורש אותו. בשלב הזה של המשא ומתן, כוח המיקוח של גנץ ירד במעט והקרב על התיק עלול להיות מורכב יותר.

אם סער לא יקבל את הביטחון, הוא ידרוש את תיק המשפטים, שאותו דורשת גם איילת שקד, אלא שסער הוא ראש מפלגה ואם ייאלץ לוותר על תיק בכיר (חוץ, ביטחון, אוצר), יקבל כנראה את תיק המשפטים. שני תיקים שעליהם יש הסכמה יחסית הם תיק החינוך, שיועבר ככל הנראה ליפעת שאשא ביטון, ותיק הדתות למתן כהנא מימינה. עוד הסכמות מסתמנות סביב תיק האנרגיה, שילך ככל הנראה לעמר בר-לב ממפלגת העבודה, ותיק התקשורת לקארין אלהרר מיש עתיד.

שני תיקים הנחשבים בינוניים אך חשובים מאוד נשמרים כרגע למפלגות העבודה ומרצ: הבריאות וביטחון הפנים, שבהם יכהנו מרב מיכאלי וניצן הורוביץ. על תיקים נוספים דוגמת תחבורה, תרבות וספורט וגם חקלאות יש לא מעט מתמודדים, גם כן מכל המפלגות השותפות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture